استقلال بر سر سهمیه خودش با ذوب‌آهن می‌جنگد

فدراسیون فوتبال بار دیگر حقیقتی تلخ را از فوتبالدوستان پنهان کرد.۲ هفته پس از سفر تمام مسوولان اجرایی فدراسیون فوتبال به کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص شد، ایران بیشترین کاهش سهمیه را در میان کشورهای آسیایی داشته و از همان ابتدا، تصمیم‌گیران فوتبال قاره یک سهمیه قطعی را از ایران گرفته و برای سهمیه دوم هم، پلی آف گذاشته‌اند. به گزارش خبرآنلاین؛ وقتی جلسه هیات اجرایی مسابقات لیگ قهرمانان با حضور ۴ نماینده ایران در اجلاس برگزار شد، علی فتح‌الله‌زاده، پیروزمندانه از این خبر داد که یک تنه با دفاع خود نگذاشته تا سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا کم شود.

این در حالی بود که در این نشست، علی کفاشیان حق رای داشت و غیر از او، عزیز محمدی و ساکت هم حاضر بودند و در ازای کم شدن امتیازات ایران به سخنرانی پرداختند. ناظران کنفدراسیون و همراهان رییس ژاپنی کارگروه لیگ، دو ایراد اساسی از ایران گرفته بودند. ابتدا بعد ساختاری ورزشگاه‌ها که هر بار با اغماض از کنارش می‌گذشتند و دیگری چیزی نبود غیر از بحث آمارسازی‌های مالی باشگاه‌ها. مکاتبات و دفاتر مالی تیم‌هایی که آمارشان با شرایط وضعی و ساختاری شان نمی‌خواند. آن هم برای لیگی که مسوولان کنفدراسیون می‌دانند، حق پخش تلویزیونی هم ندارد. به همین دلیل، اعضا خواهان کاهش سهمیه ایران بودند و این بحث نیمه تمام ماند. عزیز محمدی و کفاشیان مدام اینگونه استدلال می‌کردند که تیم‌های ایرانی برای بازی‌های لیگ قهرمانان برنامه‌ریزی کرده‌اند چون مطمئن به کسب سهمیه بودند. فتح‌الله‌زاده هم که عادت به ترکاندن بمب‌های خبری دارد، اعلام کرد مثل شیر از سهمیه استقلال دفاع کرده و یک نیم سهمیه هم برای ذوب‌آهن نگه داشته است. این خوش باوری البته تنها ۲ روز ادامه داشت و هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا، یعنی همان جایی که به لطف تلاش ناموفق علی سعیدلو برای کسب سهمیه سمبولیک نایب رییسی AFC از حضور یک ایرانی در این جایگاه، محروم شدیم و به سادگی فریب کشورهای عربی را خوردیم تا دیگر هیچ جایگاهی در تصمیم‌سازان فوتبال آسیا نداشته باشیم.

وقتی سهمیه دوم ایران هم نصف شد، مسافران کوالالامپور اعلام کردندکه دو نیم سهمیه برای تیم‌های ایرانی در نظر گرفته شده در حالی که برای نیم سهمیه ایران از ابتدا قرار بوده دو تیم ایرانی با هم مصاف کنند. سهمیه‌ای که قاعدتا به عنوان تیم دوم لیگ باید در اختیار استقلال قرار می‌گرفت با اصرارهای مسوولان ایرانی حالا باید زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا، مسابقه‌ای را میان استقلال و ذوب‌آهن برایش برگزار کنند. مسابقه‌ای که حالا شاید کابوسی باشد برای علی فتح‌الله‌زاده که سهمیه تیمش را با دست خود به اشتراک گذاشته است. نکته مهم‌تر در این قصه، سکوت و اطلاع‌رسانی جهت دار فدراسیون فوتبال است. اینکه حقایق را از مردم پنهان می‌کنند تا بی‌اعتمادی برای نجات فوتبال از سوی گردانندگان فوتبال ملی کشور، کمتر و کمتر باشد.