بازی سرنوشت برای استیلی

هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال از امروز با انجام دو دیدار آغاز می‌شود و جمعه با برگزاری چهار دیدار دیگر ادامه می‌یابد.هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال از امروز شاهد تقابل‌های جدیدی در لیگ خواهد بود. شاید این هفته برای پرسپولیس و حمید استیلی با توجه به اتفاقاتی که در چند روز گذشته افتاده سرنوشت‌سازترین هفته باشد. درزیر به برخی از بازی‌های این هفته لیگ برتر اشاره شده که می‌خوانید. ملوان ـ داماش، ورزشگاه تختی انزلی

شاگردان فرهاد پورغلامی که در هفته نهم با زدن چهار گل به استقلال همه نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرده بودند، هفته گذشته بازی خود را واگذار کردند تا نشان دهند که هنوز به ثبات لازم برای حضور در رده‌های بالایی جدول نرسیده‌اند. آنها این هفته میزبان داماشی هستند که با آمدن ابراهیم قاسمپور چند هفته‌ای است که متحول شده و بر خلاف اوایل لیگ از ستاره‌هایش به خوبی استفاده می‌کند. تقابل ملوان و داماش که دو تیم شمالی لیگ هستند برای مردم استان گیلان و همین طور دیگر استان‌های شمالی از جذاب‌ترین دیدارهای لیگ خواهد بود.

تراکتورسازی ـ سایپا، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

قلعه‌نویی هنوز به آن روندی که برای صدرنشینی تراکتورسازی در لیگ نیاز است، وارد نشده است. داشتن بهترین خط حمله لیگ و بردن تیم‌هایی همچون استقلال و ذوب‌آهن هنوز تراکتوری‌ها را به اعتماد به نفس لازم برای صدرنشینی نرسانده، چرا که آنها هفته گذشته مقابل تیم بحران‌زده سپاهان که به تازگی مربی‌اش را اخراج کرده بود، دست خالی برگشتند. با این حال تراکتوری‌ها باز هم این فرصت را دارند که در مقابل دیدگان هواداران خود یک سه امتیاز دیگر را به اندوخته‌های خود اضافه کنند. اگر چه رقیب این هفته آنها یعنی سایپا در رده سیزدهم جدول است، اما با گذشت ۱۰ هفته از فصل کنونی لیگ برتر همگان متوجه شده‌اند که هیچ تیمی حاشیه امنیت ندارد و رتبه تیم‌ها در جدول چندان در نتیجه‌ بازی‌ها تاثیرگذار نبوده است.

پرسپولیس ـ نفت تهران، ورزشگاه آزادی تهران

هر روز مساله جدیدی به مسائل سرخپوشان اضافه می‌شود. پس از باخت به مس باز هم حرف و حدیث‌های زیادی پیرامون آینده نیمکت پرسپولیس به وجود آمد. جلسه‌های متعددی در باشگاه برگزار شد که مهم‌ترین اتفاق آنها بیشتر شدن اختیارات علی پروین بود. هر چند که استیلی می‌گوید همچنان خودش مسوول فنی تیم است و ترکیب را هم خودش می‌چیند. پرسپولیسی‌ها در جلساتی که با هم داشتند، برای چندمین بار متوالی قرار گذاشتند که رفاقت‌ و دوستی‌شان بیشتر شود تا در ادامه لیگ، نتایج بهتری بگیرند. نفت تهران که در حال حاضر بدون کمترین حاشیه‌ای کار می‌کند و همین موضوع هم باعث شده با آرامش خاصی بازی‌های خود را با کسب نتیجه‌ پشت سر گذاشته و در صدر جدول باشد، انگیزه‌های زیادی از قرار گرفتن مقابل پرسپولیس دارد. سرخپوشان نسبت به دیدار مس غایبان کمتری دارند، اما هنوز وضعیت علی کریمی و‌هادی نوروزی برای بازی کردن در این دیدار مشخص نیست. پرسپولیس ـ نفت دیداری است که می‌توان گفت سرنوشت‌ سازترین دیدار برای حمید استیلی از ابتدای فصل تاکنون است. با مطرح شدن نام‌هایی همچون دنیزلی، درخشان و علی دایی برای نیمکت پرسپولیس خیلی‌ها این بازی را آخرین فرصت سرمربی آرام پرسپولیس می‌دانند.سه بازی پایانی هفته یازدهم روز شنبه ۳۰ مهر برگزار می‌شود که مس سرچشمه میزبان نفت آبادان است، صبای قم از شهرداری تبریز پذیرایی می‌کند و ذوب‌آهن هم در دیداری حساس در اصفهان به مصاف استقلال می‌رود.