موضع تند جباری علیه کادر فنی

برنامه این هفته «۹۰» در حالی پخش شد که برنامه‌های روتین این برنامه تحت تاثیر دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس در جام حذفی و صحبت‌های جنجالی مجتبی جباری درباره کادر فنی استقلال قرار داشت. به گزارش ایسنا، برنامه «۹۰» این هفته با حضور محمد کشاورز که عنوان بهترین بازیکن فوتسال آسیا را از آن خود کرده است، در استودیو «۹۰» آغاز شد. کشاورز در این برنامه درباره انتخابش به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا گفت: من برای این جایزه دو رقیب داشتم که یکی حسن زاده و دیگری بازیکن شماره ۱۱ تیم ملی ژاپن بود، ولی امسال خوشبختانه من این شانس را داشتم که جایزه بهترین بازیکن را دریافت کنم.

برنامه «۹۰» پس از صحبت‌های کشاورز با پخش تصاویری یاد و خاطره مرحوم «پرویز دهداری» را که به معلم اخلاق معروف شده بود، گرامی‌داشت و در گفت‌وگو‌ی تلفنی با غلامحسین پیروانی ادامه یافت.

پیروانی در این گفت‌وگو‌ درباره کناره‌گیری‌اش از تیم فوتبال نفت آبادان گفت: برخی از تماشاگران می‌گفتند که چرا من در هنگام بازی‌های تیم به لب خط نمی‌روم و فقط روی نیمکت می‌نشینم. من باید بگویم که دلیل این کار من این بوده است که جرات نمی‌کردم که به لب خط بروم، چرا که برخی تماشاگران علاوه بر فحاشی و توهین سعی می‌کردند با تیر و کمان من را بزنند.

برنامه «۹۰» در ادامه مصاحبه جنجالی مجتبی جباری را که پس از بازی با سایپا مهر کرج انجام شده بود، پخش کرد. در این بخش جباری موضع تندی علیه کادر فنی استقلال گرفت و به شدت از عملکرد پرویز مظلومی انتقاد کرد.

پس از این بخش عزیز محمدی میهمان تلفنی برنامه شد تا به چند سوال مجری برنامه پاسخ دهد. وی در ابتدا درباره تغییر ۳۰ دقیقه‌ای شروع بازی استقلال برابر شاهین گفت: ما همیشه بازی‌ها را بر اساس اوقات شرعی تنظیم می‌کنیم که یک بازی در هنگام برگزاری با ساعت اذان تلاقی پیدا نکند. دوستان ما در سازمان لیگ اشتباهی مرتکب شده بودند که بعدا متوجه شدند بازی استقلال و شاهین به ساعت اذان برخورد می‌کند و به همین دلیل ساعت بازی را ۳۰ دقیقه جلو انداختند.

رییس سازمان لیگ در ادامه درباره کاهش سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا نیز گفت: روزی که قرار بود که به مالزی سفر کنیم، کنفدراسیون فوتبال آسیا در ایمیلی سه مورد از اشکالاتی را که از ما گرفته بودند، اعلام کرد. آنها درباره راه‌های ورودی تماشاگران و خبرنگاران به ورزشگاه‌ها، جایگاه خبرنگاران و میکسد زون و همچنین ارسال نشدن تراز مالی باشگاه تراکتورسازی از ما ایراد گرفته بودند. ما این مسائل را در آنجا مطرح کردیم و پس از مذاکره‌های زیاد توانستیم ۲۰ امتیاز را که به اشتباه از ما کسر شده بود، برگردانیم و در نهایت در کمیته مسابقات تصویب شد که سهمیه ما سه به اضافه یک باشد، اما وقتی این مصوبه به کمیته اجرایی AFC رفت ما نمایند‌ه‌ای نداشتیم که از حق ما دفاع کند و کاری که نباید می‌شد، رخ داد.

وی همچنین درباره دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال هم گفت: به دلیل این که این دو تیم در هفته‌های ۱۷ و ۱۸ لیگ برتر در تهران بازی دارند، مجبور بودیم دیدار این دو تیم در جام حذفی را در تاریخ ۱۸ آذر برگزار کنیم. البته تاریخ این دیدار پیش از این ۱۶ آذر اعلام شده بود.

پس از صحبت‌های عزیز محمدی، مدیر عامل پرسپولیس روی خط برنامه آمد تا مخالفتش را با برگزاری دربی حذفی در ۱۸ آذر اعلام کند.

وی گفت: دو بازیکن ما محروم هستند و دو بازیکن کلیدی دیگر ما مصدوم هستند و در فرصت کم باقی‌مانده تا دربی هم نمی‌توانیم بازیکن جدیدی را جذب کنیم. به همین دلیل از عزیز محمدی خواهش می‌کنم که تاریخ این بازی را تغییر دهند، چرا که در شرایط موجود انجام این بازی در این تاریخ جفا در حق پرسپولیس است.

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دیگر میهمان تلفنی برنامه «۹۰» بود که صحبت‌هایش را با انتقاد شدید از مجری این برنامه شروع کرد و گفت: برنامه نود گاهی بی‌انصافی پیشه می‌کند.

وی در ادامه درباره دلیل اجازه دادن به تیموریان برای بازی کردن برابر شاهین بوشهر گفت: ما رای مربوط به این بازیکن را همزمان با رای دو بازیکن پرسپولیس صادر کردیم، ولی به دلیل بازی‌های ملی اعلام آن را به تاخیر انداختیم. دلیل این که ابلاغ رای نیز با تاخیر انجام شد، ‌این بود که دبیرکل فدراسیون در ایران نبود و به محض بازگشت، رای را امضا کرد.

پایان بخش برنامه این هفته تماس تلفنی پرویز مظلومی بود که وی در این تماس اعلام کرد که مجتبی جباری و کرار جاسم را در اختیار کمیته انضباطی باشگاهش قرار داده است. وی همچنین با انتقاد شدید از جباری به دلیل صحبت‌هایش پس از دربی با سایپا مهر کرج گفت: این بازیکن نمی‌تواند برای من تکلیف تعیین کند و حال که گفته است اگر کرار در تیم باشد، دیگر به استقلال باز نمی‌گردد. امیدوارم سر حرفش بایستد و دیگر به تیم بر نگردد.

وی همچنین در ادامه گفت: اگر مجبور شوم برابر پرسپولیس در جام حذفی از بازیکنان امید استفاده کنم، اجازه نمی‌دهم که بی‌نظمی در تیمم حاکم شود.