بدترین قرعه برای فوتبال ایران

قرعه‌کشی مرحله پلی‌آف رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۲ انجام شد و طی آن تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن در مرحله نخست این رقابت‌ها به مصاف هم خواهند رفت. به گزارش سایت رسمی‌باشگاه استقلال، برابر قرعه‌کشی این مرحله که دیروز در کوالالامپور مالزی برگزار شد، استقلال در اولین بازی مرحله پلی‌آف در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ذوب آهن اصفهان می‌رود. این بازی روز ۲۲ بهمن امسال برگزار خواهد شد.

با این شرایط از بین این دو تیم فقط یک تیم جواز حضور در مرحله دوم پلی آف لیگ قهرمانان آسیا را کسب می‌کند و تیم بازنده عملا شانس حضور در لیگ قهرمانان و AFC Cup را از دست می‌دهد.

برنده مسابقه استقلال - ذوب‌آهن در مرحله دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا میزبان تیم الاتفاق عربستان که هدایت این تیم را برانکو (سرمربی سابق تیم ملی کشورمان) برعهده دارد خواهد بود. همچنین دیگر بازی مرحله دوم پلی آف بین تیم‌های الشباب امارات و نفتچی ازبکستان برگزار خواهد شد.

به این ترتیب یکی از نمایندگان ایران (بازنده دیدار استقلال - ذوب‌آهن) به طور قطع در مرحله پلی آف از رقابت‌های آسیایی امسال خداحافظی می‌کند و تیم برنده نیز در مرحله پلی‌آف باید برای راهیابی به لیگ قهرمانان تیم الاتفاق را شکست دهد، اما در صورت باخت برابر الاتفاق تیم بازنده راهی AFC Cup خواهد شد.

پرویز مظلومی: ترجیح می‌دادیم با ذوب‌آهن بازی نکنیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال در اولین واکنش به قرعه کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا و مرحله پلی آف، شرایط را غیر منصفانه خواند و تصریح کرد: استقلال برای کسب افتخار باید از این مراحل عبور کند.

پرویز مظلومی در گفت‌وگو با سایت باشگاه استقلال با اشاره به تغییر سهمیه‌های ایران در مسابقات آسیایی گفت: این سهمیه‌ها منصفانه نیست و حق تیم ما بود که به طور مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا حاضر باشیم، اما تیمی که به دنبال کسب افتخار است باید از این مراحل هم عبور کند.

مظلومی که تیمش در دور رفت لیگ برتر ذوب آهن را در اصفهان شکست داده، در این باره افزود: شرایط لیگ قهرمانان و تک بازی حذفی کاملا متفاوت است و با آن مسابقه قابل قیاس نیست. ما دوست داشتیم با یک تیم خارجی بازی کنیم که شناخت کمتری از ما داشته باشد.

سرمربی استقلال با اشاره به اینکه استقلال پس از غلبه بر ذوب‌آهن هم باید باالاتفاق عربستان دیدار کند، گفت: ترجیح می‌دادیم با الشباب امارات بازی کنیم تا ذوب‌آهن و الاتفاق که قوی‌ترین تیم‌های پلی آف هستند. با این حال ما تلاش خود را خواهیم کرد و با توکل به خدا پیش می‌رویم.

مظلومی همچنین از سازمان لیگ خواست که با توجه به قرعه کشی و فشردگی مرحله پلی آف، مسابقات را طوری برنامه‌ریزی کند که تیم‌های حاضر در این مسابقات مثل سال گذشته متضرر نشوند.

قرعه کشی مرحله پلی آف رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۲ دیروز در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور انجام شد و طی آن تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن در مرحله پلی‌آف این مسابقات روز ۲۲ بهمن در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم خواهند رفت.