رونمایی از پرسپولیس مدل دنیزلی
مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور پس از پشت سرگذاشتن تعطیلات 17 روزه نیم‌فصل از بعدازظهر امروز با برگزاری سه بازی آغاز می‌شود که بدون شک مهم‌ترین آنها دیدار پرسپولیس مصطفی دنیزلی با ملوان بندرانزلی است.

به گزارش مهر، نیمچه تعطیلات میان فصل لیگ برتر تمام شد و از امروز این مسابقات با سه بازی در انزلی، تبریز و اصفهان مجددا آغاز می‌شود.
مهم‌ترین اتفاق تعطیلات نیم‌فصل بدون شک بازگشت مصطفی دنیزلی به فوتبال ایران و پرسپولیس است که وداع ناگهانی فرهاد مجیدی از استقلال را تحت تاثیر خود قرار داد. آبی پوشان در نیم‌فصل دوم بدون کاپیتان خود به میدان می‌روند و از سوی دیگر پرسپولیسی‌ها خوشحال هستند که مهدوی‌کیا را در اردوی خود دارند. در پایان نیم‌فصل اول یک مربی خارجی از لیگ برتر ایران وداع کرد (میودراگ یسیچ) و یک مربی خارجی دیگر به لیگ برتر آمد (مصطفی دنیزلی). یسیچ در تیم شهرداری تبریز جای خود را به علی اصغر مدیرروستا داد.
در نیم فصلی که مشکلات و کاستی‌های مالی حرف اول بود، جابه‌جایی‌های خاصی در تیم‌ها به وجود نیامد و شاید بتوان از جدایی مهدوی‌کیا از داماش و حضورش در پرسپولیس به عنوان مهم‌ترین جابه‌جایی بازیکنان در تعطیلات ۱۷ روزه لیگ برتر یاد کرد. داماش در نیم‌فصل فقط مهدوی‌کیا را از دست نداد، بلکه ابراهیم قاسم‌پور نیز روی نیمکت سرمربیگری این تیم جای خود را به مهدی تارتار داد و با شهر باران وداع کرد، او که خود در نیمه راه نیم‌فصل اول جانشین مهدی دینورزاده شده بود.
ملوان بندرانزلی - پرسپولیس
پرسپولیس نیم فصل دوم لیگ برتر را با حال و هوایی متفاوت آغاز می‌کند. همانطور که پیش‌بینی می‌شد همکاری سرخپوشان با حمید استیلی تا پایان نیم‌فصل نکشید و او پیش از آغاز هفته شانزدهم لیگ برتر ناچار به جدایی شد. استیلی رفت تا دنیزلی باز هم سرمربی سرخپوشان شود. او با ماموریت نجات پرسپولیس از بحران پس از چهار سال و نیم به جمع سرخپوشان بازگشته است. دنیزلی پس از ۱۲ روز از آغاز کار با پرسپولیس در حالی به دیدار ملوان بندرانزلی می‌رود که چهار بازیکن اصلی خود به نام‌های علی کریمی، رضا نورمحمدی، محمد نصرتی و هادی نوروزی را در اختیار نخواهد داشت. یکی از اتفاقات ویژه این بازی البته بازگشت مهدی مهدوی‌کیا به تیم پرسپولیس است، او که تماشاگران پرسپولیس برای حضورش در ترکیب اصلی تیم لحظه‌شماری می‌کنند.
ملوان، حریف عصر امروز پرسپولیس است، اما با 15 امتیاز رتبه هفدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر را در اختیار دارد. برای ملوانی که فصل گذشته عنوان قهرمانی جام حذفی را در رقابتی نزدیک، به پرسپولیس داد، ایستادن در این جایگاه غریب است. برای انزلی چی‌ها که هنوز اعتقاد دارند به ناحق در دیدار فینال فصل گذشته با پرسپولیس بازنده شده‌اند، بازی امروز فارغ از سه امتیازش که می‌تواند باعث فرار آنها از جمع فانوس به دستان شود، یک بازی انتقامی است، دیداری که با پیروزی در آن می‌توانند تا اندازه‌ای شکست فصل قبل را فراموش کنند.
استقلال - سپاهان اصفهان
بدون شک حساس‌ترین دیدار هفته اول از نیم‌فصل دوم لیگ برتر همین بازی استقلال و سپاهان است. این دو تیم که طی فصول گذشته رقابتی نزدیک با هم در صدر جدول داشته‌اند، در هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول همسایه هم در جدول رده‌بندی شدند، استقلال در صدر جدول و سپاهان در رده دوم. این بازی نه تنها برای استقلال و سپاهان بلکه برای دیگر تیم‌های بالای جدول که چشم به رتبه نخست دارند، اهمیت دارد.
آبی پوشان درحالی مقابل سپاهان، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده خود در جدول رده‌بندی قرار می‌گیرند که آندرانیک تیموریان و کیانوش رحمتی را به علت مصدومیت در اختیار نخواهند داشت. بحران استقلال تنها در پست هافبک دفاعی خلاصه نمی‌شود، این تیم بازیکنانی چون محسن یوسفی، خسرو حیدری و میلاد میداودی را نیز دارد که هنوز حضورشان در بازی روز جمعه قطعی نیست.در مقابل تیم سپاهان نیز بدون مهره‌های تاثیرگذاری چون سیدجلال حسینی، احمد جمشیدیان و میلوراد یانوش به تهران و ورزشگاه آزادی خواهد آمد تا فاصله خود با صدرنشین را به حداقل برساند. با این شرایط پیش‌بینی اینکه برنده دوئل پرویز مظلومی و «زلاتکو کرانچار» کدام یک خواهند بود، قدری دشوار به نظر می‌رسد.