احتمال آزاد شدن ورود دروازه‌بانان خارجی

سرپرست کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال با اعلام تعداد تیم‌های لیگ برتر و آزادگان در فصل ۹۳-۱۳۹۲، گفت: برای حضور دروازه‌بان‌های خارجی در فصل آینده لیگ برتر از باشگاه‌ها نظر خواهی می‌کنیم.

غلامرضا بهروان در گفت‌وگو با مهر، در خصوص تعداد تیم‌های لیگ برتر و آزادگان در فصل ۹۳-۱۳۹۲ و استفاده تیم‌های لیگ برتر از دروازه‌بان‌های خارجی گفت: برنامه ما این است که در یک پروسه زمانی کوتاه ۲۸ تیم حاضر در رقابت‌های لیگ آزادگان را به ۱۸ تیم برسانیم که این ۱۸ تیم در یک گروه با یکدیگر به رقابت بپردازند.

وی در همین خصوص افزود: این برنامه‌ای بود که من از قبل تهیه کرده و ارائه داده بودم و همه مسوولان فدراسیون نیز با این طرح موافقند و فضای انتخابات فدراسیون فوتبال باعث شد که این برنامه حالت اجرایی به خود نگیرد، اما هدف ما این است که کاهش تعداد تیم‌های لیگ آزادگان در فصل ۹۳-۱۳۹۲ اتفاق بیفتد.

بهروان با تاکید براینکه تعداد تیم‌های لیگ برتر را نیز می‌خواهیم به ۱۶ تیم کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: امکانات اکثر باشگاه ها اجازه نمی‌دهد که تعداد تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ برتر ۱۸ تیمی باشد. دیدگاه ما به این موضوع باید واقع بینانه باشد.

وی از قوت گرفتن احتمال استفاده تیم‌ها از دروازه‌بان خارجی در دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر خبر داد و تاکید کرد: در خصوص لغو قانون ممنوعیت استفاده باشگاه‌های لیگ برتر از دروازه بان خارجی، نظر خود باشگاه‌ها برای ما اهمیت دارد و قطعا در این خصوص از آنها نظر خواهی خواهیم کرد.