پرسپولیس و سایپا به دنبال فرار از بحران

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال امروز با انجام دو دیدار در تهران و رشت آغاز می‌شود؛ سایپا میزبان پرسپولیس است و ذوب آهن در رشت به مصاف داماش گیلان می‌رود. دیدار تیم‌های سایپا و پرسپولیس در حالی امروز برگزار می‌شود که سرخپوشان تهرانی در پایان هفته سیزدهم لیگ برتر در رتبه دهم و میانه جدول رده‌بندی قرار گرفته و با ۱۷ امتیازی که تاکنون اندوخته‌اند ۱۰ امتیاز با صدر جدول و ۱۰ امتیاز نیز با قعر آن فاصله دارند.

پرسپولیس که از ابتدای فصل با کسب نتایج ضعیف درگیر حاشیه‌های مختلفی شده است، این هفته نیز شاهد اختلاف سرمربی‌ و یکی از دروازه‌بانان خود بود؛ جایی که حمید استیلی میثاق معمارزاده را به دلیل صحبت‌هایش علیه تیم در اختیار باشگاه قرار داد تا درباره او تصمیم‌گیری شود.

در هر حال پرسپولیس در صورتی که بتواند سایپا را در تهران شکست دهد، موقتا تا رتبه ششم جدول صعود می‌کند و در آن صورت باید منتظر نتیجه‌ دیدار تیم‌های داماش و ذوب‌آهن که همزمان برگزار می‌شود، باشد.

سایپا نیز هم اکنون با ۱۴ امتیاز در رتبه سیزدهم جدول قرار دارد و با پیروزی احتمالی‌اش برابر پرسپولیس می‌تواند خود را تا رتبه نهم جدول بالا بکشد.دیدار دو تیم امروز ساعت ۱۵:۱۵ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

در دیگر دیدار امروز داماش در خانه پذیرای ذوب‌آهن اصفهان خواهد بود. نماینده‌شهر رشت در حالی به مصاف حریف اصفهانی‌اش می‌رود که پس از حضور ابراهیم قاسم‌پور به جای مهدی دینورزاده در راس کادر فنی، نتایج قابل قبولی را کسب کرده است و هم اکنون با ۱۸ امتیاز در رتبه هفتم جدول و بالاتر از تیم‌هایی همچون ذوب‌آهن و پرسپولیس قرار دارد.

این تیم همچنین هفته گذشته موفق شد در یکی از پرگل‌ترین بازی‌های این فصل مس سرچشمه قعرنشین را با چهار گل شکست دهد.داماش در صورت پیروزی برابر ذوب‌آهن ۲۱ امتیازی می‌شود و به رتبه ششم جدول صعود می‌کند و ذوب‌آهن نیز در صورت پیروزی احتمالی برابر داماش همین رتبه را در جدول اشغال خواهد کرد. دیدار دو تیم ساعت ۱۵:۱۵ در ورزشگاه شهید عضدی رشت برگزار می‌شود.

برنامه کامل هفته چهاردهم به این شرح است:

سه‌شنبه اول آذر

ذوب آهن، ورزشگاه شهید عضدی رشت، ساعت ۱۵:۱۵

سایپا ـ پرسپولیس ورزشگاه آزادی، ساعت ۱۵:۱۵

‌ چهارشنبه دوم آذر

مس کرمان ـ ملوان ، ورزشگاه شهید باهنر کرمان، ساعت ۱۵

سپاهان ـ فولاد، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان، ساعت ۱۵:۱۵

فجر سپاسی ـ مس سرچشمه، ورزشگاه حافظیه شیراز، ساعت ۱۵:۱۵

نفت آبادان ـ شهرداری تبریز، ورزشگاه تختی آبادان، ساعت ۱۵:۱۵

پنج‌شنبه سوم آذر ماه

نفت تهران ـ صبای قم، ورزشگاه دستگردی تهران، ساعت ۱۵:۱۵

تراکتورسازی ـ راه‌آهن، ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز، ساعت ۱۵:۱۵

استقلال ـ شاهین بوشهر، ورزشگاه آزادی تهران، ساعت ۱۶:۴۵