واعظی: قرار بود در جام‌جهانی بازی کنم

گروه ورزش ـ دروازه‌بان فصل قبل پیکان همان کسی بود که نتیجه تست دوپینگ او مثبت اعلام شد. مهدی واعظی به همین دلیل با تیم‌ملی به جام‌جهانی نرفت. در حالی که فخرالدین بگوویچ، مربی دروازه‌بان‌های تیم‌ملی اعلام کرده بود در جام‌جهانی از میرزاپور، طالب‌لو و واعظی استفاده می‌کنند، زمانی که برانکو لیست نهایی را اعلام کرد، اثری از مهدی واعظی در آن دیده نمی‌شد. واعظی غایب بزرگ تیم‌ملی در آلمان بود اما مسوولان فدراسیون و اعضای کادرفنی اعلام کردند دلیل خط خوردن این دروازه‌بان فقط مسائل فنی بوده. حدود ۲ ماه پس از این اتفاقات مسوولان فدراسیون خبر از مثبت بودن تست دوپینگ یک بازیکن تیم‌ملی دادند. شنبه همین هفته هم رسما اعلام شد که واعظی همان بازیکن دوپینگی بوده است. عکس: مرتضی قدیمی

به همه گفتی که موقع تست دادن با خیال راحت این کار را انجام دادی. ولی حتما یک دارویی مصرف کردی که پس از ۲ بار آزمایش می‌گویند تو دوپینگی هستی.

من واقعا وقتی آزمایش می‌‌دادم خیال راحتی داشتم. اگر به خودم شک داشتم یا دارو مصرف کرده بودم در تست دوپینگ شرکت نمی‌کردم. من اگر واقعا دوپینگ کرده بودم می‌دانستم جواب تست مثبت می‌شود و محرومم می‌کنند. پس به تمرین تیم‌ملی نمی‌رفتم.

با اینکه جواب تست مثبت درآمده اما قبول نمی‌کنی دوپینگ کردی؟

به هیچ وجه این موضوع را قبول نمی‌کنم. اگر چنین اشتباهی می‌کردم جرات آن را داشتم که به اشتباهم اعتراف کنم. مطمئنم این وسط اشتباهی شده. اصلا دروازه‌بان که به دوپینگ احتیاج ندارد. تحرک یک دروازه‌بان در زمین فوتبال آنقدر زیاد نیست که به دوپینگ احتیاج داشته باشد. احتمالا اشتباه گرفته‌اند!

یعنی بازیکن دیگری دوپینگ کرده؟

من فقط می‌‌دانم خودم دوپینگ نکردم.

شاید مثل حمید شفیعی که برای درمان پایش از یک داروی غیرمجاز استفاده کرده بود، یک دارو را برای درمان پزشکی استفاده کرده باشی.

من تمام داروهایم را زیرنظر پزشک پیکان مصرف کردم که هیچ کدام از آنها جزو داروهای ممنوعه نبوده.

می‌دانی که این روزها شایعه شده تمام اعضای یک تیم فوتبال دوپینگ کرده‌اند. احتمال دارد این تیم پیکان باشد؟

آنهایی که این بحث را مطرح می‌کنند می‌خواهند صعود پیکان به لیگ برتر را کمرنگ کنند.

داریوش مصطفوی گفته که احتمال دارد دوره محرومیت تو بیشتر از ۶ماه باشد.

تا آنجا که خود می‌دانم محرومیتم ۶ ماه است. ۳ ماه از آن گذشته، یک ماه هم تا لیگ مانده تقریبا ۲ ماه هم در لیگ محروم هستم.

این محرومیت باعث افت فوتبال تو نمی‌شود؟

من فقط دو ماه از بازی‌ها دور هستم. در این دو ماه هم فکر می‌کنم مصدوم بودم و نتوانستم بازی کنم.

اگر نتیجه تست دوپینگ تو مثبت نمی‌شد، با تیم‌ملی به آلمان می‌رفتی؟

من در لیست نهایی تیم‌ملی بودم. باید با بچه‌ها به آلمان می‌رفتم. مطمئنم اگر این اشتباه پیش نمی‌آمد و من را از حضور در اردوی تیم محروم نمی‌کردند در آلمان حداقل ۹۰ دقیقه بازی می‌کردم. قرار بود دروازه‌بان دوم تیم‌ملی باشم.

الان با ذوب‌آهن قرارداد می‌بندی یا نه؟

بستگی به نظر این باشگاه دارد. مثل اینکه آقای کربکندی گفته با من قرارداد می‌بندند. اما هنوز با خودم تماس نگرفتند.چند روز منتظرشان می‌مانم. اگر زنگ نزنند می‌روم یک تیم دیگر.