پرسپولیس به دنبال انتقام از گواردیولای وطنی

هفته نهم لیگ برتر فوتبال از روز جمعه با انجام پنج دیدار آغاز می‌شود. لیگ برتر فوتبال در حالی وارد هفته نهم خود می‌شود که استقلال همچنان به پیشتازی خود در صدر جدول ادامه می‌دهد، صبای قم و نفت تهران شگفتی‌سازان لیگ تا اینجای کار بوده‌اند و پرسپولیس هم پس از هفت هفته خود را به میانه‌های جدول رسانده و این نوید هفته حساس‌تری را به هواداران فوتبال ایرانی می‌دهد. تراکتورسازی تبریز ـ مس کرمان ورزشگاه یادگار امام تبریز ۱۸:۳۰

شاگردان امیر قلعه‌نویی که پس از پیروزی مقابل استقلال دیگر نمایش خوبی در هفته‌های بعدی نداشته‌اند، دوست ندارند که در این بازی خانگی هم امتیاز‌های بازی را از دست بدهند. شکست مقابل نفت تهران و تساوی مقابل نفت آبادان این انگیزه را در تراکتورسازی ایجاد کرده که تیم قعر جدولی مس را شکست دهد. هر چند در آن سوی میدان مس کرمان در یک هفته گذشته باز هم در کادر مدیریتی خود شاهد تغییراتی بود و این بار مدیر عامل و سرپرست این تیم عوض شدند.

راه‌آهن ـ صنعت نفت آبادان ورزشگاه اکباتان تهران ۱۷:۳۰

راه‌آهن پس از شکست سه بر یک مقابل داماش گیلان و قرار گرفتن در رده سیزدهم جدول به فکر جبران مافات است. حریف این هفته شاگردان دایی تیمی‌است که هفته قبل تراکتورسازی را تا مرز یک شکست سنگین پیش برد؛ اما در نهایت مقابل این تیم تن به تساوی داد. یاران غلامحسین پیروانی فعلا شرایط بهتری نسبت به راه‌آهن در جدول دارند. رفته رفته هر چقدر به پایان نیم فصل نخست لیگ نزدیک می‌شویم، تیم‌ها بهتر از قبل خودشان را می‌شناسند و عیار واقعی هر تیم نیز مشخص خواهد شد.

فولاد خوزستان ـ فجرسپاسی شیراز، ورزشگاه تختی اهواز۱۸:۳۰

فولاد و مجید جلالی هنوز به آن سطح از بازی که می‌خواسته‌اند نرسیده‌اند. فولاد در اهواز میزبان تیمی ‌است که هفته گذشته از پرسپولیس زخم خورده است. فجرسپاسی که در نخستین فصل بازگشت خود به لیگ برتر تاکنون عملکرد بدی نداشته فعلا در میانه‌های جدول سیر می‌کند و دوست ندارد به همین زودی طعم حضور در رده‌های پایین‌تر را بچشد.

شاهین بوشهر ـ داماش گیلان ورزشگاه بوشهر ۱۸:۳۰

عجیب‌ترین و در عین حال ناراحت‌کننده‌ترین حاشیه هفته قبل لیگ برتر حرکت زننده دو بازیکن شاهین بوشهر بود که البته کمیته انضباطی فدراسیون هم آنها را تا اطلاع ثانوی از انجام هرگونه فعالیت ورزشی محروم کرده است. شاهین این هفته بدون صادق کرمی ‌و میثم منیعی که بار دیگر چشم‌ها را به زشتی‌های لیگ برتر باز کردند، میزبان داماشی است که با ورود ابراهیم قاسم‌پور به نظر می‌رسد شرایط بهتری پیدا کرده است. البته شاگردان حمید درخشان فعلا شرایط به نسبت خوبی در جدول دارند و در رتبه ششم جدول هستند؛ هر چند همان‌طور که ذکر شد هفته‌های آینده برای مشخص شدن عیار واقعی تیم‌ها تعیین کننده است.

پرسپولیس ـ صبای قم ورزشگاه آزادی، ساعت ۱۸:۱۵

سرخپوشان پس از شکست ناامید کننده در دربی هفتاد و یک با فراز و نشیب‌های زیادی دست و پنجه نرم کردند. از آمدن علی پروین گرفته تا مدیرعاملی رویانیان. شاید اگر هنر بازیکنان پا به سن گذاشته پرسپولیس همچون علی کریمی‌و وحید هاشمیان نبود، پرسپولیس نمی‌توانست هر سه امتیاز را از شیراز به تهران بیاورد، اما حمید استیلی مانند گذشته به تیم خود و بازیکنانش اعتقاد کامل دارد، هر چند که کارشناسان بگویند پرسپولیس هنوز ضعف‌های فراوانی دارد. سرخ‌ها برای ادامه روندی که از بازی مقابل فجر آغاز کرده‌اند بازیکنان با انگیزه صبا و همچنین مربی با انگیزه‌تر این تیم را پیش رو دارند. عبدالله ویسی که تا به حال تیمش را در کنار نفت تهران در رده‌های بالای جدول قرار داده دوست دارد مقابل پرسپولیس هم نمایش خوبی داشته و به شگفتی‌سازی خود ادامه دهد.