حریفان والیبال ایران برای راهیابی به المپیک مشخص شدند

اجلاس سالانه کمیته مسابقات فدراسیون بین‌المللی والیبال، حریفان تیم ملی ایران برای راهیابی به المپیک ۲۰۱۲ لندن را مشخص کرد. به گزارش ایرنا، مسابقات گزینشی والیبال المپیک در قاره آسیا در روزهای ۱۲ تا ۲۲ خرداد سال آینده در کشور ژاپن برگزار می‌شود.

در این دوره از رقابت‌ها تیم‌های ایران، چین، کره جنوبی و استرالیا به عنوان بهترین تیم‌های قاره آسیا و ژاپن به عنوان میزبان رقابت‌ها با سه تیم از قاره‌های دیگر روبه‌رو می شوند.

یکی از تیم‌های صربستان، فرانسه و جمهوری چک از قاره اروپا، یکی از تیم‌های کوبا، پورتوریکو و آمریکا از آمریکای شمالی و یکی از تیم‌های مصر، کامرون و تونس از قاره آفریقا دیگر شرکت‌کنندگان مسابقات انتخابی آسیا خواهند بود.

تیمی که مقام قهرمانی این رقابت‌ها را به دست بیاورد و بهترین تیم آسیایی این رقابت‌ها جواز حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن را به دست می‌آورند.

سایر تیم‌هایی که سهمیه حضور در المپیک را به دست می‌آورند به شرح زیر انتخاب می‌شوند:

قهرمان مسابقات انتخابی قاره آفریقا: ۱۰ تا ۲۰ ژانویه ۲۰۱۲ در کامرون

قهرمان مسابقات انتخابی قاره اروپا: ۸ تا ۱۳ مه ۲۰۱۲ در بلغارستان

قهرمان مسابقات انتخابی آمریکای شمالی: مه ۲۰۱۲ در پورتوریکو

قهرمان مسابقات انتخابی آمریکای جنوبی : ۱ تا ۱۵ مه ۲۰۱۲ در آرژانتین

قهرمان مسابقات انتخابی در ایتالیا و آلمان: که تیم‌های شرکت‌کننده این رقابت‌ها با قید قرعه از بین تیم‌های مصر، کامرون، تونس، صربستان، فرانسه، جمهوری چک، کوبا، پورتوریکو و آمریکا مشخص می‌شوند.

پیش از این انگلیس به عنوان تیم میزبان المپیک ۲۰۱۲ و روسیه، لهستان و برزیل به عنوان تیم‌های اول تا سوم جام‌جهانی سهمیه حضور در بازی‌های المپیک لندن را به دست آورده‌اند.