شواهد سحر و جادو در فوتبال ایران

شاخ بز شما را قهرمان می‌کند

جادوگری یکی از بحث‌هایی است که این روزها گریبان فوتبال ایران را گرفته است. اکنون به غیر از صمد مرفاوی مربیان دیگری هم جادوگری در فوتبال را تایید می‌کنند. این روزها بیشتر مربیان فوتبال ایران جادوگری را نفی می‌کنند اما در خلوت خودشان و در صحبت با آدم‌هایی که به آنها اطمینان دارند جور دیگری حرف می‌زنند. پدیده جادوگری در فوتبال برای امروز و دیروز نبوده و عده‌ای از مربیان و بازیکنان سال‌ها است که به این چیزها اعتقاد دارند. به گزارش سایت گل؛ وقتی مربیان و بازیکنان با کسانی مواجه می‌شوند که به طور کامل این پدیده را رد می‌کنند در جواب می‌گویند «ما از افراد معتبری پرسیده‌ایم و آنها تایید کرده‌اند که این پدیده وجود دارد. اما جادوی آنها چون ناپاک است به خودشان بر می‌گردد و حتی در قرآن هم جادو تایید شده است.»

برخی عنوان می‌کنند که بازیکنان و مربیانی در طول بازی کلمات خاصی را زیر لب می‌گویند که باعث ایجاد جادو می‌شود و این کلمات را فقط عده خاصی می‌دانند. یک مربی از جادوی مربی دیگر می‌گوید: او قبل از بازی بز می‌کشد و شاخ بز را در داخل چمن دفن می‌کند و این کار با گفتن کلمات خاص جادو انجام می‌شود. گوشت بز هم نباید کسی استفاده کند و باید در جایی خاک شود.یکی دیگر از مربیان بدون حضور یک فرد خاص تیمش را به زمین نمی‌فرستد.

بازیکنان آن مربی می‌گویند: «یک روز بازی داشتیم و قرار بود جادوگر مربی از تهران بیاید اما هواپیمای آن جادوگر تاخیر داشت. مربی اجازه نمی‌داد تا تیم وارد زمین شود تا جادوگر بیاید. اما جادوگر نیامد و تیم داخل زمین رفت.» یکی از باشگاه‌های لیگ برتری که به یکی از مربیان در رابطه با جادوگری حساس است برای رفتار‌های این مربی و دستیارانش یک دوربین اختصاص می‌دهد و فیلم این رفتار موجود است. زمانی که مربی دروازه‌بانان برای گرم کردن دروازه‌بان تیم به زمین می‌آید علاوه بر گرم کردن دروازه‌بان کار دیگری هم انجام می‌دهد. او پودری در کل زمین پخش می‌کند و سپس آب مخصوصی را در اطراف چمن می‌ریزد تا به نوعی جادو را در زمین پخش کند.

از سوی دیگر کسانی که دنبال این حرف‌ها هستند برای ابطال این جادوها هم روش‌هایی دارند. یکی از مربیان راه باطل کردن جادو را عنوان می‌کند و در جایی این حرف را زده اما تمایل ندارد در جایی دیگر آن را عنوان کند. او پس از تحقق بسیار به راهی برای باطل کردن جادو رسیده است: «باید ادرار غلیظ را روی جادو ریخته شود تا جادو باطل شود. همچنین باید مدفوع سگ را پس از آتش زدن به اطراف جادو ریخت تا جادو باطل شود.»

همه این شایعات و حرف‌های مشمئزکننده در فوتبال ایران به شدت وجود دارد. فوتبال با بخت و شانس و اتفاق همواره عجین بوده و ایران تنها کشوری نیست که در آن چنین شایعاتی وجود دارد. کشورهای پیشرفته البته سعی کردند با ارتقای دانش فنی خود در فوتبال این گونه مسائل را به حاشیه ببرند اما به نظر می‌رسد در فوتبال ایران که حاشیه جای همه مسائل اساسی و مهم را گرفته، این نظیر حرف‌ها و شایعات بی‌اساس فقط دوستداران فوتبال ایران را ناامیدتر می‌کند!