جوان‌ترین‌ها و مسن‌ترین‌های دربی

در دربی‌های گذشته دو تیم مطرح فوتبال پایتخت؛ بازیکنان جوان و مسنی بازی کرده‌اند که در آن بازی‌ها جذابیت‌هایی را ایجاد کرده‌اند. در زیر به بخشی از این نفرات اشاره شده است: جوان‌ترین بازیکن: حسن روشن (استقلال)

حسن روشن جوان‌ترین بازیکنی است که دربی را تجربه کرده است. روشن در دربی یازدهم که ۱۱ اسفند ۱۳۵۱ انجام شد، ۱۷ سال و ۲۷۴ روز سن داشت و رکورد وی پس از ۳۹ سال هنوز شکسته نشده است.

مسن‌ترین بازیکن: محمد پنجعلی (پرسپولیس)

کاپیتان اسبق پرسپولیس در دربی ۳۷ که ۱۱ دی ۱۳۷۱ در چارچوب سوپرجام باشگاه‌های تهران انجام شد، با ۳۷ سال و ۱۹۰ روز سن برای پرسپولیس بازی کرد. این بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

جوان‌ترین گلزن: حسن روشن(استقلال)

جوان اول استقلال در دهه پنجاه در دربی چهاردهم که ۳ خرداد ۵۳ انجام شد، زننده تک گل پیروزی‌بخش استقلال مقابل پرسپولیس بود. روشن در این روز ۱۸ سال و ۳۵۷ روز سن داشت.

مسن‌ترین گلزن: کریم باقری (پرسپولیس)

کریم باقری در آخرین دربی پایتخت که سرخپوشان برنده شدند، زننده گل برتری پرسپولیس بود و ۳۵ سال و ۳۴۸ روز سن داشت و رکورد قبلی را که متعلق به محمود فکری بود، شکست.

جوان‌ترین مربی: عزت الله وطنخواه (پرسپولیس)

عزت‌الله وطنخواه در بین همه مربیان پرسپولیس و استقلال که دربی را تجربه کرده‌اند، جوان‌ترین مربی به شمار می‌رود. وطنخواه در دربی هفدهم که ۲۵ مهر ۵۴ انجام شد و با پیروزی سرخپوشان همراه بود، با ۳۲ سال و ۲۵۸ روز سن روی نیمکت پرسپولیس نشسته بود.

مسن‌ترین مربی: علی پروین (پرسپولیس)

علی پروین در دربی پنجاه و نهم که ۱۴ آبان ۸۴ انجام شد و پرسپولیس در آن شکست خورد، با ۵۹ سال و ۱۴۱ روز سن هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت. این آخرین حضور پروین در دربی بود.