3 بازی، 3 چهره

از ساعت۱۷ امروز پرسپولیس پذیرای چادرملو خواهد بود. این نخستین جدال دو تیم در تاریخ لیگ برتر است و نماینده کم‌ستاره یزد هم انگیزه‌های خاص خودش را از تقابل با مدافع عنوان قهرمانی خواهد داشت. این بازی اولین میزبانی ورزشگاه تختی از مسابقات لیگ برتر پس از حدود ۶سال تعطیلی و بازسازی است و باید دید این استادیوم آن طور که وعده داده شده آماده برگزاری مسابقات هست یا خیر؟ هرچند تصاویری که روزهای گذشته از وضعیت چمن آن مخابره شده بود، چندان جالب به نظر نمی‌رسید.

سرخ پوشان پس از تساوی ناامیدکننده برابر پاختاکور در شهرقدس، حالا به لیگ برتر برمی‌گردند و با کسب سه امتیاز احتمالی این جدال می‌توانند با یک بازی کمتر هم به بالای جدول برسند، هم چهارمین پیروزی پیاپی در لیگ را تجربه کنند و هم نمایش ضعیف مقابل نماینده ازبکستان را فراموش. البته که شاگردان سعید اخباری در چادرملو هم نتایج بدی کسب نکرده‌اند و در نیمه بالای جدول حضور دارند؛ ولی خوان کارلوس گاریدو برای اثبات محبوبیتش به تمام امتیازات مسابقه نیاز دارد.

دوساعت پس از شروع بازی پرسپولیس هم سپاهان در اهواز به مصاف استقلال خوزستان می‌رود؛ زردپوشان هفته گذشته پس از مدت‌ها ناکامی بالاخره طعم برد در رقابت‌های آسیایی را چشیدند و حالا نیتشان جبران شکست خانگی هفته قبل مقابل تراکتور است. از آن طرف استقلال خوزستان هم که فصل را خوب شروع کرده بود، در سه بازی اخیر از کسب پیروزی ناکام ماند و اخبار زیادی پیرامون مشکلات مالی و مدیریتی در این باشگاه جنوبی شنیده می‌شود.

با این حال تیم میودراگ بوژوویچ نشان داده همان‌طور که در اهواز استقلال تهران را شکست داد، توانایی از پیش رو برداشتن یک مدعی دیگر را هم دارد و قطعا این مسابقه یکی از جذاب‌ترین دیدارهای هفته هفتم خواهد بود. البته که ژوزه مورایس هم به فیلم‌ بازی‌های رقیب اهوازی دسترسی داشته و این‌بار نمی‌تواند از چنین لفظی پیش از مسابقه تیمش استفاده کند! آخرین جدال امشب هم از ساعت۲۰ در قلعه حسن‌خان استارت زده می‌شود؛ جایی که استقلال میزبان هوادار خواهد بود. آبی‌ها پس از سپری کردن یک هفته پرالتهاب و توام با ناکامی مقابل السد، سرانجام با جواد نکونام خداحافظی کردند و اکنون سهراب بختیاری‌زاده موقتا روی نیمکت این تیم خواهد نشست.

هرچند اخبار ضد و نقیضی درخصوص مربی بعدی آبی‌ها شنیده می‌شود که برای صحت و سقم آن باید تا روزهای آینده صبر کرد. بختیاری‌زاده که یکی از مدافعان موفق استقلال در اواخر دهه۷۰ و اوایل دهه۸۰ به شمار می‌رفت، درحالی هدایت این تیم را به عهده گرفته که اصلا کارنامه درخشانی در حوزه مربیگری ندارد اما اوضاع رقیب امروزش آن‌قدر بد هست که شاید استقلال بدون سرمربی هم بتواند از پس آن برآید. هوادار که اتفاقا سرمربی آن هم یک استقلالی سابق یعنی مهدی رحمتی است، در ۶مسابقه قبلی فقط سه تساوی کسب کرده و هنوز از به ثمر رساندن گل در فصل جاری عاجز بوده است! با این شرایط شاید استقلالی‌ها بتوانند با یک برد راحت، برای ادامه فصلشان که خیلی پرحاشیه شروع شد از لحاظ روحی خودشان را ریکاوری کنند.