دایی با یک تلفن جایگزین قطبی شد

نایب رییس اول فدراسیون فوتبال گفت: نحوه انتخاب دایی برای سرمربیگری تیم ملی سرآغاز اختلاف در فدراسیون بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی تاج روز گذشته در برنامه ورزش و مردم در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: انتخابات روز ۱۵ اسفند برگزار می‌شود البته قرار بود دی ماه این انتخابات برگزار شود که یکی دو ماه عقب افتاد. ضمن اینکه نظرسنجی برنامه ۹۰ برای خود من خیلی جالب و عجیب بود. اینکه ۷۵ درصد از مردم خواهان استقلال فدراسیون هستند و دوست دارند فدراسیونی باشد که مستقل عمل کند. ما فکر می‌کردیم اولویت اول مردم برای فدراسیون، رفتن به جام جهانی و سپس داشتن لیگی منظم و پرداختن به تیم‌های پایه است، اما در آن نظرسنجی مشخص شد که مردم دوست دارند تصمیمات فدراسیون فوتبالی باشد و در خود فوتبال خلاصه شود.

وی ادامه داد: یکی از گرفتاری‌های ما در ۴ سال گذشته همین مساله بوده است و من به این موضوع اقرار می‌کنم. مثلا در آغاز شروع به کار برای انتخاب سرمربی تیم ملی ایران ۴ مربی گزینه بودند که در نهایت یکی را انتخاب کردیم. افکار عمومی به خوبی می‌دانند آن انتخاب چه کسی بود، همان فردی که در شیراز از مردم خداحافظی کرد تا به تیم ملی بیاید. (منظور تاج افشین قطبی سرمربی وقت پرسپولیس است)، اما با یک تلفن ناگهان

علی دایی سرمربی تیم ملی ایران شد.

تاج تاکید کرد: حرف‌هایی که دایی زد که به او پیامک زدند تا او سرمربی شود، درست است. پیش از این من فکر می‌کردم ما در یک کار کارشناسی سرمربی را انتخاب می‌کنیم، اما این‌گونه نبود و این آفت فوتبال بوده است. عدم ‌استقلال بزرگ‌ترین عیبی است که نزد صاحبش پوشیده بود و مردم این عیب را تشخیص دادند. اینکه فدراسیون باید مستقل عمل کند و تصمیمات فوتبالی گرفته شود.

نایب رییس اول فدراسیون فوتبال افزود: من با شخص دایی مشکلی ندارم اما برخی تصمیم‌گیری‌ها به هنگام نبود. هم در مورد انتخاب دایی و هم در مورد برکناری او این اشکال وجود داشت. آغاز اختلاف ما و برخی دوستان در فدراسیون همین شیوه انتخاب علی دایی بود. باید از علی دایی هم مثل ۴ گزینه دیگر برنامه می‌گرفتیم. این عیبی بود که فدراسیون داشته و ۴ سال دیگر هم نباید این عیب وجود داشته باشد.

تاج در مورد حضورش در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: من در انتخابات ثبت‌نام کردم که این هم به تکلیف هیات رییسه بود. هیات رییسه فدراسیون به من و کفاشیان تکلیف کرد که همزمان در انتخابات شرکت کنیم، اما تصور می‌کردم علی کفاشیان تا آخر در انتخابات نماند و به همین دلیل گفتم اگر او بماند کنار می‌کشم. من از عزیز محمدی هم خواستم به عنوان نامزد ریاست در فدراسیون فوتبال ثبت نام کند و خودم او را سوار ماشین کردم تا برود و ثبت‌نام کند و خودم از او چنین خواستی داشتم و اعضای مجمع هم که به من رای دادند خواستم که از عزیز محمدی حمایت کنند.

وی افزود: من ۲۰ سال فوتبال بازی کردم و به اندازه سن و سابقه برخی از دوستان که آمده‌اند، در فوتبال بودم. رییس هیات مدیره دو باشگاه سپاهان و ذوب‌ آهن هم بوده‌ام.

تاج در مورد اینکه دادکان مدعی است که پول زیادی در حساب فدراسیون گذاشته و رفته، گفت: حتما این پول در حساب فدراسیون بوده، اما بعد از دادکان کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال را تحویل گرفت و در آن زمان هم هزینه شده است. فدراسیون فوتبال چند امتیاز دارد که یکی فوتسال است، دیگری تیم نوجوانان است و یکی دیگر از امتیاز‌ها ما کمپ تیم‌های ملی است که از زمان صفایی فراهانی شروع شد و دادکان آن را ادامه داد و ما هم آن را تکمیل کردیم.

تاج در مورد نقاط ضعف و قوت فدراسیون فوتبال در ۴ سال گذشته گفت: تیم ملی نوجوانان از نقاط قوت فدراسیون بود، ما بر روی تیم‌های پایه کار کرده‌ایم، کمپ تیم‌های ملی هم از نقاط قوت ما بوده است، اما از نقاط ضعف فدراسیون باید به استقلال آن اشاره کرد و برای آینده این وضعیت باید درست شود و روی صعود به جام جهانی کار کنیم؛ زیرا ما می‌توانیم بگوییم آدم خوبی هستیم اما مردم مطالب خودشان را پیگیری می‌کنند.