شکست مربیان تازه وارد
هفته نخست از دور برگشت رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته با برگزاری 9 دیدار پیگیری شد که در روز توقف استقلال برابر سپاهان اصفهان و تراکتورسازی مقابل صبای قم، تیم نفت موفق شد با پیروزی یک بر صفر برابر فجرسپاسی به رده دوم جدول صعود کند. در این هفته همه مربیان تازه وارد شاهد شکست تیم خود بودند.

پرسپولیس هم با هدایت دنیزلی و حضور مهدوی‌کیا در ترکیب این تیم، نتوانست در انزلی نتیجه قابل قبولی را کسب کند. البته اگر پنالتی کاپیتان کیا وارد دروازه ملوان می‌شد، شرایط برای سرخپوشان تهرانی تغییر می‌کرد؛ اما این اتفاق رخ نداد تا سرخپوشان تهرانی نیم فصل دوم را هم با شکست آغاز کرده و به رده یازدهم سقوط کنند. گرچه شاگردان پورغلامی همچنان در جمع سه تیم قعرنشین قرار دارند، اما با این پیروزی به خروج از جمع فانوس‌بدستان امیدوار شدند.
صنعت نفت آبادان هم این هفته با 2 گل تیم داماش را از پیش رو برداشت که با نخستین تجربه مربیگری مهدی تارتار در این تیم همراه شد. این پیروزی شاگردان «آلبرتو کاستا»‌ را به رده ششم جدول رساند و اختلاف امتیاز این تیم را با بالانشینان کاهش داد. سایپا هم در سرچشمه برابر مس قعرنشین به نتیجه مساوی بدون گل رضایت داد تا جایگاهش در رده دهم جدول رده‌بندی لیگ را حفظ کند.
تیم علی دایی هم بار دیگر توانست برابر تیم منصور ابراهیم‌زاده در اصفهان پیروز شود. در لیگ دهم دایی با تیم پرسپولیس برابر ذوب‌آهن در اصفهان به پیروزی ۳ بر صفر دست یافت تا از بحران خارج شده و در این فصل هم پیروزی برابر شاگردان ابراهیم‌زاده باعث شد، طلسم هشت تساوی متوالی راه‌آهن در لیگ شکسته شده و آنها از بحران نتیجه نگرفتن خارج شده و با صعود به رده چهاردهم، از جمع قعرنشینان فاصله بگیرد.
در بوشهر شاگردان مجید جلالی موفق شدند برابر شاهین به پیروزی ارزشمندی دست یافته و به شرایط خود در جدول رده‌بندی سروسامان دهند. مس کرمان هم در تبریز دست به کار بزرگی زد تا با شکست دادن شهرداری با سرمربی جدیدش - مدیرروستا - از جمع فانوس بدستان لیگ خارج شود.
نبرد تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان لیگ در ورزشگاه آزادی هم برنده نداشت، گلزنی مهاجم پیشین آبی‌پوشان و از دست دادن پنالتی توسط جباری باعث شد استقلال در این مسابقه مهم پیروز نشود. در قم هم دیدار تیم‌های مدعی صبا و تراکتورسازی برنده نداشت. البته در این دیدار ابتدا؛ تراکتورسازی تا مرز پیروزی پیش رفت اما گل‌های عنایتی در سه دقیقه صبا را به سه امتیاز نزدیک کرد؛ اما حدادی‌فر در دقایق پایانی بازی، مانع از پیروزی میزبان و شکست تیم قلعه‌نویی شد. در این بازی اعتراضات سرمربی تراکتورسازی که پس از وقوع پنالتی علیه این تیم آغاز شده بود با به ثمر رسیدن گل دوم صبا شدت گرفت تا محمود رفیعی وی را از زمین مسابقه اخراج کند.
درپایان بازی امیر قلعه نویی سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز پس از تساوی 2 بر 2 صبای قم در نشست خبری حاضر نشد. این در حالی اتفاق افتاد که حتی هیچ یک از دستیاران وی نیز به جلسه خبری نیامدند. رییس سازمان لیگ برتر دیروز اعلام کرده است مربیان لیگ برتری در صورت شرکت نکردن در کنفرانس خبری جریمه می شوند.با این اوصاف باید در انتظار جریمه ژنرال باشیم.