نمی‌خواهم نماد اعتراض باشم

سرمربی تیم راه‌آهن درجریان تمرینات این تیم درجزیره کیش گفت:اردو خیلی خوب بود. تمرینات خوبی انجام دادیم و همه چیز از نظر اسکان، تغذیه، رفت و آمد، محل تمرین کلا عالی بود. از تمام کسانی که لطف کردند و ما را در برپایی این اردو همراهی کردند تشکر می‌کنم. علی دایی گفت: با اشاره به این موضوع که نمی‌توانم از نتایج این فصل تیم راه‌آهن راضی باشم، اما واقعیت این است که ما استحقاق حداقل ۱۴ امتیاز را داشته‌ایم. وی ادامه داد: صددرصد امیدوارم که نتایج خیلی بهتری را کسب کنیم. واقعیت این است که تیم خوب کار می‌کند. اما مشکلاتی هم بوده که سعی در رفع آنها داریم. عملکرد مربیگری بنده مشخص است. اینکه چند سال است مربیگری را تجربه می‌کنم و چه عناوین و نتایجی در این ۵ سال با سایپا، پرسپولیس، تیم ملی و حالا هم راه‌آهن کسب کرده‌ام. تنها انتظاری که دارم این است که همه چیز منصفانه باشد و اگر انتقادی هم هست از سر منطق و حساب شده باشد نه اینکه به محض اینکه دو، سه بازی را باختیم همه گذشته‌ها فراموش شود. باید دید که بنده در این ۵ سال اگر عناوینی هم کسب کرده‌ام در چه شرایط سخت و دشواری کسب کرده‌ام.

وی درخصوص این موضوع که ادامه سریال تشویق‌های مکرر شما در استادیوم‌های ورزشی؛ مردم در بازی با فلسطین هم نام شما را فریاد زده‌اند گفت: ضمن احترام به مردم حقیقتا معنا و مفهوم این تشویق‌ها را نمی‌دانم. چه معنایی دارد وقتی تیم ملی کشور عزیزمان با یک تیم خارجی بازی دارد من تشویق شوم؟! می‌توانید بگویید چرا؟! آیا تشویق بنده کمکی هم به تیم ملی می‌کند؟

تیم ملی که در این بازی ۷ گل زده و مهاجمان سرحالی هم دارد. ما باید در آستانه بازی با بحرین حمایت همه جانبه‌ای از سرمربی و بازیکنان تیم ملی داشته باشیم. بنده هم مهاجم تیم ملی بوده‌ام و هم سرمربی تیم ملی و می‌دانم که این حمایت‌ها چه تاثیر خوبی خواهد داشت، بنابراین معنا ندارد که حالا چون تیم ملی گل اول را دیر زده علی دایی تشویق شود. بنده چون صلاح تیم ملی را می‌خواهم این حرف را صادقانه و از ته دل می‌زنم. خدا شاهد است وقتی می‌شنوم که در بازی تیم ملی والیبال هم من را تشویق کرده‌اند ناراحت می‌شوم. آخر بازی والیبال چه ربطی دارد به من؟

دایی ادامه داد: نماد اعتراض علاقه‌مندان به ورزش من نباید باشم، این را قبلا هم گفته‌ام و اصلا از بابت این اتفاقات خرسند نیستم. همانطورکه گفتم بنده را در بازی والیبال و کانوپولو هم تشویق می‌کنند یا مثلا یک تیم فوتبال لیگ برتری نتیجه نمی‌گیرد و هواداران آن برای اینکه اعتراض خود را نشان دهند علی دایی را تشویق می‌کنند و بنده دوست ندارم که نماد اعتراض باشم. همین!

سرمربی تیم راه آهن درپایان گفت:اول فصل هواداران پرسپولیس من را تشویق می‌کردند. دیدید که چقدر مصاحبه کردم که خواهشا بنده را تشویق نکنید چون پرسپولیس برای نتیجه گرفتن و موفق بودن نیاز به آرامش دارد و تشویق بنده که با راه‌آهن قرارداد دارم به نفع پرسپولیس نخواهد بود.

حالا هم می‌گویم وقتی ماشااله والیبال ایران به این خوبی حریفان را می‌برد و با اقتدار هم می‌برد چه دلیلی دارد علی دایی تشویق شود؟ بنده در خلال بازی‌های قهرمانی آسیا بازی‌های تیم ملی والیبال را از تلویزیون می‌دیدم یا از رادیو تعقیب می‌کردم و باعث افتخارم بوده که والیبال ایران قهرمان آسیا شده و با اقتدار هم قهرمان شده. حیف نیست به جای بازیکنانی که چند ماه در اردوها و با تمام وجود در بازی‌ها زحمت کشیدند علی دایی تشویق شود؟