شاید برانکو به ایران نیاید

تکلیف سومین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا امروز و در مقابل تیمی که هدایت آن را سرمربی پیشین تیم ملی ایران بر عهده دارد، مشخص می‌شود. تیم فوتبال استقلال ایران که در نخستین گام در راه رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۲ توانست ذوب‌آهن دیگر نماینده کشور را از پیش رو بردارد، امروز باید مقابل الاتفاق عربستان قرار گیرد که این بازی به دلیل بازگشت برانکو ایوانکوویچ پس از پنج سال به ایران از حساسیت‌های خاصی برخوردار است. آبی‌های تهران که در چند هفته‌ گذشته از مصدومیت مهره‌های کلیدی خود رنج برده‌اند، امیدوارند در بازی روز شنبه هم با اتکا بر دیگر بازیکنان خود نبرد سرنوشت ساز را از تیم عربستانی ببرند. آندرانیک تیموریان و میلاد میداوودی بازیکنانی هستند که قطعا به دلیل مصدومیت به این بازی نمی‌رسند. این در حالی است که مجتبی جباری که تازه چند روز است با پایان دوران آسیب‌دیدگی‌اش در تمرین‌های استقلال حاضر شده، انگیزه خاصی برای حضور در این بازی دارد و از کادر پزشکی استقلال هم درخواست کرده که هر طور شده او را به این بازی برسانند.

شاید شاگردان پرویز مظلومی در نبرد حیثیتی مقابل الاتفاق پیش از هر چیز به حمایت پرشور هواداران خود امید داشته باشند. استقلالی‌ها در طول هفته‌ گذشته بارها از هواداران خود خواستند با پر کردن ورزشگاه آزادی برای تیم عربستانی جو خاصی ایجاد کنند.

اما در آن سوی میدان برانکو ایوانکوویچ که مدتی است هدایت الاتفاق را به دست گرفته برای نخستین‌بار پس از جام جهانی ۲۰۰۶ به ایران باز می‌گردد. البته خبرها حاکی از آن است که برانکو ایوانکوویچ به ایران نیامده است! او در حالی تیمش را در سفر امروز همراهی نکرد که همچنان مشکلات مالیاتی‌اش در ایران را حل نکرده است.

هنوز مشخص نیست که آیا الاتفاق در دیدار حساس امروز بدون سرمربی برابر استقلال قرار می‌گیرد یا برانکو هرطور شده وارد کشورمان می‌شود.