خشن‌ترین بازیکنان فوتبال ایران

به طور حتم همگی ما با عارضه خشونت در فوتبال آشنایی داریم و می‌دانیم که چه معضل بزرگی برای این ورزش محسوب می‌شود بسیاری از بازیکنان به دلیل برخورد خشن و تکل‌های نامناسب، بازیکنان دیگر را خانه‌نشین کرده اند به همین بهانه قصد داریم برخی از بازیکنان را که خشونت در ذات آنها بوده معرفی کنیم.

ژ به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ عزیز اصلی‌منش دروازه‌بان دهه ۴۰ تیم‌های دارایی و پرسپولیس در بسیاری از بازی‌هایش با مشت به بازیکنان حمله می‌کرد که قصد گلزنی با سر را داشتند خشونت وی زبانزد خاص و عام بوده است.

مجید حلوایی نیز مدافع میانی تیم پاس در دهه ۵۰ و زننده تک گل پیروزی بخش ایران برابر برزیل در المپیک ۱۹۷۲ مونیخ یکی از خشن‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است.

همچنین جهانگیر کوثری مدافع سابق تیم‌های استقلال و راه‌آهن نیز تکل‌های بسیار خشن و خطرناکی در اواخر دهه ۵۰ داشت.

حضور مجتبی کرمانی مقدم مهاجم پرسپولیس در دهه ۷۰ در محوطه جریمه تیم حریف، مدافعان تیم مقابل را دچار رعب و وحشت می‌کرد زیرا در ضربات فیزیکی، صدمات مهلکی را به آنان وارد می‌ساخت.

البته مرتضی فنونی زاده مدافع اسبق تیم پرسپولیس نیز تکل‌های خطرناکی در دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ به ثبت رسانده است.

حسن اسپیلی را که می‌شود لقب خشن‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران به آن داد در جریان بازی دو تیم باشگاهی تهرانی، (پیام و گسترش) به اشتباه به جای توپ جمجمه محمد پارسا را هدف گرفت که وی (پارسا) را همچنان خانه‌نشین کرده است.

اکبر یوسفی بازیکن پاس تهران در دهه ۶۰ و دهه ۷۰ مصدومیت‌های سنگینی برای مهاجمان حریف به وجود آورد و تکل وی در سال ۱۳۷۰ بر پای مجید نامجو مطلق بازیکن وقت استقلال از یادها نمی‌رود.

نام رضا شاهرودی‌ هافبک تدافعی پرسپولیس در دهه ۷۰ برای بازیکنان تیم‌های حریف رعب آور بود ولی در تمرینات ایویچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران قبل از جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه مصدوم شد.

همچنین مجتبی محرمی‌مدافع اسبق تیم‌های پرسپولیس، نیروی زمینی و شاهین و عضو تیم ملی ایران تکل‌های بسیار خطرناکی را به سمت بازیکنان حریف نشانه می‌رفت.

سعید سالارزاده مدافع ملوان بندر انزلی با مصدوم کردن بازیکنان در رقابت‌های سال گذشته لیگ برتر فوتبال ایران باعث مصدومیت میلاد میداودی مهاجم ملی‌پوش استقلال تهران شد.

همچنین سال گذشته در جریان دیدار ملوان با پرسپولیس این بازیکن موجبات شکستگی پای هم تیمی‌خود علی جراح کار را فراهم کرد.