مالک منچسترسیتی، بکام و کاپلو، ثروتمندترین‌های فوتبال انگلیس

مالک باشگاه منچسترسیتی انگلیس در صدر ثروتمندترین مالکان تیم‌های باشگاهی فوتبال در دنیا قرار دارد.

«شیخ منصور» مالک میلیاردر باشگاه منچستر سیتی و یکی از اعضای خانواده پادشاهی نهیان در ابوظبی در تازه‌ترین‌ رده‌بندی مالکان ثروتمند باشگاه‌های دنیا که توسط مجله انگلیسی ۴-۴-۲ منتشر شده، در صدر فهرست قرار دارد. شیخ منصور با داشتن ۲۰ میلیارد پوند دارایی بالاتر از مالکان متمولی چون «رومن آبراموویچ» مالک چلسی و «لاکشمی میتال» یکی از سهامداران عمده باشگاه «کوئینز پارک رنجرز» در این فهرست مقام اول را از آن خود کرده است.

در واقع ثروت سرشار وی کمک زیادی به آبی‌های منچستر برای کسب موفقیت پس از سال‌ها ناکامی در فوتبال انگلیس کرده است.وی با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون پوندی در باشگاه منچسترسیتی موفقیت‌های بزرگی از جمله قهرمانی در جام حذفی فصل گذشته و حضور در لیگ قهرمانان فصل جاری برای این تیم به ارمغان آورده است. «آلیشر اومانوف» سهامدار باشگاه آرسنال نیز با دارا بودن ۴/۱۲ میلیارد پوند دارایی در این فهرست در رده دوم مالکان ثروتمند دنیای فوتبال قرار گرفته و لاکشمی میتال نیز با ۸/۱۱ میلیارد پوند ثروت در این فهرست در جایگاه سوم است.

همچنین رومن آبرامویچ با ۳/۱۰ میلیارد پوند در رده چهارم است. این در شرایطی است که وی در یک سال اخیر موفق شده با کسب ۹/۲ میلیارد پوند سود این مقام را از آن خود کند.

«مالکولم گلیزر» مالک باشگاه منچستر یونایتد نیز با ۱۱۰ میلیون پوند در جایگاه نهم این جدول قرار دارد.

از سوی دیگر در میان بازیکنان ثروتمند فوتبال انگلستان نیز دیوید بکام با ۱۳۵ میلیون پوند ثروتمندترین بازیکن محسوب می‌شود و پس از وی مایکل اوون، ریو فردیناند، رایان گیگز و وین رونی در مکان‌های بعدی قرار دارند.

در میان مربیان نیز فابیو کاپلو (سرمربی تیم ملی انگلستان) با ۳۸ میلیون پوند ثروتمندترین مربی فوتبال دنیا محسوب می‌شود.