دورخیز «کی‌روش» برای صعود به‌ جام‌جهانی

تیم ایران در قرعه کشی مرحله مقدماتی جام جهانی با تیم‌های فوتبال قطر، بحرین و اندونزی هم‌گروه شد. این اتفاق بازتاب وسیعی در رسانه‌های عربی داشت. به نوشته سایت کوره به دنبال قرعه کشی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و هم گروه شدن تیم‌های قطر، ایران، بحرین و اندونزی در گروه E موجی از خوشحالی و شادی قطری‌ها را در بر گرفت، چرا که بسیاری از کارشناسان و علاقه‌مندان به فوتبال در قطر معتقدند که تیم‌های گروه آنها هم‌سطح هستند و قطر می‌تواند به راحتی از این گروه صعود کند.

عبدالرحمن محمود، مدیر تیم ملی فوتبال قطر پس از پایان مراسم قرعه کشی با بیان اینکه تیم‌های گروه هم‌سطح هستند و نسبتا گروه راحتی است، گفت: برای رسیدن به مرحله بعد باید بازیکنان تلاش خود را دو چندان کنند، اگر چه ما در گروه نسبتا راحتی قرار داریم، اما رقابت‌ آسان نیست و نیاز به جانفشانی بازیکنان دارد. کادر فنی تیم به سرعت به آنالیز و بررسی بازی رقیبان خواهد پرداخت تا با نهایت آمادگی به مصاف آنها برویم. حمدالمناعی عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال قطر نیز خاطر نشان کرد: هر چهار تیم شانس مساوی دارند. برای صعود از این گروه باید با نهایت تمرکز ظاهر شویم. رقابت‌ راحت نخواهد بود.

وی ادامه داد: تمرکز رمز پیروزی و سلاح برنده ما در این دیدارها خواهد بود. باید بازی‌هایی را که به میزبانی کشورمان برگزار می‌شود، ببریم و در دیدارهای خارج خانه هم بهتر ظاهر شویم. مناعی افزود: گروه چهارم شامل تیم‌های عربستان، استرالیا، عمان و تایلند است، سخت‌ترین گروه است؛ اما روزنامه الشرق قطر نوشت که گروه E (گروهی که ایران در آن قرار دارد) گروه بسیار سختی است و تیم‌های قوی و ریشه‌داری در آن حضور دارند که بدون شک مهم‌ترین و بهترین آنها ایران است. علاوه بر ایران، بحرین نیز تیم با تجربه و کار بلدی است و می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

در همین رابطه سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از قرعه‌کشی مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ گفت: با تمرکز کافی می‌توانیم نتیجه بگیریم و صعود کنیم. کارلوس کی‌روش که در مراسم قرعه‌کشی مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل در این کشور حضور داشت، پس از همگروهی ایران با اندونزی، قطر و بحرین گفت: فکر می‌کنم در سطح آسیا به طور کلی دو گروه سخت وجود دارد؛ ولی این موضوع، چیز مهمی نیست. نکته مهم تمرکز کافی است تا در گروه‌مان نتیجه بگیریم. کی‌روش که در جام جهانی ۲۰۱۰ هدایت تیم ملی پرتغال را برعهده داشت، شانس صعود این تیم را خوب توصیف کرد.

وی که تیم پرتغال را در گروه روسیه، رژیم اشغالگر قدس، ایرلند شمالی، آذربایجان و لوکزامبورگ در گروه سوم اروپا دید، اظهار داشت: پرتغال در گروهی خوب قرار گرفت و اکنون همه شرایط برای صعودش مهیا است.