مورینیو در آستـانه محرومیت طولانی

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا تحقیقات خود را در مورد رفتار «خوزه مورینیو» سرمربی رئال مادرید به دلیل نقض دو ماده از قوانین این کمیته آغاز کرد. در این صورت به احتمال فراوان مورینیو که در جریان دیدار با بارسلونا در مسابقه سوپر جام اسپانیا جنجال به پا کرده بود، با محرومیت طولانی مواجه می‌شود. وی در این مسابقه که با نتیجه ۳ بر ۲ به سود بارسلونا خاتمه یافت، هنگام درگیری بازیکنان انگشتش را در چشم «تیتو ویلانووا» کمک مربی بارسلونا فرو کرد. فدراسیون اسپانیا نیز پس از بازبینی فیلم تلویزیونی و عکس‌هایی که از مسابقه گرفته شده بود، تصمیم گرفت با وی برخورد کند. اگر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا این مربی پرتغالی را مقصر بداند، وی بر اساس ماده اول بین ۴ تا ۱۲ مسابقه و بر اساس ماده دوم بین ۴ تا ۱۰ بازی محروم خواهد شد. وی ممکن است به پرداخت جریمه نقدی نیز محکوم شود. بر اساس اعلام کمیته انضباطی کمک مربی بارسلونا هم در صورتی که به انجام رفتار غیرورزشی محکوم شود، چهار جلسه محروم خواهد شد.

مورینیو: هرگز رئال را ترک نمی‌کنم

سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید رسما اعلام کرد به‌رغم اتفاقات رخ داده در بازی با بارسلونا، این باشگاه اسپانیایی را ترک نخواهد کرد. به گزارش سایت رسمی باشگاه رئال مادرید،، خوزه مورینیو خطاب به هواداران رئال مادرید نامه نوشت و درخصوص اتفاقات رخ داده در دیدار برگشت سوپر جام اسپانیا مقابل بارسلونا توضیحاتی را ارائه کرد. در نامه آقای خاص آمده است:

«تنها کسانی که مرا نمی شناسند، می‌توانند این رویا را در سر داشته باشند که من ممکن است رئال مادرید را ترک کنم. معتقدم مردم زیادی از نمایش رئال در بازی‌های پیش فصل شگفت زده شده‌اند و شنیدن این خبر که من این تیم را ترک خواهم کرد، برایشان غیرممکن است. من یک رییس فوق‌العاده دارم که با هم خیلی دوست هستیم. همچنین یک مدیر داخلی نیز حضور دارد که در طول شبانه‌روز و ۲۴ ساعته برای باشگاه فعالیت می‌کند. بنابراین انگیزه‌ام بیشتر از قبل است و علاقه‌ام نیز حتی از بعضی هواداران دروغین باشگاه بیشتر است. هیچ راهی برای ترک رئال ندارم، هیچ راهی! می‌خواهم از هواداران واقعی رئال مادرید عذرخواهی کنم، فقط از آنها، آن هم به خاطر رفتارم در آخرین بازی. برخی افراد در دورویی در فوتبال ماهرتر از من هستند و چهره واقعی خود را پنهان می‌کنند و به آرامی در درون تونل‌ها حرف می‌زنند. بلد نیستم که مانند آنها ریاکار باشم و حتی نمی‌خواهم مانندشان رفتار کنم. بهترین آرزوها را برای همه دارم.