یک ایرانی برای حمل مشعل المپیک انتخاب شد

یک دانشجوی ایرانی که برای حمل مشعل المپیک در بیرمنگام انتخاب شده، معتقد است که این انتخاب فرصتی مناسب برای شناساندن تمدن و فرهنگ ایران به جهانیان است. مصطفی سلیمانی دانشجوی مقطع دکترای رشته مهندسی برق در دانشگاه ساوتمپتون در گفت‌وگو با ایسنا‌، درباره چگونگی انتخابش به عنوان حمل‌کننده مشعل المپیک در لندن گفت: پروسه انتخاب برای شخص مورد نظر بسیار سخت بود، اما خوشبختانه توانستم در نهایت به عنوان حمل‌کننده مشعل المپیک لندن انتخاب شوم.

وی گفت: زمانی که دانشجوی مقطع لیسانس در دانشگاه بیرمنگام بودم، برای حمل مشعل المپیک کاندیدا شدم و این دانشگاه که از دانشگاه‌های برتر ورزشی در انگلستان محسوب می‌شود، با توجه به سوابق ورزشی‌ام در رشته‌هایی همچون فوتبال، شنا و... و همچنین برگزاری مسابقات خیرخواهانه، من را به عنوان نماینده موردنظر به موسسه‌ای که وظیفه انتخاب فرد حمل‌کننده مشعل را داشت معرفی کرد و پس از آن، بررسی‌ها برای انتخاب فرد موردنظر آغاز شد.

این دانشجوی ایرانی اضافه کرد: زمانی که به عنوان حمل‌کننده مشعل المپیک انتخاب شدم به این فکر بودم که چطور می‌توانم به عنوان یک فرد ایرانی هویت و ملیت خود را از طریق رسانه‌ها به سایر کشورها معرفی کنم. احساس می‌کنم انتخاب من به عنوان حمل کننده مشعل المپیک فرصت بسیار خوبی است تا فرهنگ ایران هرچه بیشتر به جهانیان شناسانده شود.