جوسازی بحرینی‌ها پس از همگروهی با ایران

در حالی که کنفدراسیون فوتبال آسیا بارها اعلام کرده که تخلفی در ورزشگاه‌های ایران صورت نگرفته است، اما بحرینی‌ها همچنان به جوسازی خود ادامه می‌دهند و بازی در ایران را نامناسب و خطرناک جلوه می‌دهند. به گزارش ایسنا، به نوشته سایت «العربیه نت» قرار گرفتن تیم ملی فوتبال بحرین در کنار ایران در گروه E مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل واکنش محافل ورزشی بحرین را به دنبال داشته است. تاکنون فدراسیون فوتبال بحرین واکنشی نسبت به قرار گرفتن تیم ملی فوتبال این کشور با ایران در یک گروه نداشته است، اما واکنش محافل ورزشی بسیار سریع و زودهنگام بود. عبدالعزیز امین مربی بحرینی در گفت و گو‌ با «العربیه نت» گفت: باید فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) برای جلوگیری از ایجاد تنش و ناآرامی این دو تیم را در یک گروه قرار نمی‌داد، چرا که بحرینی‌ها می‌ترسند همان اتفاقی که برای باشگاه‌های عربستانی در تهران رخ داد، بار دیگر تکرار شود.

وی ادعا کرد: مطمئنم که تماشاگران بحرینی از به دست گرفتن تصاویر و سردادن شعارهای توهین‌آمیز خودداری خواهند کرد، اما نمی‌توانم تماشاگران ایرانی را تضمین کنم. چرا که آنها پیش از این به چنین اقدامی دست زده‌اند.

راشد جمال ملی‌پوش بحرینی نیز گفت: به خاطر تنش سیاسی که بین دو کشور ایجاد شده است و همچنین به خاطر حفظ سلامت بازیکنان باید فیفا ‌بازی‌های این دو تیم را در مکانی بی‌طرف برگزار کند، بر این باورم که شعارهای سیاسی و غیر فوتبالی که سر داده می‌شود، چنین اقدامی را مستلزم می‌کند.

روزنامه الوطن بحرین نیز در واکنشی مشابه به هم گروه شدن تیم ملی فوتبال این کشور با ایران انتقاد کرد و به شدت به سرزنش فدراسیون فوتبال بحرین پرداخت، چرا که به نظر این روزنامه بحرینی، باید فدراسیون فوتبال بحرین از فیفا می‌خواست که بازی‌های این تیم را به مکانی بی‌طرف ببرد، آن گونه که فدراسیون‌های کشورهایی همچون بلاروس و روسیه و ارمنستان و آذربایجان به خاطر اختلاف و تنش سیاسی‌بازی‌ها خود را به مکانی دیگر بردند یا اصلا در یک گروه قرار گرفته نشدند. واکنش روزنامه‌ها و محافل ورزشی بحرین نسبت به بازی کردن در ایران در حالی مطرح می‌شود که کنفدراسیون فوتبال آسیا بارها اعلام کرده است که تخلفی در ورزشگاه‌های ایران صورت نگرفته و حساسیت عرب‌ها بی مورد است، چرا که آنچه در ورزشگاه‌های ایرانی رخ می‌دهد، طبیعی است و در تمام کشورهای عربی نیز رخ می‌دهد، آنها نیز فوتبال را با سیاست می‌آمیزند و عکس پادشاهان خود را به ورزشگاه می‌برند.

البته روز دوشنبه هم خبری منتشر شده بود که طی آن عباس ترابیان از مسوولان AFC درخواست کرد که بازی برگشت ایران با بحرین به دلیل ناامن بودن این کشور در ورزشگاه بی‌طرف برگزار شود یا از امنیت کامل ورزشگاه بحرین فدراسیون ایران را مطمئن کند.