انتقاد تند فتح الله‌زاده از مظلومی

پرویز مظلومی‌حالا منتقدانش را کنار دستش و روی نیمکت می‌بیند. به گزارش خبرآنلاین، باخت تلخ استقلال مقابل الجزیره که اولین شکست این تیم در تهران در لیگ قهرمانان بود، سبب شد تا پرویز مظلومی‌درروزهای نخست سال جدید به این نکته فکر کند که جایش روی نیمکت استقلال به شدت لرزان است. اگرچه تا قبل از این، تنها دغدغه مظلومی ‌و نزدیکانش بحران‌هایی بود که منتسبان به امیر قلعه‌نویی تشدیدش می‌کردند اما حالا دیگر روی سکوها هم شعارهایی علیه او شنیده می‌شود. قهرمانی دور از خانه جام حذفی به فراموشی سپرده شده و مظلومی‌ که تا قبل از این دلش خوش بود حداقل ۱۰ ستاره تیمش پشتش را می‌گیرند حالا فریاد انتقاد همان‌ها را هم می‌شنود. استقلال قبل از بازی با الجزیره دو روز را استراحت داشت و جوان‌تر‌های تیم انگار در این دو روز وقتی برای استراحت نداشتند. این تعطیلی جواب عکس داد و فشارها را بر تیم بیشتر کرد.

تمرینات هم که فشارش بر سانتر از جناحین بود، در بازی عملا نشان داد کوبیدن میخ آهنی بر سنگ است. اینکه با پایان بازی، بازیکنان تیم با هم غر می‌زدند.

حرف‌های مظلومی‌ و اعتراض‌های او به بازیکنانی که از بهترین‌های تیم بودند و بیشتر از بقیه دویده بودند هم مزید بر علت شده بود تا تیم مثل لشکری شکست خورده استادیوم را ترک کند. خیلی از ستاره‌های تیم با اتومبیل‌های شخصی خود از ورزشگاه رفتند درحالی که این بار موج انتقادات به سوی سرمربی بود. به تعویض‌هایش و البته به سیستمش برای بازی: «بابا روز قبل از بازی برداشته تیم را دو گروه کرده. اصرار دارد که توپ‌ها را سانتر کنند. هی توپ می‌ریختن. بچه‌های تیم اصلی، ۲۰۰ تا سانتر کردند، حتی یکی از توپ‌ها گل نشد. باز می‌گوید سانتر کنید، این هم شد تاکتیک؟» این جمله را یکی از ملی‌پوشان تیم می‌گوید درحالی که قبل از بقیه و به تنهایی دارد ورزشگاه را ترک می‌کند.

فتح‌الله‌زاده هم با ناراحتی وارد می‌شود و از بازیکنان می‌خواهد تا رختکن را ترک کنند. او به شدت از کادرفنی انتقاد می‌کند و خیلی جدی به تاکتیک تیم ایراد می‌گیرد و می‌گوید که صبرش سرریز شده است. بازی با مس در پیش است و سرنوشت قهرمانی در لیگ، پیش روی تیم. فتح‌الله‌زاده از اینکه هنکه به بازی گرفته نمی‌شود، از اینکه چرا تیم در تهران با یک مهاجم بازی می‌کند و... به شدت انتقاد می‌کند. این قدر تند که بهتاش فریبا آخر جلسه غرغر کنان، جلسه را ترک کند و شایعاتی درباره نیامدنش به گوش برسد.

انتقاد مدیر عامل استقلال از نحوه بازی تیمش باعث شد تا مظلومی حرف‌های او را احساسی بداند و اعلام کند که فتح‌الله‌زاده نباید احساسی حرف بزند. در همین رابطه فتح‌الله‌زاده یک روز پس از شکست استقلال بار دیگر تاکید می‌کند که وقتی می‌گوید در تهران نباید با یک مهاجم بازی کرد به هیچ عنوان احساسی حرف نزده است: «کجای این حرف من احساسی است؟ اینکه می‌گویم در تهران نباید با یک مهاجم بازی کنیم؟»

فتح‌الله‌زاده ادامه می‌دهد: «من فکر می‌کنم استقلال این بحران را پشت سر می‌گذارد.بعد از بازی هم لازم بود که با کادر فنی صحبت کنم.به همین دلیل به بازیکنان گفتم که از رختکن خارج شوند تا من با مربیان حرف بزنم. صحبت‌های من در مورد مسائل فنی بود. دوست دارم همه کارشناسان بیایند و نظر بدهند.

دوست دارم آنها بگویند که وقتی من به مظلومی‌ می‌گویم در خانه نباید با یک مهاجم بازی کرد این حرف من می‌شود احساسی؟ البته من باید یک توضیح هم بدهم.

بنده بعد از بازی نگفتم استقلال فوتبالی احساسی بازی کرد من گفتم بعد از گلی که زدیم بازیکنان احساسی حمله می‌کردند و روی یک ضد حمله دروازه بان ما با دو بازیکن الجزیره تک به تک شد و نتیجه‌اش همین شد که دیدید.»

سپاهان با اقتدار در صدر ایستاد

استقلال نام خود را به عنوان اولین تیم ایرانی که در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا شکست می‌خورد، به ثبت رساند.در آغاز دور سوم از مرحله گروهی این رقابت‌های عصر روزسه‌شنبه آبی‌پوشان پایتخت در گروه A و در ورزشگاه آزادی برابر الجزیره امارات قرار گرفتند و با نتیجه ۲-۱ مغلوب میهمانشان شدند. این نخستین شکست تیم‌های ایرانی در این فصل از مسابقات بود؛ چرا که در دورهای اول و دوم هیچ‌کدام از نمایندگان کشورمان (سپاهان، استقلال و پرسپولیس) برابر حریفانشان شکست نخورده بودند.آبی‌پوشان با این باخت ۴ امتیازی باقی ماندند و از رده دوم تکان نخوردند. در گروه اول الجزیره با ۹ امتیاز در صدر است والریان قطر نیز با ۳ امتیاز در رده سوم قرار دارد. سپاهان دیگر نماینده ایران نیز سه‌شنبه شب در ورزشگاه فولادشهر نتیجه متفاوتی نسبت به استقلال گرفت و توانست میهمانش لخویای قطر را ۲-۱ مغلوب کند. ستاره این مسابقه همچون بازی‌های قبلی زردپوشان «برونو سزار» برزیلی بود که در دقیقه ۸۹ گل برتری میزبان را وارد دروازه قهرمان لیگ قطر کرد.سپاهان هم اکنون با ۷ امتیاز در صدر گروه سوم قرار دارد و از شانس زیادی برای صعود برخوردار است.