مسی یا رونالدو کدامیک تاج بر سر می‌گذارد؟

بهترین‌های جهان برای ایستادن بر بام فوتبال جهان با هم رقابت خواهند کرد. ارزشمندترین افتخار فردی فوتبال به چه کسی خواهد رسید؟ مسی از آرژانتین، کریستیانو رونالدو از پرتغال یا ژاوی هرناندس از اسپانیا؟ به گزارش ایسنا، مراسم گالا امشب برگزار خواهد شد تا بهترین‌های فوتبال جهان مشخص شوند. مهم‌ترین قسمت، البته انتخاب بهترین بازیکن فوتبال جهان است. مطابق انتظار لیونل مسی و کریستیانو رونالدو دوپدیده‌ حال حاضر فوتبال جهان در فهرست نهایی قرار گرفته و ژاوی، مغز متفکر بارسلونا و اسپانیا هم آنها را همراهی می‌کند. اهالی فوتبال اظهارنظرهای جالبی درباره‌ انتخاب بهترین بازیکن جهان داشته‌اند. در این میان حتی چهره‌های سرشناس سایررشته‌ها هم نظرات خود را مطرح کرده‌اند که در نوع خود جالب است.

لیونل مسی

کاملا از اینکه این جایزه چه پرستیژ و شخصیتی به بازیکنان می‌دهد اطلاع دارم. گرفتن این جایزه بیشترین لذت را به من می‌دهد. موفقیت در این عرصه به من این اطمینان خاطر را می‌دهد که شاید نام من نیز روزی در کنار بزرگانی مانند پلاتینی آورده شود. با توجه به اینکه سال‌های زیادی از فوتبال من باقی مانده امیدوارم بتوانم رکورد سه توپ طلای او را بشکنم.

کریستیانو رونالدو

از این که توانسته‌ام بار دیگر در فهرست سه بازیکن برتر جهان قرار بگیرم، خیلی خوشحالم.

ژاوی هرناندس

از اینکه نامم در فهرست سه نامزد نهایی قرار گرفته افتخار می‌کنم و به خودم می‌بالم. این مساله افتخار بزرگی است و چیزی نیست که به این زودی‌ها فراموش کنم. مسلما زمانی که بازیکن جوانی بودم، به هیچ وجه به این فکر نمی‌کردم که روزی به این افتخار دست پیدا کنم فقط در ذهنم این بود که یک فوتبالیست حرفه‌ای باشم نه چیز دیگر. به نظر من لیونل مسی بهترین بازیکن جهان است. او تنها کسی است که می‌تواند یک تنه در بازی تفاوت ایجاد کند.

مارکو فان باستن (۱۹۸۸، ۱۹۸۹ و ۱۹۹۲)

هیچ شک و تردیدی ندارم که مسی در حال حاضر بهترین بازیکن جهان است. او یک پدیده‌ شگفت انگیز است که به تمام موفقیت‌ها دست پیدا کرده؛ اما سیر نمی‌شود و هنوز چیزهای بیشتری می‌خواهد. فروتنی و تواضع خاص او باعث می‌شود که در نظر من ارزش به مراتب بیشتری هم پیدا کند. به نظر من مسی هنوز می‌تواند از این هم فراتر برود و کارهایی را که مارادونا برای تیم ملی آرژانتین انجام می‌داد، انجام دهد.

میشل پلاتینی (۱۹۸۳، ۱۹۸۴، ۱۹۸۵)

رکوردها همیشه برای شکسته شدن ساخته شده‌اند. رکورد سه توپ طلای پیاپی من هم روزی بالاخره شکسته خواهد شد. من زمانی که ۲۷ ساله بودم وارد باشگاه یوونتوس شدم و سه توپ طلا را بردم اگر مانند مسی در ۱۳ سالگی وارد باشگاه شده بودم شاید می‌توانستم توپ طلاهای بیشتری را ببرم.

یوهان کرایف (۱۹۷۱، ۱۹۷۳، ۱۹۷۴)

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی هر دو بازیکنان فوق‌العاده‌ای هستند. اما اینکه کدام‌یک در سطح بالاتری قرار دارد به این بستگی دارد که از چه زاویه‌ای به فوتبال نگاه شود.

از نگاهی که من به فوتبال دارم ژاوی بهترین بازیکن جهان است.

اوزه‌بیو (۱۹۶۵)

در این دقیقه که من با شما صحبت می‌کنم نام بهترین بازیکن فوتبال جهان لیونل مسی است. رونالدو سابقه‌ دریافت این جایزه را در کارنامه دارد؛ اما به نظر من مسی در حال حاضر در وضعیت بهتری قرار دارد. شرایط به گونه‌ای است که خود رونالدو هم اعتراف کرد که مسی در سطح بالاتری نسبت به او قرار دارد و این مساله‌ای نیست که بتوان آن را کتمان کرد.

دیگو مارادونا

روزی که مسی پایین‌تر از رونالدو در رده‌ دوم قرار گرفت، او را به کناری کشیدم و گفتم: ببین پسر این آخرین باری است که اجازه داری پایین‌تر از رونالدو قرار بگیری! همه چیز مفهومه؟ از آن روز به بعد مسی دیگر از رده‌ اول پایین‌تر نیامد!