کفاشیان: انتخابات فدراسیون فوتبال به تعویق افتاد

رییس فدراسیون فوتبال از برگزاری انتخابات ریاست این فدراسیون در سال آینده خبر داد و گفت: انتخابات در فروردین یا اردیبهشت سال ۹۱ برگزار می‌شود. علی کفاشیان اظهار کرد: از ۲ ماه گذشته برای تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال دست به کار شدیم تا نواقص و مشکلات را رفع کنیم. بر همین اساس انتخابات بی‌شک به تعویق خواهد افتاد. طبق قانون حداقل ۳ ماه برای ثبت‌نام نامزدهای ریاست فدراسیون وقت می‌خواهیم و فکر می‌کنم در اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت ماه، انتخابات ریاست فدراسیون برگزار شود.

وی در خصوص انتخابی یا انتصابی بودن نواب رییس گفت: در اساسنامه نواقصی وجود داشت که پس از بررسی گروه ۱۳ نفره و تایید هیات رییسه درمجمعی که دی ماه برگزار می‌شود نتیجه نهایی اعلام می‌شود. رییس فدراسیون فوتبال در خصوص سهمیه‌های کسب شده باشگاه‌های لیگ برتر عنوان کرد: اگر باشگاه‌ها استانداردها را رعایت نکنند، از رقابت‌های لیگ اخراج می‌شوند. ۶ تا ۷ باشگاه هستند که در آیتم‌های مختلف امتیاز دهی مشکل داشتند و ما به آنها وقت می‌دهیم تا به استاندارد‌های لازم برسند؛ در غیراین صورت دیگر اجازه بازی در رقابت‌های لیگ برتر را نخواهند داشت. در فصل آینده هیچ اجباری نداریم که تمامی ‌تیم‌ها بازی کنند. با تیم‌های کمتر نیز می‌توان مسابقات لیگ را برگزار کرد. در واقع کاری که AFC انجام می‌دهد را از این پس اجرا می‌کنیم تا باشگاه‌ها تمامی ‌آیتم‌های امتیازدهی را رعایت کنند.

وی گفت: باشگاه‌ها باید مشکلات تجاری‌سازی، ترازنامه مالی، ورزشگاه‌های خود و مسائل داخلی باشگاه‌ها را رفع کنند تا دیگر از سهمیه‌های لیگ قهرمانان آسیا کم نشود. بر همین اساس با ارسال نامه با باشگاه‌های حاضر درلیگ قهرمانان آسیا خواسته‌ایم تمامی‌موارد را رعایت و هر چه زودتر مدارک خود را ارسال کنند تا شاهد بروز مشکل نباشیم.