پلمب دو باشگاه به خاطر استفاده از مکمل‌های غیر مجاز

رییس فدراسیون پزشکی - ورزشی از طرح نظارت بر باشگاه‌ها به منظور جلوگیری از استفاده از مکمل‌های غیرمجاز خبر داد و گفت: تاکنون دو باشگاه پلمب شده و به ۶ باشگاه هم تذکر داده شده است. به گزارش ایسنا، لطفعلی پورکاظمی اظهار کرد: به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی عوارض مکمل‌ها، طرحی برای نظارت بر تمام باشگاه‌ها و مجموعه‌ها شروع شده که با همکاری سازمان تربیت بدنی، حراست سازمان تربیت بدنی و ادارات کل استان‌ها در حال انجام است. وی افزود: این طرح از ۱۵ روز پیش آغاز شد که در مجموع افسران فدراسیون پزشکی ورزشی از ۱۰۳ باشگاه بازرسی کرده‌اند که ۱۵ باشگاه در تهران و ۸۸ باشگاه در استان‌های دیگر بوده است.

در مجموع این بازرسی‌ها دو باشگاه متخلف در استان‌های تهران و مازندران پلمب شدند و به ۶ باشگاه هم تذکر داده شد. رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با تاکید بر اینکه هیچ اغماضی در این بازرسی‌ها نخواهد بود، گفت: کار ما جنبه نظارتی دارد و به باشگاه‌های فعال و بدون مشکل یک جعبه کمک‌های اولیه و لوح تقدیر اهدا می‌شود. پورکاظمی گفت: ناظران فدراسیون پزشکی ورزشی به صورت فرد عادی در باشگاه‌ها ثبت نام می‌کنند و پس از مدتی می‌خواهند ببینند که آیا مربیان باشگاه برای آنها مکمل‌های مجاز تجویز می‌کنند یا به اماکن غیرمجاز معرفی می‌کنند. این بازرسی نامحسوس است تا از تمام جوانب این باشگاه‌ها برای دادن مکمل‌ها آگاه شویم.

وی با تاکید بر اینکه این طرح نظارت بر تمام باشگاه‌ها صورت خواهد گرفت و هیچ استثنایی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این طرح به تمام مجموعه‌ها و باشگاه‌هایی که زیر نظر اداره کل تربیت بدنی باشند، تعمیم پیدا می‌کند، می‌خواهیم باشگاه‌هایی عاری از دوپینگ

داشته باشیم.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: این طرح نظارت بر باشگاه‌ها به فوتبال هم خواهد رسید و آنها هم در امان نیستند؛ چرا که آنها هم یک باشگاه به حساب می‌آیند. شاید در دور دوم و سوم بازرسی‌ها به نام‌های بزرگی هم برسیم.