فیفا، تولد علی کریمی را تبریک گفت

جادوگر فوتبال ایران ۳۳ ساله شد. سایت فیفا در گزارشی به مهم‌ترین تولدهای فوتبالی هفته‌جاری پرداخته است و شاخص‌ترین بازیکن متولد ۸ نوامبر نیز کسی نیست جز علی کریمی. در گزارش سایت فیفا به بهانه سی‌وسومین سالروز تولد کاپیتان پرسپولیس آمده است: کریمی یکی از بااستعداد‌ترین بازیکنان فوتبال آسیا است که در جام ملت‌های ۲۰۰۰ لبنان و در اوج جوانی توانایی‌های شگفت‌انگیزش را به رخ فوتبال آسیا کشید.

به گزارش سایت گل، کریمی چهارسال بعد ستاره تیم ملی ایران در جام ملت‌های ۲۰۰۴ در کشور چین بود که به کسب عنوان سومی این مسابقات منجر شد. او در این مسابقات ۵ گل به ثمر رساند و به طور مشترک آقای گل این تورنمنت شد. درخشش کریمی موجب شد تا کریمی در آن سال عنوان مرد سال آسیا را از آن خود کند و بعد از مدت کوتاهی راهی آلمان و تیم بایرن مونیخ شد و با این تیم قهرمانی بوندس لیگا و جام حذفی را جشن گرفت؛ جایی که سال گذشته دوباره به آن بازگشت و این بار با شالکه قهرمانی جام حذفی را تجربه کرد. علی کریمی با تیم ملی ایران در جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان نیز حضور یافت.

این گزارش همچنین به حضور کریمی در الاهلی امارات و کسب دو جام حذفی با این تیم نیز اشاره کرده است. کریمی اکنون پیراهن تیم پرسپولیس را بر تن می‌کند؛ تیمی که درخشش خود را با آن آغاز کرد. علی کریمی متولد ۱۷ آبان ۱۳۵۷ است و امروز سه‌شنبه ۳۳ ساله می‌شود.

همچنین خبری دیگر در مورد علی کریمی‌این است که وی بازی با بحرین و اندونزی را از دست داد و برای مداوا در تهران می‌ماند.

عباس‌ترابیان سرپرست تیم ملی در مورد آخرین وضعیت علی کریمی‌گفت: پزشکان تیم ملی اعلام کردند علی کریمی‌به بازی بحرین و اندونزی نمی‌رسد. طبق صحبتی که کادرفنی با کریمی‌ انجام داد به این توافق رسیدند که وی در تهران بماند تا مداوای خود را کامل کند.

وی افزود: کریمی ‌نسبت به قبل خیلی بهتر شده، اما برای اینکه بتوانیم در بازی‌های آینده از وجود او استفاده کنیم ترجیح داده شد در تهران بماند. کریمی ‌پایه تیم ملی است و نمی‌خواهیم او را از دست بدهیم.