بازتاب پیروزی تیم ملی ایران در رسانه‌های جهان

پیروزی ۶ بر صفر ایران مقابل بحرین همچنان در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب دارد. سایت فیفا در گزارشی از روز سوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسیا به نتایج گروه های پنجگانه آسیا پرداخت و پیروزی تیم‌های ملی ایران، ژاپن، استرالیا و اردن را از بردهای قاطع این روز برشمرد. در گزارش فیفا آمده است:«در روز سوم مرحله سوم مقدماتی جام جهانی برزیل تیم‌های قدرتمند آسیا با کنار زدن حریفان خود و کسب پیروزی های بزرگ فاصله خود را با سایر رقبای‌شان بیشتر کردند تا با آسودگی خاطر در مرحله برگشت این مرحله حاضر شوند.» در حالی که سایت فیفا در صفحه اول خود عکسی از شادی بازیکنان ایران در دیدار برابر بحرین را روی صفحه اصلی قرار داده بود، در گزارش خود نیز به پیروزی ۶ بر صفر ایران مقابل بحرین به عنوان مهم‌ترین بازی شب گذشته و به نوعی مهم‌ترین نتیجه‌ در میان دیدارهای سه‌شنبه شب پرداخت. فیفا نوشت:«دیداری که انتظار می‌رفت به یک رقابت‌ نزدیک بین ایران و بحرین تبدیل شود، خیلی زود به یک بازی یک طرفه به سود ایران تغییر مسیر داد. بحرین که از دقیقه یک بازی به دلیل اخراج «راشد الحوطی» ۱۰نفره شده بود، در هر نیمه سه گل دریافت کرد. تیم ملی ایران در حضور تماشاگرانش یک پیروزی آسان و البته بزرگ را به دست آورد تا جایگاه خود را در صدر جدول گروه E مستحکم‌ کند.»

بازتاب پیروزی ایران مقابل بحرین در رسانه‌های عربی

روزنامه‌های عربی و رسانه‌‌های مهم دیگر جهان از شکست سنگین ۶ بر صفر بحرین مقابل ایران به عنوان شکستی «تاریخی و سنگین» یاد کردند.

این پیروزی بازتاب زیادی در میان رسانه‌های عربی داشت. روزنامه الوسط بحرین پس از پایان این بازی از تیترهای مختلفی استفاده کرد که از آنها می‌توان به «فروپاشی فنی و روحی قرمزها»، «اخراج الحوطی تیم را از جریان بازی خارج کرد» و «تیم ما با این شکست تاریخی مقابل ایران شانس خود را برای صعود به مرحله بعد از دست داد و به کلی نابود شد» اشاره کرد.

روزنامه الرای کویت: ایران به صعود از این گروه یک گام نزدیک‌تر شد

این روزنامه کویتی نیز پس از این دیدار یک طرفه نوشت: ایران با این پیروزی ارزشمند یک گام به صعود از این گروه نزدیک شد. شاگردان کی‌روش به خوبی توانستند از برتری عددی خود استفاده کنند و یک پیروزی ارزشمند را به دست آورند.

روزنامه الرساله فلسطین: ایران، بحرین را غافلگیر کرد

روزنامه فلسطینی الرساله هم در تحلیلش از این بازی نوشت: تیم ملی فوتبال ایران با ۶گلی که در این دیدار به ثمر رساند، بحرینی‌ها راغافلگیر کرد. آنها توانستند به خوبی از اخراج «راشد الحوطی» استفاده کند و در دقیقه ۲۲ توسط جلال حسینی به گل برسند. تنها ۱۱ دقیقه بعد مجتبی جباری گل دوم را هم به ثمر رساند. بعد از این دو گل شرایط تیم بحرین به کلی به همه ریخت و ایرانی‌ها در تمام دقایق بازی توپ و میدان را در اختیار گرفتند و در نهایت مزد بازی خوب خود را گرفتند.

روزنامه العاشق لبنان: پیروزی بزرگ ایران مقابل بحرین

این روزنامه لبنانی نوشت: تیم ملی فوتبال ایران توانست با نتیجه‌ قاطع ۶ بر صفر تیم ملی فوتبال بحرین را شکست دهد و یک گام به صعود از این گروه نزدیک‌تر شود.ایرانی‌ها توانستند به خوبی از برتری عددی خود پس از اخراج «راشد الحوطی» استفاده کنند و پیروزی بزرگی را به دست آورند.

آسوشیتد پرس: ایران، بحرین را درهم شکست

خبرگزاری آسوشیتد پرس درباره این دیدار نوشت: تیم ملی فوتبال ایران میهمان ۱۰ نفره خود را با نتیجه شش بر صفر در هم شکست تا موقعیت خود را در صدر جدول گروه پنج تثبیت کند. تیم ملی بحرین در شرایطی که در ثانیه ۴۳ بازی بازیکن خود را به دلیل خطای شدید روی آندرانیک تیموریان بازیکن میانی ایران از دست داد، اولین بار در دقیقه ۲۲ با گل سید جلال حسینی در برابر ایران تسلیم شد و پس از آن در دقایق ۳۴ و ۴۲ نیز توسط مجتبی جباری و هادی عقیلی دو گل دیگر دریافت کرد تا نیمه اول را با باخت سه بر صفر پشت سر بگذارد.

در نیمه دوم بود که عامل اخراج بازیکن بحرین در نیمه اول، موفق شد با شوتی سهمگین از فاصله ۳۵ متری گوشه دروازه بحرین را به لرزه درآورد و گل چهارم ایران را ثبت کند. کریم‌انصاری فرد در دقیقه ۷۵ و غلامرضا رضایی در هفت دقیقه مانده به پایان بازی دو گل دیگر برای ایران به ثمر رساندند تا این مسابقه بدون بروز حادثه ای که منجر به دخالت تیم امنیتی فیفا شود، به پایان برسد.

خبرگزاری فرانسه: بازی بحرین برای ایران مانند یک سفر تفریحی بود

خبرگزاری فرانسه هم درباره این بازی نوشت: ایران که به درخواست تیم ملی بحرین تدابیر امنیتی قوی برای این تیم فراهم کرده بود، موفق شد تیم بحرین را که از دقیقه یک رشید الحوطی را اخراج شده می‌دید، شش بر صفر در هم بکوبد، در واقع این مسابقه برای ایران مانند یک سفر تفریحی دریایی بود.