فوتبالیست‌هااز بسکتبال و والیبال یاد بگیرند

سرمربی تیم ملی ایران می‌گوید هما‌ن‌طور که منچستریونایتد بعضی وقت‌ها با هنگ کنگ بازی می‌کند، ایران هم گهگاه به بازی با تیم‌هایی مانند موریتانی نیاز دارد. به گزارش ایسنا، کارلوس کی‌روش پس از تمرین صبح دیروز درباره بازی با موریتانی گفت: این بازی کاملا به ما کمک می‌کند تا برنامه‌هایی را که در نظر داشتیم، عملی کنیم. این بازی می‌تواند برای بازیکنانی که به کمپ فعلی دعوت شده‌اند، انگیزه‌ای ایجاد کند و ما هم تمرین کردیم و هم در پایان آن، دیداری تدارکاتی را انجام می‌دهیم. البته کمپ فعلی برای ارزیابی کوچک بود؛ چرا که بارندگی هوا باعث شد تا نتوانیم بیشتر در زمین تمرین کنیم. من روزدوشنبه دو انتخاب داشتم، یا اینکه در هتل بنشینم و چای بخورم یا اینکه تیم را بیاوریم و تمرین کنیم، انتخاب دوم بهتر بود.

وی درباره انتخاب بازی تدارکاتی موزامبیک با تیم ملی نیز گفت: موزامبیک هم تیم خوبی است. قبل از جام جهانی زمانی که سرمربی تیم پرتغال بودم با موزامبیک بازی کردیم. نیمه اول آن بازی برای ما کابوس بود و انتظار نداشتیم که موزامبیک چنان فوتبال خوبی را برابر ما نمایش دهد. موزامبیک با تیم مصر هم بازی تدارکاتی داشته است و فکر می‌کنم که حریف خوبی برای ما باشد.

کی‌روش درباره تیم ملی از مردم خواست تا برای بازی به موریتانی به ورزشگاه بیایند و گفت: این بازی برای همه رایگان است و از همه می‌‌خواهم بیایند و عملکرد تیمشان را ببینند. ما بازیکنان جدیدی را به زمین خواهیم فرستاد و آنها را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

کی‌روش دوشنبه شب برای تماشای دیدار بسکتبال مهرام و الریاضی لبنان به سالن بسکتبال رفته بود و در آنجا با استقبال انبوهی از تماشاگران مواجه شد، درباره جو سالن و آن مسابقه نیز اظهار کرد: علت اینکه دیروز به سالن بسکتبال رفتم، این بود که چیزهای زیادی را یاد بگیرم. من وقتی به سالن والیبال رفتم و بازی تیم والیبال ایران را دیدم چیزهای زیادی یاد گرفتم. بازیکنان تیم‌های والیبال و بسکتبال واقعا می‌جنگند. ایرانی‌ها دیروز در چهار کوارتر واقعا جنگیدند و حریفشان را با قدرت شکست دادند. این چیزی است که من می‌‌خواهم به فوتبالیست‌های ایرانی هم تزریق کنم. متاسفانه بازیکنان در بازی‌های لیگ مدام خودشان را به زمین می‌اندازند و به داوران اعتراض می‌کنند. من نمی‌خواهم چنین چیزی در رفتار بازیکنان ایرانی باشد. من نمی‌خواهم آنها این طور باشند. این نکته‌ای است که فوتبالیست‌ها باید یاد بگیرند. اگر فکر می‌کنند با اعتراض کردن به داوران و شیرجه زدن به روی زمین کار درستی است، سخت در اشتباه هستند. جو ورزشگاه بسکتبال واقعا عالی بود. تماشاگران سالن را پر کرده بودند و شور و هیجان زیادی داشتند. من دوست دارم این شور و هیجان و این استقبال پرشور در فوتبال و در استادیوم‌های فوتبال هم به خصوص در بازی‌های تیم ملی باشد.

کی‌روش وقتی کمپ را ترک می‌کرد در واکنش به صحبت خبرنگاران مبنی بر اینکه شایعه شده بود شما به دی ماتئو برای شکست دادن بارسلونا کمک می‌کنید، گفت: من به فوتبالیست‌های ایرانی کمک می‌کنم و تمرکزم بر روی فوتبال ایران است. آبراموویچ به من پول نمی‌دهد که بخواهم به آنها کمک کنم.( با خنده)