ممنوعیت استفاده از طبل و بوق در سالن‏های والیبال

رییس سازمان لیگ فدراسیون والیبال با تاکید بر برگزاری دیدارهای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر در نظم و انضباط کامل و به دور از سروصدای کاذب گفت: همچون سال‏‎های گذشته استفاده از طبل و بوق توسط تماشاگران ممنوع است. به گزارش مهر، منوچهر پورحسن به چگونگی برخورد سازمان لیگ فدراسیون والیبال با تیم‎هایی که تماشاگران آنها از طبل و بوق استفاده می‎کنند، اشاره و اظهارکرد: آیین‎نامه سازمان لیگ برای این‌گونه موارد برخورد تنبیهی و جریمه‎ای در نظر نگرفته است؛ اما در صورت مشاهده چنین مواردی از برگزاری بازی جلوگیری می‎شود.

وی با یادآوری اینکه سال‌های گذشته نیز استفاده از طبل و بوق در دیدارهای والیبال ممنوع بود، خاطرنشان کرد: استفاده از این‌گونه وسایل سروصداهای کاذبی را ایجاد می‎کند که جز به هم ریختن جو سالن هیچ نتیجه دیگری هم ندارد. تماشاگرانی که از طبل و بوق استفاده می‏کنند نمی‏توانند هیچ کمکی به تیم خود کنند و چه بسا تمرکز بازیکنان را هم برهم بریزند، به همین دلیل بر ممنوعیت ورود آنها به سالن تاکید داریم.

رییس سازمان لیگ فدراسیون والیبال یادآور شد: در صورت مشاهده این‌گونه وسایل در میان تماشاگران، برگزاری بازی تا زمان خروج کامل آنها از سالن متوقف خواهد شد. حتی اگر لازم باشد دیدار مربوطه یک روز به تاخیر می‎افتد.

پورحسن همچنین از بی‌نظمی و نادیده گرفتن انضباط توسط برخی تیم‏ها انتقاد کرد و گفت: فعلا این بی‌انضباطی‏ها در مورد کارت بازی تیم‏ها مشاهده شده است. زمانی که ما کارت بازی را صادر می‏کنیم باید شماره هر بازیکن روی کارت بازی ثبت شود که این کار هم برای خیلی از تیم‏ها انجام شد.

وی ادامه داد: زمان صدور کارت بازی، برخی تیم‏ها هنوز پیراهن بازیکنان و شماره آنها را نهایی نکرده بودند و به این بهانه از اعلام شماره بازیکنان برای ثبت روی کارت بازی امتناع کردند. در نهایت قول داده شد که پس از نهایی شدن شماره بازیکنان و پیش از آغاز مسابقات شماره‏ها روی کارت بازی ثبت شود؛ اما این کار نیز انجام نشده است.

رییس سازمان لیگ تصریح کرد: شاید بی‌توجهی به این مساله تخلف نباشد؛ اما یک بی‌انضباطی محسوب می‏شود که پیگیری منظم مسابقات را مختل می‎کند.