ژنرال با تراکتور به ایستگاه صدر رسید

ششمین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با ثبت دومین شکست در کارنامه سپاهان اصفهان، توقف شهرداری تبریز در مصاف با راه آهن شهرری، شکستن طلسم ناکامی‌های تیم مس سرچشمه برابر شاهین بوشهر، تساوی ذوب آهن اصفهان و پرسپولیس در دیداری جذاب و تماشایی، برتری نفت تهران مقابل سایپای البرز، رضایت دادن داماش گیلان و مس کرمان به تک امتیاز دیدار عصر جمعه‌شان، برتری تراکتورسازی تبریز مقابل استقلال تهران در دیداری که بیش از ۹۳ هزار تماشاگر داشت، توقف صنعت نفت آبادان در دربی خوزستان و نخستین باخت ملوان بندرانزلی توسط صبای قم پیگیری شد. در مهم‌ترین بازی این هفته تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه آزادی توانست استقلال تهران را مغلوب کند تا در پایان هفته ششم صدر نشین لیگ برتر شود. این بازی در شرایطی برگزار شد که ده‌ها هزار هوادار تبریزی و تهرانی خود شان را به ورزشگاه آزادی رسانده بودند تا از نزدیک شاهد نبرد دو تیم برای فتح صدر جدول باشند. در حاشیه‌های این بازی تماشاگران تهرانی که از حضور قلعه نویی روی نیمکت تراکتوری‌ها دل خوشی نداشتند، بارها علیه ژنرال سابق آبی‌ها شعار دادند و حتی در دقایقی بازیکنی مثل سیاوش اکبرپور را هم بی‌نصیب نگذاشتند.

بهانه مظلومی برای باخت به تراکتور

سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از شکست تیمش برابر تراکتورسازی گفت: بازیکنان من نیاز داشتند که قبل از دربی، تلنگر بخورند، اما به شما قول می‌دهم که ما پیروز دربی خواهیم بود. پرویز مظلومی در نشست خبری پس از بازی تیمش با تراکتورسازی که با حساب ۳ بر ۲ به سود تیم تبریزی پایان یافت، گفت: ما در چند روز گذشته تعداد نفرات کمی را در اختیار داشتیم و حضور این تعداد بازیکن ملی‌پوش در تمرین‌های تیم ملی به ما ضرر زد. این در حالی است که حریف تنها یک بازیکن ملی‌پوش داشت. وی ادامه داد: ما پیش از بازی نگران ضربات ایستگاهی بودیم. میانگین قدی آن‌ها بالاتر از ما بود. من باید در اینجا انتقادی به بازیکنانم بکنم. پیش از بازی در جلسه‌ای به تک تک بازیکنان مسوولیت گرفتن بازیکنان حریف را داده بودیم؛ اما از همان ناحیه ضربه خوردیم.

وی درباره عملکرد ضعیف جاسم کرار هم گفت: بعد از تغییر روش به سیستم ۲-۴-۴ این فرصت را برای میداوودی ایجاد کردیم که شوت بزند و این کار را کرد؛ اما درباره سوال‌تان هم باید بگویم در هر صورت کرار بازیکن بسیار خوبی است. او به تیم ملی عراق رفت و با بیماری به تیم ما برگشت. من دو تعویض تهاجمی انجام دادم. ریسک کردم اما ریسکم جواب نداد.

وی درباره دربی هم گفت: صددرصد شرایط آن بازی با این دیدار تفاوت خواهد داشت. آن دو به ما اضافه خواهد شد و وضعیت خط‌ هافبک‌مان بهتر خواهد شد. پرسپولیس بازی خوبی برابر ذوب آهن انجام داد؛ ولی مطمئن باشید ما در آن بازی پیروز خواهیم شد.

واکنش قلعه‌نویی به شعار هواداران

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: من از مربیانی نیستم که پس از یک برد بگویم ما قهرمانیم. هیچ چیز برای ما تمام نشده است. امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی سه بر دو تراکتورسازی برابر استقلال و صدرنشینی این تیم در لیگ برتر گفت: بازی بسیار خوبی بود و دو تیم فوتبال خوبی را ارائه کردند. فکر می‌کنم هواداران دو تیم برنده این بازی بودند. دست هواداران تبریزی را می‌بوسم. آن‌ها از تبریز و از شهرهای اطراف به ورزشگاه آمده بودند. فکر می‌کنم دیداری که ۵ گل داشته، نمی‌تواند بازی خوبی نباشد.

خبرنگاری تبریزی از قلعه‌نویی درباره وضعیت هواداران این تیم در بازی پرسید و مدعی شد که باشگاه استقلال به آنها در شرایطی سخت اجازه ورود به ورزشگاه را داده و سرمربی تراکتور هم در پاسخ گفت: اجازه بدهید که من فقط درباره مستطیل سبز صحبت کنم، اما باید بگویم که ما باید قانون را هم رعایت کنیم. هرچند که واقعا طرفداران تراکتورسازی استثنا هستند. من از هواداران تبریزی ممنونم و دست‌شان را می‌بوسم. آنها باعث شدند که تیم ما امروز احساس غربت نکند.

خبرنگاری شعار هواداران استقلال را به قلعه‌نویی یادآور شد که در طول بازی او را مربی ضد فوتبال می‌نامیدند که قلعه‌نویی با خنده‌ای به این سوال پاسخ داد و گفت: از آن‌ها ممنونم. تیمی که سه گل می‌زند و چند تا نمی‌زند، مگر می‌شود ضد فوتبال بازی کند؟ اشکالی ندارد. تیم من عادت ندارد که بازی تاخیری انجام دهد و بازیکنانم خودشان را زمین بزنند. تیمی که می‌بازد این حرف‌ها را می‌زند و خبرنگاری که تیمش هم باخته ممکن است یک چیزی بگوید.

وی درباره شعارهای تماشاگران استقلال علیه بازیکنان قدیمی این تیم که هم‌اکنون بازیکنان تراکتورسازی هستند، گفت: موقع بازی تمرکزم بر روی اتفاقات بازی بود؛ اما باید طرفداران را فارغ از هر رنگی که دارند دوست داشته باشیم.

تبریک استاندار و جشن و شادی مردم

در پی برد تراکتورسازی تبریز مقابل استقلال تهران و صدرنشینی این تیم پرطرفدار، استاندار آذربایجان شرقی این موفقیت را تبریک گفت. احمد علیرضابیگی در این پیام ضمن آرزوی موفقیت بیشتر برای تراکتورسازان، بر حمایت مدیریت ارشد استان از تیم‌های لیگ برتری تبریز به ویژه تراکتور در راه کسب موفقیت‌های بیشتر تاکید کرد.

جمعه شب برای علاقه‌مندان فوتبال تبریز و نیز طرفداران آذری این تیم لحظه‌ای به یاد ماندنی بود؛ چرا که برای نخستین بار، سرخ پوشان تبریزی به صدر جدول لیگ برتر ایران رسیدند. مردم تبریز و علاقه‌مندان تیم فوتبال تراکتورسازی پس از برتری تیمشان مقابل استقلال و صدرنشینی در لیگ برتر به خیابان‌ها ریختند و خوشحالی خود را به نمایش گذاشتند.