داستان یک سوت ناتمام

دنیزلی: قطعا اعتراض تماشاگران در شرایط عادی صورت نگرفته است

عسگری: داوران در هفته اخیر عملکرد بدی داشتند

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و داماش گیلان در هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر شامگاه یکشنبه در شرایطی که با پیروزی ۲ بر یک تیم داماش در وقت‌های اضافه پیگیری می‌شد، به دلیل توهین و شعارهای زننده هواداران پرسپولیس علیه داور مسابقه نیمه‌کاره رها شد. گویا قرار نیست بازی با داماش برای پرسپولیس بی‌هزینه باشد! بعد از اتفاقات تلخ بازی رفت برای پرسپولیس که هنوز از خاطره‌ها پاک نشده، این بازی هم با بلوا و جنجال برای قرمزها به پایان که نه، نیمه‌تمام به انجام رسید. دو اخراج، چهار کارت زرد و قهر داور به دلیل فحاشی تماشاگران فقط بخشی از دستاوردهای منفی پرسپولیسی‌ها از این بازی بود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ضمن ابراز ناراحتی از شکست تیمش مقابل داماش گیلان گفت: حتما در جریان مسابقه اتفاقاتی افتاده که تماشاگران نسبت به تصمیمات داور اعتراض کردند.

سرمربی تیم پرسپولیس در مورد حوادث دقایق پایانی مسابقه گفت: این که چه اتفاقی افتاد و داور بازی را تمام کرد یا رای به تعطیلی آن داد را نمی‌دانم.وی همچنین در خصوص رفتار تماشاگران پرسپولیس گفت: قطعا اعتراض تماشاگران در شرایط عادی صورت نگرفته حتما اتفاقی افتاده که آنها به داور اعتراض کردند.دنیزلی در خصوص قضاوت محمود رفیعی گفت: در مورد داوری ترجیح می‌دهم حرفی نزنم؛ چرا که کسی که باید در این زمینه اظهارنظر کند من نیستم.

تارتار: داوری به ضرر ما بود

سرمربی تیم داماش نیز پس از پایان بازی با پرسپولیس گفت: بازی فوق‌العاده زیبایی بود و ما به حقمان رسیدیم. داماش تیم برتر میدان بود، ولی چیزی از ارزش‌های پرسپولیس کم نشد. بازیکنان ما با اعتماد به نفس کافی بازی کردند و روند تیم ما روبه رشد است. پرسپولیس کمی‌خسته بود و این مساله تاثیر داشت. از روز اول گفتم که به فکر جایگاه مناسب در جدول بودیم. تارتار در خصوص داوری گفت: نمی‌توانم در این خصوص نظری بدهم اما به نظرم داوری مشکل نداشت و تیمی‌که بیشتر متضرر شد داماش بود. از هواداران پرسپولیس اصلا انتظار نداشتم که این چنین به داور اهانت کنند، چون سال‌ها است که آنها را می‌شناسم. وی افزود: خیلی دوست داشتم بازی ادامه داشته باشد چون به این شکل پیروزی برای ما شیرین‌تر بود اما نمی‌توانم در خصوص اینکه چرا داور بازی را تعطیل کرد اظهارنظر کنم.

انتقاد حسین عسگری از داور بازی

از سوی دیگرنایب رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با بیان اینکه داوران در هفته اخیر خوب عمل نکرده‌اند، از رفتار تماشاگران دیدار پرسپولیس و داماش به شدت انتقاد کرد.

حسین عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هفته‌ بیست و نهم لیگ برتر فوتبال، هفته‌ خوبی برای داوری نبود، اظهار کرد: پس از بررسی فیلم بازی‌های این هفته‌ متوجه شدیم که چندین اشتباه تاثیرگذار در این بازی‌ها اتفاق افتاده است که هفته‌ بدی را برای داوری کشور رقم زده‌اند. وی در ادامه با اشاره به اتفاقات پیش‌آمده در دیدار یکشنبه شب پرسپولیس و داماش که منجر به نیمه تمام ماندن این بازی شد، گفت: در این بازی تخلفاتی انجام شد که مقداری از آن به عملکرد اشتباه داور برمی‌گشت، اما بیشتر آنها به دلایل دیگری بوده است. مشکل از آنجایی شروع شد که محمود رفیعی یک پنالتی صحیح را برای پرسپولیس اعلام کرد، اما برخی به عنوان کارشناس عنوان کردند که علی کریمی ‌در آن صحنه تمارض کرده است.

در این صحنه روی کریمی‌خطا انجام شد، اما ممکن است که او خواسته باشد که در افتادن بزرگنمایی کند که اینجا این عمل تخلف محسوب نمی‌شود. عسگری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر از احتمال محرومیت داور بازی پرسپولیس - داماش به خاطر ضعف در عملکرد و اشتباهات فاحش در آینده خبر داد.

کناره‌گیری محمود رفیعی از داوری؟

محمود رفیعی داور دیدار جنجالی پرسپولیس و داماش نیز گفت که برای کناره‌گیری از جامعه داوری به جمع‌بندی رسیده است.

داور دیدار پرسپولیس و داماش که به دلیل توهین‌های تماشاگران منتسب به پرسپولیس نیمه‌تمام ماند، درباره اتفاقاتی که در دیدار یکشنبه شب دو تیم رخ داد، گفت: به هر صورت این اولین باری نبود که برای پرسپولیس قضاوت می‌کردم. برای من و سایر داوران بین هیچ تیمی ‌تفاوتی وجود ندارد. یک روز قضاوت پرسپولیس را بر عهده داریم و یک روز قضاوت بازی تراکتورسازی را، اما در دیدار شب گذشته فحاشی‌های بسیاری صورت گرفت و من تعجبم از تلویزیون است که چطور ۲۰ دقیقه این فحاشی‌ها و توهین‌ها را به صورت زنده پخش کرد. وی با بیان این که رفته رفته به این نتیجه‌ رسیدم که دیگر دلیلی برای قضاوتم وجود ندارد، گفت: با چه انگیزه‌ای و برای چه کسی باید قضاوت کنم. مگر قرار است پرسپولیس و استقلال یا هر تیمی‌دیگر در خانه‌اش پیروز شود؟ اصلا شاید با این اتفاقاتی که افتاد قضاوت در هیچ رده‌ای را نپذیرم. وی درباره عملکردش در بازی گفت: هنوز فیلم بازی را ندیده‌ام، اما من هر آنچه که اتفاق افتاد را دیدم و قضاوت کردم.

اعلام حکم بازی پرسپولیس - داماش

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره اتفاقات دیدار پرسپولیس و داماش اعلام کرد که رای این بازی امروز اعلام می‌شود.

به گزارش مهر به نقل از سایت رسمی‌فدراسیون فوتبال، وی در این باره گفت: بنده شخصا در ورزشگاه بودم و همه اتفاقات را شاهد بودم. متاسفانه اتفاقات خوبی در ورزشگاه نیفتاد و فضای ورزشگاه آکنده از فحاشی به داوران و بازیکنان دو تیم بود.

حسن زاده در ادامه گفت: یکی از صحنه‌هایی که من و مطمئنا بسیاری از دوستان را آزار داد حضور نونهالان و کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فوتبال در ورزشگاه بود که شاهد همه فحاشی‌ها بودند و این صحنه‌ها واقعا در شان فوتبال ایران نبود. در حالی که کنفدراسیون فوتبال آسیا از حضور تماشاگران ایرانی تمجید کرده، چنین اتفافی تلخ و آزار دهنده است. من از هواداران تیم‌ها می‌خواهم در هفته‌های پایانی بیشتر خویشتن داری کنند.