قاطعیت «کی روش» مقابل خبرنگاران بحرینی

هفته چهارم از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسیا از ساعت ۱۹ جمعه شب با دیدار تیم‌های ملی فوتبال بحرین و ایران پیگیری شد. تیم ملی فوتبال کشورمان که در بازی رفت شکست ۶ بر صفر را به بحرین تحمیل کرده بود در این بازی که از گروه E رقابت‌ها و در ورزشگاه ملی منامه برگزار شد، به نتیجه تساوی یک بر یک رضایت داد.

العجمی دردقیقه ۴۵ برای تیم بحرین و مجتبی جباری دردقیقه ۳+۹۰برای تیم ملی کشورمان گلزنی کردند.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم فوتبال ایران در مصاحبه‌ای طولانی با خبرنگاران بحرینی یکی‌، دوبار با آنها به تندی به بحث و جدل پرداخت، اما سرانجام او نشست خود را در مسالمت به پایان رساند.

کی‌روش در خصوص این بازی گفت:« من و پیتر تیلور بازی سختی را پشت سر گذاشته و حالا خسته‌ایم. ایران سعی می‌کرد بازی را کنترل کند و بحرین با توپ‌های بلند و یک ضرب و دو ضرب سعی داشت بازی را در اختیار بگیرد. در نیمه اول هر دو تیم به شکلی که می‌خواستند کار را پیش بردند، اما روی یک اشتباه فردی گل خوردیم و بازنده به رختکن رفتیم. در حالی که اگر آن اتفاق رخ نمی‌داد با سه امتیاز زمین بازی را ترک می‌کردیم.»

کی‌روش در تحلیل بازی ادامه داد: «در نیمه دوم یک نبرد سخت پیش روی هر دو تیم بود. ما بحرینی‌ها را کنترل کردیم و بالاخره گل مساوی را زدیم و اعتقاد دارم نتیجه خوبی گرفتیم.»

سرمربی تیم ملی ایران گل بحرین را شانسی دانست که همین مساله واکنش یک خبرنگار بحرینی را در پی داشت. او خطاب به کی‌روش گفت:آیا این گل حقیقی نبود؟ ما با چند پاس به گل رسیدیم و بازیکنان ما تکنیک خودشان را در این صحنه نشان دادند.

کی‌روش در پاسخ به این خبرنگار گفت: «نمی‌گویم گل شما زیبا نبود، این گل خوبی بود و مثل گل ما در یک منطقه کوچک با پاس‌های زیاد به ثمر رسید، اما باز هم تأکید می‌کنم که گل بحرین روی اشتباه فردی ما و شانس تیم شما به دست آمد.» سرمربی تیم ملی سپس با تمجید از جنگندگی تیم ملی فوتبال ایران در نود دقیقه گفت: «در نیمه دوم ایران بازی کرد و بحرین به دفاع پرداخت هر دو تیم خوب بودند ولی من بیشتر به بازیکنان خودم تبریک می‌گویم.»

او در پاسخ به این سوال که تعویض‌های خوبی داشتید هم جواب داد:« نوع بازی بحرین به من سیگنال‌هایی فرستاد تا من بتوانم تاکتیک خودمان را پیش ببرم. بازی بحرین برای من قابل پیش‌بینی بود و ما با تاکتیک خودمان بازی را گرفتیم. اگر دقت کرده باشید خط هافبک این تیم در نیمه دوم از کار افتاد.»

در این لحظه یک خبرنگار بحرینی گفت: اگر ما کارآیی نداشتیم، پس چرا در آستانه برد قرار گرفتیم. کی‌روش در پاسخ گفت:« با من بحث نکنید. بحث‌های فنی مربوط به تیم‌تان را از آقای تیلور بپرسید ولی اگر اذیتم کنید مصاحبه را قطع می‌کنم.» سرمربی تیم ملی ایران در پایان با تمجید مجدد از بحرین عنوان کرد: «بحرینی‌ها از قطر سرتر هستند و باید به مرحله بعد صعود کنند.»

پرچم عربستان در دستان تماشاگران بحرینی

بحرینی‌ها ۱۰ سال پس از برافراشتن پرچم عربستان در دیدار با ایران بار دیگر در دیدار با تیم ملی کشورمان به این کار مبادرت کردند.

به گزارش مهر، تیم فوتبال ایران در حالی که تا واپسین لحظات دیدار با بحرین از حریف خود در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ عقب بود، مقابل این تیم مساوی کرد. روزنامه «دیلی نیوز» با مطلبی تحت عنوان «دل‌شکسته» به بررسی این بازی پرداخته است.

آنچه در این بین قابل توجه است، تعدد پرچم‌های عربستان در دیدار با ایران بود. بحرینی‌ها یکبار در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ با به اهتزاز درآوردن پرچم سعودی‌ها، خوش‌خدمتی خود را به آنها ثابت کرده بودند که این موضوع انگیزه‌ای شد که تیم فوتبال ایران از آن به بعد شکست‌های سنگینی را به این تیم حاشیه خلیج فارس تحمیل کند. با این حال به نظر می‌رسد شکست‌های پرگل ۴ بر ۲ و ۶ بر صفر، بحرینی‌ها را متنبه نکرده است.

ملی‌پوشان را از رختکن بیرون کردند

بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی به سمت رختکن رفتند که هواداران بحرین بی‌وقفه به سمت آنها بطری پرت می‌کردند. ایرانی‌ها که تحت تدابیر امنیتی شدید وارد رختکن شدند، بعد از مدتی کوتاه رختکن را ترک کرده و در راهروی ورزشگاه روی زمین نشستند و منتظر اتوبوس ماندند. کارشکنی میزبان اما باعث شد اتوبوس خیلی دیر به محل برسد و ملی‌پوشان بسیار خسته و کلافه سوار اتوبوس شدند. در این بین تنها هادی عقیلی با چوب بلندی که پشت گردن گرفته و کوله‌باری که درست کرده بود با شوخی سعی در تجدید روحیه ملی‌پوش‌ها داشت.