لوکا چشم به نیمکت پرسپولیس دارد

علی پروین: باید مربی‌ای در حد کی‌روش بیاورند

در حالی که روز گذشته منابع خبری از سرمربیگری لوکا بوناچیچ در باشگاه پرسپولیس خبر دادند، اما مسوولان باشگاه پرسپولیس از محمود خوردبین گرفته تا علی پروین به نوعی این خبر را شایعه دانستند. آنچه گویاست اینکه سردار رویانیان تمایل دارد اختیار کادر فنی پرسپولیسی‌ها را به دست لوکابوناچیچ بسپارد، اما بقیه با تصمیم او زیاد موافق نیستند بعد از خبر قطعی پیوستن لوکا به پرسپولیس در روز گذشته مدیر برنامه‌های این مربی همه چیز را منوط به مذاکره طرفین پس از ورود لوکا به تهران دانست. معمر گفت:مسوولان باشگاه پرسپولیس مذاکراتی را با او برقرار کرده‌اند و او هم برای انجام صحبت‌های نهایی وارد ایران شد، اما هیچ چیز قطعی نیست و نمی‌توان گفت که بوناچیچ سرمربیگری پرسپولیس را قبول خواهد کرد.

در همین رابطه سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس گفت: کمیته فنی باشگاه شب گذشته جلسه داشت و امیدواریم امروزدوشنبه سرمربی جدید پرسپولیس را انتخاب و معرفی کنیم. محمود خوردبین درباره آخرین وضعیت این تیم افزود: بازیکنان روز گذشته برنامه ریکاوری داشتند، نفرات اصلی ما ریکاوری کردند و وزنه زدند، سایر بازیکنان هم دیگر برنامه‌های تمرینی را انجام دادند. به هر حال حمید استیلی نیامده بود و ظاهرا استعفایش از سوی مدیریت باشگاه پذیرفته شده است.

وی افزود:دیروز علی پروین به محل تمرین آمد و با محسن عاشوری و سومدیک، مربیان پرسپولیس صحبت کرد تا فعلا کار را به دست گیرند و ببینیم آینده چه می‌شود. ما چند بازیکن مصدوم داریم که کنار زمین می‌دوند و برنامه خاص خودشان را انجام می‌دهند. کارها به خوبی تا انتخاب سرمربی جدید پیش می‌رود.

خوردبین درباره احتمال حضور لوکا بوناچیچ یا سایر گزینه‌هایی سرمربیگری که از آنها اسم برده می‌شود، گفت: هنوز هیچ چیز قطعی نیست.

علی پروین : باید مربی‌ای در حد کی‌روش به پرسپولیس بیاورند

به نظر می‌رسد علی پروین با حضور این مربی کروات در پرسپولیس به شدت مخالف است و تمایلی برای حضور او در این تیم ندارد.پروین در حاشیه تمرین دیروز گفت: دود اتفاقات میان کاشانی و دایی به چشم استیلی رفت و پرسپولیس برای این فصل خوب بسته نشد؛ اما اکنون همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا یک مربی بزرگ برای پرسپولیس بیاوریم.

پروین افزود: دیروز جلسه‌ای با رویانیان داشتیم و قرار شد فعلا محسن عاشوری هدایت پرسپولیس را بر عهده داشته باشد تا یک مربی درجه یک برای این تیم انتخاب کنیم. البته وقت هم نیست. هر مربی که بیاید سه، چهار ماه طول می‌کشد تا بچه‌ها را بشناسد. شرایط سخت است و باید ببینیم چه می‌شود.

وی با بیان اینکه از حمید استیلی در مسوولیت‌های فنی پرسپولیس استفاده خواهد شد، گفت: باید از زحماتی که استیلی برای این تیم کشید، تشکر کنم. حمید حتما کنار ما خواهد بود، حال با هر پستی که خودش بخواهد و با او هماهنگ شود. در جلسه دیروز هم این موضوع را مطرح کردم و قرار شد با حمید صحبت کنیم تا او در کنار ما باشد.

پروین با بیان اینکه پرسپولیس چوب خوب بسته نشدنش را در ابتدای فصل می‌خورد، گفت: تیم ما برای این فصل خوب بسته نشد. ما الان بازیکنان مصدوم و محروم متعددی داریم و نفرات جایگزین حرفه‌ای و مناسبی‌ هم برایشان نیست. امیدوارم دو بازی آینده تا نیم فصل را سپری کنیم تا بعد از آن ۱۴ ـ ۱۵ روز زمان داشته باشیم تا تیم احیا شود. پروین در پاسخ به این سوال که آیا در بحث انتخاب سرمربی جدید پرسپولیس اینکه او با شرایط فوتبال ایران آشنا باشد یا نباشد هم مطرح است، اظهار کرد: اتفاقا همین مساله هم در جلسه کمیته فنی صحبت شد. فکر می‌کنم ما باید مربی در این مقطع بیاوریم که از فوتبال ایران و از بازیکنان ایرانی شناخت داشته باشد. به طور مثال جمال حاجی یکی از گزینه‌های ما است و در جلسه کمیته فنی امروز روی او بحث خواهیم کرد؛ اما او هم از فوتبال ایران و تیم ما شناختی ندارد. به هر حال مشکل زیاد است، آقا.

لوکا را نمی‌آوریم

وی در پاسخ به این سوال که آیا لوکا بوناچیچ هم از گزینه‌های پرسپولیس هست؟ چرا که امروز شایعات زیادی مبنی بر حضور احتمالی او در این تیم مطرح شد، خطاب به خبرنگاران گفت: از نظر شما آیا لوکا خوب است؟

بعضی از خبرنگاران گفتند در این مقطع و با توجه به شرایط اخلاقی لوکا شاید برای پرسپولیس مناسب نباشد که پروین گفت: پس او را نمی‌آوریم!

پروین ادامه داد: باید مربی بیاوریم تا همه بازیکنان هم او را قبول داشته باشند و همه جوانب مربوط به جذب او را در نظر بگیریم. گزینه‌های مختلفی مطرح است که باید روی آنها بررسی بیشتری داشته باشیم. پروین با بیان اینکه به هیچ وجه بر روی نیمکت پرسپولیس نخواهد نشست، هر گونه دخالت در ارنج کردن پرسپولیس برای دو بازی آینده را رد کرد و گفت: پرسپولیس را در چند بازی آینده محسن عاشوری ارنج خواهد کرد و من هیچ دخالتی نخواهم کرد. اگر مشورتی خواستند به آنها می‌دهم وگرنه که هیچ. زمانی که استیلی هم بود همین رویه را داشتم.

وی افزود: آدم بازنده ممکن است نتیجه‌اش را گردن این و آن بیندازد، در حالی که او دیگر باخته است و بهتر است کاری نکند. پروین با تاکید بر اینکه دود اتفاقات میان حبیب کاشانی و علی دایی به چشم حمید استیلی رفت، گفت: واقعا آتشی که آن زمان به پا شد، دودش به چشم استیلی رفت. تیم ما تا آن زمان خوب بسته نشد. شب قبل از اینکه حمید استیلی بخواهد به پرسپولیس بیاید به او گفتم که کارت خیلی سخت است. آن زمان هم تیم نصفه و نیمه‌ای داشتیم. با ۱۰ ، ۱۵ بازیکن به ترکیه رفتند و فشارها از همان زمان شروع شد. استیلی فشار زیادی را تحمل کرد. حال دیگر گذشته‌ها گذشته و امیدوارم در آینده تیم ما بهتر شود.

پروین در واکنش به جمله یکی از خبرنگاران که گفت شایعه پیوستن بوناچیچ به پرسپولیس خیلی پررنگ‌ شده است با خنده گفت: الان به من اس ام اس دادند و گفتند کار بوناچیچ و پرسپولیس تمام شده است. تیمی که سرمربی ندارد، از این شایعات برایش مطرح می‌شود. باید ببینیم اوضاع چگونه می‌شود.

باشگاه اعتقاد دیگری دارد

وی همچنین در واکنش به اینکه آیا بازیکنان پرسپولیس از لوکا بوناچیچ ناراحت نیستند، خاطر نشان کرد: اینها را باید از خودشان بپرسید. من همیشه سعی می‌کنم با بازیکنان صحبت کنم. آنها نزد من می‌آیند و مشکلاتشان را در میان می‌گذارند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر مربی خارجی بزرگ یا مربی چون لوکا بوناچیچ به پرسپولیس آمد و خواست اختیار تمام وسایل فنی تیم را بر عهده داشته باشد، شما با او مشکلی نخواهید داشت، به خبرنگاران گفت: من نه مدیر فنی‌ام و نه یکی از اعضای کادر فنی. ما به عنوان بزرگ‌تر به پرسپولیس آمدیم تا این تیم به جایگاه واقعی خودش برسد، امیدوارم بتوانم مثمرثمر باشم. هر کسی که بیاید و برای تیم مفید باشد ما با او مشکلی نداریم و اصلا همه کاره مسائل فنی باشد. ما فقط می‌خواهیم پرسپولیس موفق باشد.

پروین در پاسخ به این سوال که آیا شما با آوردن سرمربی ایرانی به ویژه‌ حمید درخشان برای جانشینی استیلی مخالف بودید، تصریح کرد: من با هیچ آدمی مشکل ندارم. خود شما الان اگر صحبت نادرستی از من بنویسید و منتشر کنید، من فردا با شما باز هم احوالپرسی خواهم کرد. منتهی در بحث انتخاب سرمربی، سردار رویانیان اعتقاد دارد که باید سرمربی خارجی به این تیم بیاورد و در این مقطع مربی ایرانی نمی‌تواند مشکلات پرسپولیس را حل کند. شاید اصلا من خودم موافق حضور مربی ایرانی باشم؛ اما باشگاه اعتقاد دیگری دارد. البته بنده معتقدم که اگر قرار باشد مربی خارجی به پرسپولیس بیاورند، باید کسی در حد کارلوس کی‌روش باشد.