تقابل بارسا و میلان در نیوکمپ

فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا امشب کلید خواهد خورد و ۳۲ تیم برتر قاره‌ سبز برای فتح معتبرترین جام باشگاهی در سطح جهان با هم رقابت می‌کنند. تقابل بارسلونا و میلان حساس‌ترین پیکار روز نخست را رقم خواهد زد. پس از گذشت ۱۰۷ روز از فینال لندن که شب خاطره‌انگیزی را برای بارسلونا و گواردیولا رقم زد، تنور رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بار دیگر روشن می‌شود تا تیم‌های مدعی اروپا برای قدرتنمایی و به رخ کشیدن تمام آنچه در تمرینات پیش فصل و فصل نقل و انتقالات انجام داده‌اند حاضر شوند. مقصد فینال این بار مونیخ است و ورزشگاه آلیانس آره‌نا.

میلان با ۷ قهرمانی پس از رئال مادرید دومین تیم پرافتخار اروپا است. بارسلونا هم با ۴ قهرمانی که ۳ تای آن در هزاره سومی میلادی به دست آمده همانند سال‌های گذشته مدعی است. با توجه به این که در قرعه کشی یوفا، میلان در سید دو قرار گرفته بود، از همان ابتدا مشخص بود که گروهی که میلان در آن قرار داشته باشد، سخت‌ترین گروه بوده و البته دیدار سرخ و مشکی‌پوشان با تیم اول گروه می‌تواند جذاب باشد.

شاگردان گواردیولا که انگیزه‌ زیادی برای دفاع از عنوان قهرمانی دارند در شرایطی به میلان رسیده‌اند که از نظر روحی در وضعیت خوبی نیستند. بازگشت کاپیتان پویول به تمرین تیم و آمادگی فابرگاس، گواردیولا را برای ادامه‌ درخشش در مسیر سه ساله‌ای که طی کرده امیدوار کرده، ‌اما مصدومیت سانچس و تساوی ناامید‌کننده مقابل سوسیداد در آخرین بازی تیم در لالیگا باعث شده تا شرایط روحی خوبی بر تیم حاکم نباشد. با این وجود ورزشگاه نوکمپ،‌ جایی که بارسلونا در آن شکست‌ناپذیر به نظر می‌رسد، می‌تواند کفه ترازو را به سود آخرین قهرمان اروپا سنگین‌تر کند.

دو تیم آخرین بار در مرحله‌ نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۰۶-۲۰۰۵ به مصاف هم رفتند که بارسلونا موفق شد با برتری یک بر صفر در مجموع دو دیدار رفت و برگشت جواز صعود به فینال پاریس را کسب کند.

برنامه کامل مسابقات امشب در گروه پنجم تا هشتم

گروه پنجم:

گنک بلژیک - والنسیا اسپانیا

چلسی انگلیس- بایرلورکوزن آلمان

گروه ششم:

بورسیادورتموند آلمان - آرسنال انگلیس

المپیاکوس یونان- المپیک مارسی فرانسه

گروه هفتم:

آپوئل قبرس - زنیت روسیه

پورتو پرتغال - شاختار اوکراین

گروه هشتم:

ویکتوریا جمهوری چک- بات بلاروس

بارسلونا اسپانیا - آ.ث‌میلان ایتالیا