سپاهان به دنبال تثبیت صدرنشینی

هفته‌ بیست و ششم لیگ برتر فوتبال امروز با انجام سه دیدار آغاز می‌شود.استقلال به علت حضور در مرحله دوم پلی‌آف مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا این هفته در لیگ برتر حضور ندارد. این برای سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز بهترین فرصت است تا در غیاب آبی‌‌پوشان فاصله خود را با این تیم مدعی افزایش دهند. هفته بیست و ششم از امروز با برگزاری سه دیدار شروع می‌شود.

سپاهان ـ سایپا، ساعت ۱۵:۳۰

صدرنشین جدید لیگ که دو هفته‌ است به این جایگاه دست یافته تا پایان فصل همه چیز را در دستان خود می‌بینند.

زردپوشان اصفهان این هفته‌ باید مقابل تیم جنگنده و جوان سایپا قرار بگیرند که تیم‌های بزرگ را همیشه آزار داده است. زلاتکو کرانچار که در سال ۸۸ با وجود کسب نتایج خوب از پرسپولیس کنار گذاشته شده بود، حالا با انگیزه‌ترین مربی لیگ است تا علاوه بر ثابت کردن توانایی‌های خود، سومین قهرمانی متوالی را برای اصفهانی‌ها به دست بیاورد، اما سایپا که در نیم فصل دوم عملکرد بهتری نسبت به ابتدای فصل داشته، فعلا در میانه‌های جدول است و شاید مقابل سپاهان مدعی به کسب یک امتیاز هم راضی باشد.

صنعت نفت آبادان ـ راه‌آهن، ساعت ۱۶

تیم‌های دوازدهم و سیزدهم جدول در هفته‌های پایانی برای فرار از پایین جدول تلاش می‌کنند.

کاستا سرمربی پرتغالی نفت در نخستین حضورش در لیگ ایران نتایج متوسطی گرفته و دوست ندارد لیگ را در مکانی پایین‌تر از رتبه‌ای که از مربی قبلی (غلامحسین پیروانی) تحویل گرفته، به پایان برساند.

علی دایی و تیمش، اما به لطف دو پیروزی متوالی در هفته‌های قبل کمی خود را از قعرنشینان جدا کردند، اما شکست خانگی مقابل داماش باز هم شرایط آن‌ها را سخت کرده است.

البته دایی که همچنان از داورهای بازی‌های تیمش گله دارد بعد از بازی داماش تهدید کرد که اگر داوری‌ها به این صورت ادامه پیدا کند و دیگر نتواند حرفش را بزند ایران را ترک خواهد کرد.

شهرداری تبریز - مس سرچشمه کرمان، ساعت ۱۵

شمارش معکوس برای سقوط مس سرچشمه از هفته‌های پیش آغاز شده است. قعرنشین مطلق جدول رده بندی که با تیم هفدهم جدول هشت امتیاز فاصله دارد و هفته به هفته فاصله‌اش با دیگر تیم‌ها افزایش می‌یابد اما همچنان امیدوار به بقا است.

این تیم در هفته بیست و ششم در خانه شهرداری تبریز به میدان می‌رود، تیمی‌که روندی نزولی در پیش گرفته و این روزها به مانند مس سرچشمه برای بقا می‌جنگند. جنگ بقا را فردا هر تیمی‌برنده شود، می‌تواند تا آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر در نیمه اسفندماه آسوده خاطر باشد و با شادی به تعطیلات برود.

چهارشنبه ۲۶ بهمن

صبای قم‌ ـ پرسپولیس، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم، ساعت ۱۴:۴۵

داماش گیلان ـ شاهین بوشهر، ورزشگاه شهید عضدی رشت ، ساعت ۱۵:۳۰

فجرسپاسی ـ فولاد خوزستان، ورزشگاه حافظیه شیراز، ساعت ۱۵:۳۰

مس کرمان ـ تراکتورسازی، ورزشگاه باهنر کرمان، ساعت ۱۵:۳۰

نفت تهران ـ ذوب آهن، ورزشگاه دستگری تهران، ساعت ۱۵:۳۰

دیدار استقلال و ملوان به علت بازی روز شنبه آبی پوشان مقابل الاتفاق عربستان به ۹ فروردین سال بعد موکول شد.