شانس زیاد عقیلی برای انتخاب

یک روز مانده به انتخاب برترین‌های فوتبال آسیا در سال ۲۰۰۱‌هادی عقیلی و سرور جبارف تنها نامزدهای انتخاب بهترین بازیکن باقی ماندند. کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز فهرست نهایی نامزدهای دریافت عناوین برتر فوتبال آسیا را اعلام کرد که در این فهرست تنها نام‌هادی عقیلی و سرور جبارف دیده می‌شود. این در حالی است که پیش از این کیسوکه هوندا، کوجا چئول، یئوم کی هون و شینجی کاگاوا هم نامزد بودند؛ اما به خاطر عدم حضورشان در مراسم امشب کنفدراسیون فوتبال آسیا نام آنها را حذف کرد. به این ترتیب و با توجه به اینکه جباروف در سال ۲۰۰۸ یک بار به عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شده بود، شانس‌هادی عقیلی برای دریافت این عنوان در سال ۲۰۱۱ افزایش یافت.

نامزد ایرانی دریافت عنوان برترین بازیکن سال آسیا می‌گوید به مالزی آمده تا با رقیبش برای دریافت این عنوان رقابت کند.

هادی عقیلی که درکنار سرور جباروف ازبکستانی تنها نامزدهای دریافت عنوان برترین بازیکن سال آسیا هستند، در نشست مطبوعاتی مشترک خود با این بازیکن ازبک گفت: خیلی خوشحالم که در این جشن بزرگ هستم و خوشحالم جزو نامزدهای بهترین بازیکنان آسیا قرار گرفته‌ام.

وی افزود: خیلی امیدوارم که بتوانم این عنوان را کسب کنم. در این سا‌ل‌ها برای تیم ملی و باشگاه‌هایم در یک سطح بوده‌ام. همیشه تلاش کرده ام بازیکن مثمرثمری برای تیمم باشم. دفعه قبل هم که از نگاه کاربران سایت کنفدارسیون فوتبال آسیا جزو ۵ نفر برتر بودم باعث افتخارم بود. جا دارد از کسانی که دفعه قبل و هم این بار به من رای دادند قدردادنی کنم.

خبرنگاری از عقیلی پرسید، اگر شما این عنوان را کسب کنی، نامت در کنار اسطوره‌های فوتبال ایران مانند علی دایی و علی کریمی‌قرار می‌گیرد، چه احساسی از این افتخار داری؟ که مدافع تیم ملی ایران در پاسخ گفت: برایم بسیار باعث افتخار است که اسمم در کنار دایی، خداداد عزیزی، مهدوی کیا و کریمی ‌قرار می‌گیرد. اینها بازیکنان برزگی بوده‌اند و سا‌ل‌ها برای آسیا افتخارآفرینی کرده‌اند. دایی تنها در آسیا اسم بزرگی نبوده، بلکه در جهان او را می‌شناسند و خیلی خوشحال می‌شوم اسم من در کنار نام دایی قرار بگیرد.