دنیای اقتصاد- تیم ملی والیبال ایران در پنجمین دیدار خود از رقابت‌های جام جهانی در شهر اوساکای ژاپن به مصاف تیم قدرتمند آرژانتین رفت؛ پس از برتری تیم ملی ایران مقابل تیم‌های قدرتمند صربستان و لهستان و همچنین ژاپن ، نگاه‌های بسیاری متوجه شاگردان خولیوولاسکو شده بود و کادر فنی آرژانتین که نمی‌خواست مانند دو حریف قبلی ایران مغلوب میدان باشد با آنالیز کامل تیم ایران بازی را آغاز کرد. اما تیم ملی والیبال ایران با نتیجه ۳ بر ۲ آرژانتین، نایب قهرمان آمریکای جنوبی را هم شکست داد تا به این ترتیب به چهارمین پیروزی در جام جهانی دست یابد. با این نتیجه زنگ خطر برای تمام مدعیان قهرمانی در جام جهانی به صدا درآمد. آرژانتین هم برابر ایران زانو زد

تداوم غول کشی والیبال ایران

تیم ملی والیبال کشورمان که با دو پیروزی شیرین برابر تیم‌های بزرگ صربستان و لهستان عنوان شگفتی ساز دوازدهمین دوره مسابقات جام جهانی را به خود اختصاص داده بود بامداد دیروز در پنجمین دیدار برابر تیم ملی والیبال آرژانتین به پیروزی رسید.

شاگردان خولیو ولاسکو که در دیدارهای گذشته برابر ژاپن، صربستان و لهستان به پیروزی رسیده بودند و نتیجه دیدار برابر کوبا را به حریف واگذار کرده بودند، بامداد دیروز در گروه A رقابت‌های جام جهانی در شهر اوساکای ژاپن به مصاف تیم ملی آرژانتین رفتند و درپایان با نتیجه ۳ بر ۲ ( ۱۵، ۲۵ - ۲۵ بر ۲۱ - ۲۴ بر ۲۶ ، ۲۵ بر ۱۶ و ۱۵ بر ۱۲) حریف نامدار خود را شکست دادند تا پس از صربستان و لهستان این سومین غول بزرگ والیبال جهان باشد که برابر ایران زانو می‌زند.

به گزارش مهر، ملی پوشان کشورمان که به واسطه پیروزی برابر لهستان از روحیه بالایی برخوردار بودند بازی را خوب شروع نکردند و در گیم اول با اختلاف ۱۰ امتیاز نتیجه را به حریف واگذار کردند، اما در گیم دوم شرایط کاملا فرق کرد و شاگردان ولاسکو با انجام بازی حساب شده و کم اشتباه توانستند نتیجه گیم نخست را جبران کنند و با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ حریف خود را شکست دهند.

در گیم سوم بازیکنان تیم ملی والیبال کشورمان می‌توانستند پیروز میدان باشند؛ چرا که بارها امتیازات عقب افتاده را جبران کردند و در امتیاز ۲۴ هم با حریف برابر شدند، اما در نهایت با دو اشتباه فردی این گیم را با نتیجه ۲۴ بر ۲۶ به آرژانتین واگذار کردند.

در گیم چهارم اما همه چیز به سود ایران بود و شاگردان خولیو ولاسکو با اختلاف چند امتیازی از حریف خود پیش رفتند و تا امتیاز ۱۵ اختلاف پنج امتیازی را با آرژانتینی ها حفظ کردند و در ادامه این اختلاف را بیشتر کردند و ۲۰ بر ۱۲ از حریف نامدار خود پیش افتادند و در نهایت نیز موفق شدند این گیم را ۲۵ بر ۱۶ از حریف ببرند تا کار به گیم پنجم کشیده شود. اتفاقی که در دیدار برابر لهستان هم رخ داد.

آرژانتینی ها گیم پنجم را با روحیه شروع کردند و امتیاز اول را هم گرفتند، اما این ایران بود که ابتکار عمل را در دست گرفت و در ادامه این گیم از حریف پیش افتاد و تا پایان این برتری را حفظ کرد و در نهایت با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ حریف خود را شکست داد.

درپایان این بازی حمزه زرینی از ایران بهترین بازیکن دیدار تیم‌های ایران و آرژانتین در چارچوب رقابت‌های والیبال جام جهانی و انتخابی المپیک شد.

حمزه زرینی به همراه محمد موسوی در این دیدار هر کدام ۱۵ امتیاز برای تیم ایران کسب کردند ضمن اینکه «فدریکو فریرا» از آرژانتین با ۱۷ امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن این تیم معرفی شد. ایران امروز استراحت می‌کند و فردا (یکشنبه) در دور سوم رقابت‌ها با تیم آمریکا دیدار خواهد کرد.

سرمربی تیم والیبال ایران از پیروزی مقابل آرژانتین در رقابت‌های جهانی ابراز خوشحالی کرد.

خولیو ولاسکو در نشست خبری پس از پایان این دیدار اظهار کرد: این پیروزی بسیار ما را خوشحال کرده است. آرژانتین از قدرت بالایی برخوردار است. سیستم دفاعی ما در این دیدار بسیار خوب جواب داد.وی در ادامه ضمن تمجید از عملکرد خوب مهدوی افزود: مهدی در این دیدار، هم خوب بازی‌سازی کرد و هم در دفاع عالی بود.