انتقام ازخوش رقصی‌ بحرینی‌ها در آن شب تلخ

تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی برای تداوم صدرنشینی در گروه E از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسیا به پیروزی مقابل بحرین می‌اندیشد که بیش از همیشه به همراهی تماشاگرانی همدل نیازمند است. به گزارش مهر، تیم ملی فوتبال کشورمان امشب سومین دیدار خود در مرحله سوم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسیا را مقابل بحرین برگزار می‌کند، تیمی که مانع از صعود تیم کشورمان به جام جهانی ۲۰۰۲ شد، اما در دوره بعدی رقابت‌ها تاوان خوش‌رقصی خود برای عربستانی‌ها را داد و در ورزشگاه آزادی تماشاگر جشن صعود یکصد هزار نفری ایران به جام جهانی ۲۰۰۶ شد.

خاطره تلخ‌ترین شب فوتبال ایران

بدون شک تلخ‌ترین شب فوتبال ایران، شب شکست تیم «میروسلاو بلاژویچ» در منامه بود. در آن شب هیچ چیز به سود فوتبال ایران نبود، نه میزبانی بحرینی‌ها، نه قضاوت «کارلوس گونزالز» گواتمالایی، نه بازی آسمانخراش‌های «چیرو» و نه ... . در آن شب تلخ ما ۳ بر یک به بحرین باختیم تا عربستان به لطف برتری پرگل مقابل تایلند به جام جهانی برود. ما باختیم و آن باخت در ذهن‌مان به خاطره‌ای تلخ مبدل شد. از آن تاریخ تا به امروز کمتر ایرانی فوتبال دوستی است که رقص بازیکنان بحرینی با پرچم عربستان را از یاد برده باشد. از آن تاریخ تا به امروز ایرانی‌ها همیشه دوست دارند در میدان فوتبال، بحرین مقابل تیم کشورمان «بازنده» باشد.

کی‌روش با تیم ملی ایران در شش بازی به پنج پیروزی رسیده و تنها یکبار به نتیجه تساوی رضایت داده است، در هر بازی رگه‌های پیشرفت را می‌شود در تیمش دید و البته امیدوار بود که کم کم رویای داشتن یک تیم ملی خوب محقق می‌شود.

تماشاگران توان مضاعف تیم

تیم ملی فوتبال کشورمان تا پیش از رویارویی با بحرین در هفته سوم از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسیا با چهار امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به تیم بحرین که همین تعداد امتیاز را کسب کرده اما تفاضل گلش ۲+ است، رتبه نخست گروه E رقابت‌ها را در اختیار دارد. در حال حاضر بحرین نزدیک‌ترین رقیب تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه E مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسیا است و برای یکه تازی در این گروه باید بحرینی‌ها را شکست دهیم. با پیروزی در این بازی دور رفت از مرحله سوم مسابقات انتخابی جام جهانی را با صدرنشینی در گروه‌مان پشت سر می‌گذاریم و با روحیه‌ای مضاف خود را برای دیدارهای دور برگشت مسابقات آماده می‌کنیم.

تیم ملی فوتبال کشورمان هرچقدر هم که قوی باشد، در مصاف با تیمی چون بحرین که در زمین فوتبال برای رسیدن به پیروزی به ضد فوتبال هم روی می‌آورد به توانی مضاعف نیاز دارد، توانی که از روی سکوها به داخل زمین برسد و به ساق پای شاگردان کی‌روش انرژی بدمد، چیزی شبیه همان حمایتی از تیم ملی در بازی با اندونزی شد. این بار هم تیم ملی و «کارلوس کی‌روش» چشم به راه تماشاگران هستند، تماشاگرانی که بدون توجه به نام حریف فقط از تیم کشورشان حمایت کنند و بس. تماشاگرانی که آب به آسیاب دشمن نریزند و تماشاگرانی که ... .

آنچه تاکنون گذشت

تیم‌های ملی فوتبال ایران و بحرین تا به امروز ۱۳ بار با هم بازی کرده‌اند. در این بین تیم کشورمان شش بار مقابل بحرینی‌ها به پیروزی رسید، چهار بار شکست خورده و در سه بازی به نتیجه تساوی رضایت داده است. در این ۱۳ بازی تیم کشورمان ۲۳ بار دروازه بحرین را گشوده و در مقابل ۱۱ گل دریافت کرده است.