دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری دیدار بین دو تیم شکست ناپذیر پیگیری می‌شود.به گزارش مهر، تیم فوتبال بارسلونا که پنجمین حضور پیاپی در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می‌کند در نظر دارد با حضور در فینال و قهرمانی در این رقابت‌ها به عنوان نخستین تیمی ‌باشد که از سال ۱۹۹۰ (میلان) دوبار متوالی قهرمانی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده است. چلسی در سال ۲۰۱۲ هنوز در بازی خانگی شکست نخورده و از ۱۱ بازی گذشته در هشت دیدار پیروز بوده ضمن اینکه رکورد شکست‌ناپذیری بارسلونا به ۱۵ بازی می‌رسد. بارسلونا در رقابت‌های لیگ قهرمانان این فصل در چهار بازی پیروز شده و یک بار هم مساوی کرده است.چلسی طی ۹ سال گذشته ۶ بار به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرده و فقط یک بار راهی دیدار پایانی شده است. این تیم در فصل ۰۸-۲۰۰۷ مقابل منچستریونایتد در ضربات پنالتی شکست خورد و از قهرمانی بازماند. آبی‌ها در پنج بازی این فصل رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا برنده بوده اند.

این دو تیم تا به حال ۱۰ بار با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند و سهم هر کدام سه پیروزی بوده و چهار بار هم دیدارهای این دو تیم با تساوی به پایان رسیده است.

تیم بارسلونا روز شنبه در چارچوب رقابت‌های لالیگا در ورزشگاه نیوکمپ میزبان رئال مادرید است. «پپ گواردیولا» در این باره گفت: در حال حاضر تمام فکر و ذکر ما معطوف به بازی با چلسی است و به رئال فکر نمی‌کنیم. این نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا است.