هدف من فقط شکستن رکورد است

کیانوش رستمی در دسته ۸۵ کیلوگرم رقابت‎های جهانی وزنه‌برداری که در پاریس در حال برگزاری است با کسب مدال طلا به کار خود پایان داد. رستمی که در دسته ۸۵ کیلوگرم با بالای سر بردن وزنه ۱۷۳ کیلوگرمی در حرکت یکضرب پس از «آندره ریباکف» از بلاروس (۱۷۸ کیلوگرم) و «آدریان زیلینسکی» از لهستان (۱۷۴ کیلوگرم) به مدال برنز رسیده بود، در حرکت دوضرب با مهار وزنه ۲۰۹ کیلوگرم به مدال طلای این حرکت رسید ضمن اینکه با مجموع ۳۸۲ کیلوگرم به مدال طلای مجموع هم دست پیدا کرد و قهرمان شد. کیانوش رستمی در حالی که از کسب مدال طلا در رقابت‌های دسته ۸۵ کیلوگرم مسابقه‌های جهانی خوشحال است، اما می‌گوید تنها شکستن رکورد جهان بود که او را راضی به خانه می‌فرستاد. به گزارش ایسنا، کیانوش رستمی اظهار کرد: خوشحالم از اینکه طلا گرفته‌ام ، اما آن چیزی که خواستم نشد. البته من باید راضی باشم. همین که طلا گرفتم نیز یک افتخار بزرگی بود، اما برایم غیر باور است که نتوانستم رکورد جهان را تغییر دهم. شکستن رکورد جهان برایم یک آرزو بود که متاسفانه موفق نشدم. وی در پاسخ به این مورد که تو با این مدال ارزشمند یاد و خاطره‌های شاهین نصیری نیا را که هم وزن تو بوده دوباره زنده کردی، گفت: شاهین یکی از بهترین دوستان من است، ما همیشه به صورت اینترنتی با هم در ارتباط هستیم و او من را خیلی راهنمایی می‌کرد. او هم حسابی من را تشویق می‌کرد تا بتوانم در این مسابقه طلا بگیرم و باید از او هم تشکر کنم.

قهرمان دسته ۸۵ کیلوگرم وزنه‌برداری جهان در مورد اینکه چرا نتوانست رکورد جهان را بشکند، خاطر نشان کرد: من تا به حال در تمرین‌ها نتوانسته بودم به رکورد ۲۱۹ کیلوگرم برسم. بهترین رکوردم در تمرین ۲۱۶ کیلوگرم بود، از طرفی هم زانویم مصدوم بود، اما وقتی به روی تخته رفتم و وزنه را بلند کردم دیدم که توانایی این کار را دارم، اما متاسفانه به دلیل همین آسیب دیدگی، تلاش می‌کردم تنها با قدرت دستم این وزنه را بلند کنم و به پایم فشار نمی‌آوردم، اما دست آخر پس از دو بار تلاش موفق به انجام آن نشدم.

رستمی افزود: برای من یکی از مهم‌ترین مسایل این است که بتوانم رکورد دنیا را بشکنم. حال در این مسابقه نشد، در مسابقه بعدی. من بالاخره این کار را می‌کنم. برای من رکورد دنیا با ارزش‌تر از مدال طلا است. رستمی در ادامه در پاسخ به این سوال که وقتی می خواهی وزنه بزنی چه چیز‌هایی را زیر لب می‌گویی؟ گفت: من به همه زبان‌های دنیا زیر لب صحبت می‌کنم، شاید این یک حرف چینی باشد یا از زبانی دیگر، البته می‌دانم که اگر اینها را نگویم نمی‌توانم به راحتی وزنه را بلند کنم. رستمی در پایان خاطر نشان کرد: برای المپیک هدف من شکستن رکورد جهان و المپیک است، سعی می‌کنم در تمرین‌ها به رکوردهایی برسم که شکستن رکورد جهان چندان برایم سخت نباشد. باید بارها این رکوردها را در تمرین‌ها داشته باشم و تنها امیدوارم که آسیب دیدگی‌ام زودتر خوب شود.