بیانیه رویانیان علیه استیلی

تیم پرسپولیس بعد از باخت سنگین در دربی ۷۳ وارد فاز جدیدی از بحران شد. این باخت از یک سو باعث استعفای حمید استیلی از سرمربیگری سرخ‌پوشان شد و از طرف دیگر علی کریمی کاپیتان تیم را رودرروی عزیز محمدی رییس سازمان لیگ قرار داد.حالا علاقه‌مندان پرسپولیس از یک سو منتظر اعلام نام جانشین استیلی خواهند بود که قرار است امروز معرفی شود و از سوی دیگر چشم به تصمیم کمیته انضباطی درباره حرف‌های کریمی دوخته‌اند. به گزارش فارس، علی کریمی‌پس از خروج از رختکن پرسپولیس بار دیگر با خبرنگاران صحبت کرد و گفت: شما نیمکت ما و نیمکت استقلالی‌ها را ببینید و ببینید آنها چه کسانی را به بازی آورده‌اند. امیدوارم عزیز محمدی رییس سازمان لیگ شب‌ها سر راحت روی متکا بگذارد. آخرتی هم وجود دارد. وی در خصوص استعفای استیلی گفت: ‌مشکل تیم پرسپولیس استعفا، یا عدم استعفای استیلی نیست. این مشکلی است که تیم ما دارد و طبیعتا ربط به مدیریت باشگاه دارد. ما باید نقاط ضعف را تقویت کنیم و بتوانیم اگر بازیکنی است جذب کنیم تا در مسابقات آینده تیم قوی‌تری را روانه مسابقات کنیم.

کریمی‌در خصوص اینکه ظاهرا برنامه مسابقات مورد انتقاد پرسپولیسی‌ها است، گفت: این قضیه را شما خبرنگاران باید بررسی کنید. کجای دنیا سراغ دارید که برنامه لیگ را اعلام کنند اما دو تیم در جام حذفی بازی کنند. آیا من باید پاسخگوی این برنامه باشم؟ شماره ۸ پرسپولیس در این ارتباط که در ورزشگاه آزادی به فاصله ۴۸ ساعت باید مسابقات برگزار شود، گفت: این قانون‌هایی است که خودشان درست کردند و با این قانون‌ها خود را گول می‌زنند. زمینی که این همه برایش هزینه می‌شود مگر می‌شود نتواند دو بازی پشت سر هم برگزار کنند. مثلا زمین آزادی بهترین چمن ایران است و اگر نتواند دو روز متوالی بازی انجام گیرد، باید درش را تخته کرد.

کریمی‌در پاسخ به این سوال که با عزیز محمدی بگومگو داشته است، گفت: من بگومگویی با عزیزمحمدی نداشتم، اما امیدوارم شب‌ها راحت بخوابد. به خاطر بازی با استقلال این را نمی‌گویم با هر تیم دیگری هم بازی داشتیم این حرف‌ها را می‌زدم. شما به من بگویید شاید من اطلاع ندارم. کجای دنیا چنین برنامه‌ای است. آخرتی هم وجود دارد البته اگر بعضی‌ها اعتقاد داشته باشند.

وی افزود: یک ذره باید وجدان کاری داشته باشیم. از آن سردار عزیز محمدی که در رأس هرم است و فوتبالمان دستش است تا بازیکنی که بازی به او نمی‌رسد. امیدوارم روزی نرسد که چیزهایی که از عزیز محمدی می‌دانم بگویم. خودم را خیلی نگه می‌دارم، ولی اگر شده روزی فوتبال را کنار بگذارم مجبور شوم این حرف‌ها را می‌زنم.

عزیز محمدی: کریمی مشکلات من را نگوید به فوتبال خیانت کرده است

نایب رییس فدراسیون فوتبال در واکنش به ادعاهای علی کریمی گفت: اگر کریمی مشکلاتی که من دارم را نگوید به فوتبال ایران خیانت کرده است. به گزارش ایسنا، عزیزالله محمدی درباره انتقادهای تند علی کریمی از برنامه‌ریزی دربی توسط سازمان لیگ گفت: ما پیش از برگزاری این بازی دلایل‌مان را برای برگزاری این بازی در هجدهم آذر اعلام کردیم و فکر نمی‌کنم که دیگر نیازی باشد توضیح بدهم. ضمن اینکه من نمی‌توانم بگویم چه کسی مصاحبه انجام بدهد و چه کسی حرف نزند.

وی که تمایلی به پاسخ‌ دادن به حرف‌های علی کریمی نداشت به ایسنا‌ گفت: نمی‌خواهم درباره بحث‌هایی که پیش آمد صحبت کنم، اما باید بگویم اگر آقای کریمی مطلبی درباره من دارد، بگوید چرا که اگر این کار را نکند به فوتبال ایران خیانت کرده‌ است. ضمن اینکه مطمئن باشد بیان مشکلات من باعث خداحافظی‌ او از فوتبال نمی‌شود.

در همین رابطه اسماعیل حسن‌زاده رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم اعلام کرد علی کریمی به خاطر رفتارش در قبال عزیزالله محمدی رییس سازمان لیگ در داربی جمعه به کمیته انضباطی احضار می‌شود. حسن‌زاده در‌این‌ باره افزود: در رسانه‌ها عکس‌هایی دیده‌ایم و مصاحبه‌هایی از علی کریمی خوانده‌ایم که درگیری علی کریمی و عزیزمحمدی را نشان می‌دهد. البته من خودم ناظر ویژه انضباطی داربی بودم و این اتفاق ناخوشایند را هم دیدم. در این باره تشکیل پرونده می‌دهیم و پس از آنکه گزارش بازی در این باره برسد، علی کریمی را احضار خواهیم کرد و در صورت وقوع تخلف مطمئنا علی کریمی با جریمه روبه‌رو خواهد شد؛ چرا که در آیین نامه انضباطی توهین و حمله به مقامات فدراسیون و سازمان لیگ جرایمی دارد و علی کریمی هرگز از این قاعده مستثنا نخواهد بود.

واما بیانیه سردار بعد از باخت در دربی محمد رویانیان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس پس از شکست پرسپولیس مقابل استقلال بیانیه زیر را صادر کرد که در سایت باشگاه پرسپولیس منتشر شد.بخشی از این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مثل روز برایم روشن بود که در دربی شانسی نداریم و این عقیده و پیش‌بینی من دلایل زیادی داشت؛ اما نمی‌توانستم با اشاعه این تفکر در بین بازیکنان روحیه آنها را تضعیف کنم. چرا که مرسوم نیست یک فرمانده قبل از یک نبرد بزرگ، سربازانش را تخلیه روحی و روانی کند. شاید معجزه فوتبال به دادمان می‌رسید و از حداقل شانس سود می‌بردیم، اما اینگونه نشد. به چند دلیل نتوانستیم بازی را ببریم. در فصل نقل و انتقالات تیم بد بسته شد و حواشی فراوانی دامن پرسپولیس را گرفت. ضرب المثل «خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج» مبین حال پرسپولیس است. حمید استیلی اگر چه از فوتبالیست‌های بزرگ ما به شمار می‌رفت، اما سرمربیگری پرسپولیس برای او زود بود و یکی از عوامل ناکامی ‌تیم همین انتصاب در اول فصل برای هدایت پرسپولیس قلمداد می‌شود.

من با وارد کردن برخی شوک‌ها تیم را تقویت کردم تا استیلی، شکست خورده کنار نرود، اما متاسفانه فرصت او تمام شد. استیلی بعد از بازی کنار گذاشته شد و به زودی سرمربی جدید پرسپولیس معرفی خواهد شد تا اوضاع تیم به سمت بهبودی پیش برود. من در بحرانی ترین شرایط پرسپولیس، قبول مسوولیت کردم و برای اصلاح شرایط نیز دست به هر کار قانونی خواهم زد.

محیط فوتبال ما سالم نیست. تصمیمات فوتبالی باید به طور جمعی اتخاذ شود و مدیران باشگاهی باید به بازی گرفته شوند، اما اینجا تصمیم سازی شخصی است. در این ۸۰ روزی که در عرصه فوتبال هستم یک بار از من مشورت نخواستند، در شرایطی که مصدومان زیادی داشتیم از سازمان لیگ خواستم تا بازی جام حذفی به تعویق بیفتد، اما این فرصت از ما دریغ شد تا با یک لشگر مصدوم به دیدار حریف سنتی و تا بن دندان مسلح برویم.