سپاهان در اندیشه فرار بزرگ

لیگ برتر فوتبال در حالی وارد هفته سی‌ام می‌شود که دیدارهای این هفته تحت الشعاع مصاف تیم‌های سپاهان و پرسپولیس قرار دارد. سی‌امین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور طی امروز و فردا با برگزاری ۹ بازی پیگیری می‌شود که طی آن تیم سپاهان، صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر از پرسپولیس پذیرایی می‌کند و استقلال در ورزشگاه آزادی تهران میزبان صبای قم خواهد بود.

تیم‌های سپاهان و پرسپولیس که با آغاز لیگ حرفه‌ای فوتبال تبدیل به رقبایی جدی برای یکدیگر شدند، امروز نیز دیدار حساسی را در فصل یازدهم لیگ برتر برگزار می‌کنند که در تعیین سرنوشت قهرمان این فصل بسیار تاثیرگذار است. تیم فوتبال سپاهان تاکنون سه بار قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرده است و از این لحاظ پرافتخارترین تیم ایران در این لیگ به شمار می‌رود. از سوی دیگر تیم فوتبال پرسپولیس هم با دو قهرمانی در لیگ برتر به همراه استقلال دومین تیم پر افتخار لیگ برتر است. دیدارهای پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر معمولا در هفته‌‌های پایانی برگزار شده و همیشه از حساسیت‌های زیادی برخوردار بوده است.

همچنین دیدار پرسپولیس و سپاهان در شرایطی برگزار می‌شود که سرخپوشان تهرانی در هفته‌ بیست و نهم لیگ برتر برابر داماش شکست تلخی را تجربه کردند که با حواشی زیادی نیز همراه بود. پرسپولیس همچنین در دیدار برابر سپاهان، مازیار زارع و محمد نصرتی را در اختیار نخواهد داشت که این مساله کار این تیم را بسیار سخت می‌کند.

زردپوشان اصفهانی نیز که امید زیادی دارند برای سومین سال پیاپی قهرمان لیگ برتر شوند، برای رسیدن به این هدف نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز دیدار با پرسپولیس دارند.

سپاهان هم اکنون با ۵۸ امتیاز صدرنشین لیگ برتر است و پرسپولیس با احتساب دو امتیازی که از این تیم کسر شده است، ۳۶ امتیازی است و در رتبه دهم جدول جای گرفته است.

تیم فوتبال استقلال نیز که لیگ برتر را بسیار خوب آغاز کرده بود و تا پایان نیم فصل صدرنشین جدول بود، این روزها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند که مهم‌ترین آنها مصدومیت بازیکنان تاثیرگذار تیم از جمله آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری و اخیرا مهدی رحمتی است. در این میان تیموریان به تدریج آمادگی حضور در میادین را پیدا کرده و در بازی گذشته آبی پوشان برای این تیم به میدان رفته است، اما خبر مصدومیت دروازه‌بان اول استقلال هواداران این تیم را به شدت مضطرب کرده است. در سوی دیگر شاگردان عبدالله ویسی در صبای قم که امسال یکی از بالانشینان ثابت جدول رده‌بندی بودند، با قدرت تمام برابر آبی‌پوشان قرار می‌گیرند و شاید مهم‌ترین تقابل این دو تیم با یکدیگر حضور سهراب بختیاری زاده و رضا عنایتی بازیکنان سابق استقلال در ترکیب صبا باشد. مهم‌تر از آنکه عنایتی هم اکنون با ۱۸ گل به همراه فونیکه سی صدرنشین جدول گلزنان لیگ برتر است و این مساله در کنار مصدومیت رحمتی می‌تواند، حساسیت این بازی را برای آبی‌پوشان تهرانی بیشتر کند.

استقلال هم اکنون با ۵۵ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد و برای کاهش اختلاف سه امتیازی اش از صدر جدول نیاز زیادی به پیروزی برابر صبا دارد و از سوی دیگر امیدوار است که رقیب دیرینه‌اش پرسپولیس بتواند سپاهان را در اصفهان شکست دهد. صبا نیز هم اکنون با ۴۶ امتیاز چهارم است.

برنامه کامل دیدارهای هفته‌ سی‌ام لیگ برتر فوتبال

پنج‌شنبه ۲۴ فروردین

سپاهان ـ پرسپولیس، ساعت ۱۷، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

جمعه ۲۵ فروردین

نفت آبادان ـ ذوب آهن، ساعت ۱۶، ورزشگاه تختی آبادان

سایپا ـ راه‌آهن، ساعت ۱۷، ورزشگاه انقلاب کرج

تراکتورسازی ـ فولاد، ساعت ۱۷، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

نفت تهران ـ شهرداری تبریز، ساعت ۱۷، ورزشگاه تختی تهران

داماش گیلان ـ مس سرچشمه، ساعت ۱۷، ورزشگاه شهید عضدی رشت

فجرسپاسی ـ ملوان، ساعت ۱۷، ورزشگاه حافظیه شیراز

مس ـ شاهین، ساعت ۱۷، ورزشگاه شهید باهنر کرمان

استقلال ـ صبا، ساعت ۱۸:۵۵، ورزشگاه آزادی تهران