انتقاد ناصر نوآموز از فشاربه کفاشیان برای استعفا

ناصر نوآموز می‌گوید به وجود آوردن جریان استعفای کفاشیان کاری ناجوانمردانه است و اگر واقعا فدراسیون فوتبال را فدراسیون ضعیفی می‌دانیم، کنار رفتن کفاشیان و باقی ماندن سایر اعضای هیات رییسه و بدتر از آن انتخاب یک نفر از این اعضا به عنوان رییس فدراسیون فوتبال بدترین اتفاق ممکن خواهد بود. به گزارش ایسنا، نایب رییس سابق فدراسیون فوتبال درباره جریانی که اخیرا برای فشار آوردن به علی کفاشیان برای استعفا و رفتن او از فدراسیون فوتبال به وجود آمده، اظهار کرد: این کار بی فرهنگی است. افرادی که در سه، چهار سال گذشته با کفاشیان همکاری کرده‌اند و سمت‌ها را گرفته‌اند حالا نباید زیر پای او را خالی کنند و این عین ناجوانمردی است.

وی ادامه داد: موضوع استعفا باید به درخواست مجمع باشد و ممکن است در آنجا از رییس فدراسیون دفاع شود و باز هم در سمت خود ابقا شود. حالا من نمی‌دانم افرادی که توطئه می‌کنند چه کسانی هستند. اما در هر صورت مقامات بالای ورزش کشور در این زمان باید دخالت کرده و مسائل را حل کنند. آنها اگر می‌خواهند کفاشیان در پستش بماند از عملکرد او حمایت کنند و اگر هم نمی‌خواهند راه را برایش باز کنند تا به نیتش برسد. نوآموز با بیان اینکه اساسنامه فدراسیون فوتبال به کلی مشکل دارد، گفت: اساسنامه فدراسیون فوتبال و کلیه فدراسیون‌ها از زمان‌ هاشمی طبا سنگی بوده که در چاه انداخته شده و هیچ فرد عاقلی نمی‌تواند آن را بیرون بیاورد و از آنجا که همه فدراسیون‌ها یک جور بودند و از یک اساسنامه استفاده می‌کردند، بیشترین ضرر به فدراسیون فوتبال وارد شد، چرا که گستردگی زیادی داشت. در واقع فدراسیون‌های دیگر مثل تیراندازی و دوومیدانی آن چنان ضرر نکردند، اما این نوع انتخاب که در اصل انتصاب در پوشش انتخاب بود، خیلی مضر بود. مساله ما این است که اساسنامه فدراسیون برای فوتبال مناسب نیست. ما باید به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرد فوتبالی داشته باشیم که در مجمع فدراسیون شرکت کنند. مجمع هم باید ۱۰ ، ۱۵ نفر از افراد شاخص خود را انتخاب کند تا سیاستگذار فوتبال باشند.

وی افزود: به اعتقاد من کفاشیان هیچ گناهی ندارد که در این شرایط قرار گرفته است. اگر واقعا فدراسیون فوتبال را فدراسیون ضعیفی می‌دانیم، کنار رفتن کفاشیان و باقی ماندن سایر اعضای هیات رییسه و بدتر از آن انتخاب یک نفر از این اعضا به عنوان رییس فدراسیون فوتبال بدترین اتفاق ممکن خواهد بود. نمی‌توان با کنار گذاشتن یک نفر کارها را درست کرد. اگر این کار انجام شود، یعنی اینکه دوباره راه را گم کرده‌ایم و آنهایی که توطئه می‌کنند هم فوتبالی نیستند، چرا که اگر کسی بخواهد کمک کند راه چاره را نشان می‌دهد. به نظرم اگر قرار به رفتن کفاشیان است، کسی از داخل فدراسیون نباید خودش را برای حضور در انتخابات صاحب صلاحیت بداند.