مربی سابق اینتر، همدست مافیا در تغییر نتایج مسابقات

دادستان‌های ایتالیایی، چندی پیش به شاخه‌های جدیدی از گروه‌های مافیایی در ورزش رسیدند و به نام‌های بزرگی برخوردند که در بین آنها افراد سرشناسی حضور دارند. به گزارش خبرآنلاین؛ یکی از جدیدترین مظنون‌ها در موضوع ارتباط با مافیا، هکتور کوپر مربی سابق اینتر است. کوپر آرژانتینی در بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ هدایت اینتر را در دست داشت و برای دو ماه در سال ۲۰۰۸ نیز روی نیمکت پارما نشست. او که در حال حاضر هدایت تیم راسینگ سانتاندر اسپانیا را بر عهده دارد باید برای دفاع از خودش با دادگاهی در ناپل برود، چراکه به گفته دادستان مدارک محکمی در مورد او و ارتباط نزدیک‌اش با گروه‌های مافیایی وجود دارد. دادستان ناپل اعلام کرده، این مربی ۵۵ ساله با گروهی مافیایی مشارکت دارد که کارشان تاثیر مستقیم بر نتایج مسابقات فوتبال در ایتالیا و خارج از ایتالیا است. تقلب در ورزش و پولشویی از جمله اتهامات به کوپر و این گروه بزرگ و سرشناس مافیایی است. روزنامه «گاتزتا دلو اسپورت» نوشت که این اطلاعات را به واسطه شنودهای تلفنی افراد مافیایی با این مربی آرژانتینی به دست آورده است. در این تماس‌ها افرادی از این سازمان مافیایی در فصل ۲۰۰۷- ۲۰۰۶ از کوپر درخواست‌هایی برای تغییر نتایج در دو بازی از لیگ اسپانیا و دو بازی در لیگ آرژانتین را داشتند.

بر اساس گزارشی که دادستان ناپل در اختیار روزنامه «گاتزتا دلو اسپورت» قرارداده است، کوپر آخرین فردی است که در این پرونده بزرگ مافیایی به عنوان مظنون قرار گرفته، اما همه مدارک دلالت بر همکاری این مربی ۵۵ ساله با سازمان مافیایی برای شرط‌بندی در فوتبال ایتالیا، اسپانیا و آرژانتین دارد. دادستان ناپل هشدار داده که این یک پرونده معمولی نیست و سازمان مافیایی در نتایج ۱۵۰ مسابقه دخالت مستقیم داشته‌اند که مسابقات مهمی در سری A نیز در این فهرست قرار دارند.

اطلاعات کامل تر از پایگاه‌های شرط‌بندی آنلاین و فروشگاه‌ها به دست آمده است و مدارک برای محکومیت افراد مافیایی و کوپر کامل است. به گفته این دادستان در جریان پرونده مافیایی، هشت نفر دستگیر شده اند که از سال ۲۰۱۰، شناسایی و دستگیری آنان آغاز شده است. در میان افراد دستگیر شده دو نفر از چهره‌های سرشناس مافیا به نام‌های دی آلساندرو و دی مارتینو حضور دارند. مدیر بین‌المللی دفتر سهام «Intralot» به نام موریسیو لوپس و آنتونیو ده سیمونه مدیر فروش این شرکت نیز در بین افراد دستگیر شده هستند. در صورتی که محکومیت هکتور کوپر به اثبات برسد، او روزهای بسیار سختی را پیش رو خواهد داشت.