فورلان تاریخ را تکرار کرد

فورلان گفت: بردن این جام برای من بسیار پراهمیت استچرا که پدربزرگم آن را برده بود، پدرم آن را برده بود و حالا نوبت من بود که این جام را ببرم تیم فوتبال اروگوئه با غلبه بر پاراگوئه در دیدار پایانی رقابت‌های کوپا آمه‌ریکای ۲۰۱۱ برای پانزدهمین بار به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کرد.

اروگوئه بامداد دیروز با نتیجه پرگل ۳ بر صفر مقابل پاراگوئه در دیدار پایانی چهل و سومین دوره رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا به پیروزی رسید و برای پانزدهمین بار قهرمان این مسابقات شد.

اروگوئه و آرژانتین تا قبل از این رقابت‌ها با ۱۴ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا بودند که با این قهرمانی، اکنون باید اروگوئه را برترین تیم جام ملت‌های آمریکای جنوبی بدانیم.

برای اروگوئه در این دیدار لوییس سوآرز (۱۲) و دیه گو فورلان (۴۲ و ۹۰) گلزنی کردند. فورلان در پایان این دیدار به خبرنگاران گفت: بردن این جام برای من بسیار پراهمیت است چرا که پدربزرگم آن را برده بود، پدرم آن را برده بود و حالا نوبت من بود که این جام را ببرم. سه نسل از خانواده من موفق به فتح این جام شده‌اند و بنابراین نام فورلان به تاریخ پیوست. تیم فوتبال پرو پیش از این با برتری ۴ بر یک مقابل ونزوئلا به عنوان سومی‌این رقابت ها که در آرژانتین برگزار می‌شد، دست پیدا کرده بود. درپایان این رقابت‌ها لوییس سوآرز از تیم ملی اروگوئه بهترین بازیکن این جام شناخته شد.

سرمربی تیم فوتبال اروگوئه قهرمانی در رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا را شیرین خواند، اما گفت: صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل دشوارتر از موفقیت در این مسابقات است.

اسکار تابارز در این خصوص گفت: قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا خیلی راضی کننده و خوب است، اما مقدماتی جام جهانی چیز دیگری است، چرا که رقابت‌ها در یک مکان برگزار نمی‌شود و تیم‌های میزبان از امتیاز میزبانی بهره می‌برند. قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا تضمینی برای این نیست که شما در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی هم به موفقیت دست پیدا کنید. وی افزود: ما برای حضور در رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا آماده شده بودیم. تیم ما در دیدار پایانی مقابل پاراگوئه به اندازه دیدار با آرژانتین آماده نبود. مطالعات ما نشان داده که اروگوئه در دیدار با آرژانتین که در ضربات پنالتی به برتری رسید در بهترین شرایط قرار داشته است. سرمربی تیم ملی پاراگوئه نیز معتقد است کیفیت بالای مهاجمان اروگوئه باعث پیروزی این تیم در دیدار فینال شد.

جراردو مارتینو سرمربی پاراگوئه از کیفیت بالای مهاجمان اروگوئه تمجید کرد و گفت، آنها باعث باخت ما در دیدار فینال شدند.

مارتینو در پایان بازی گفت: «در نیمه اول اروگوئه بیشتر از ما سوار بر بازی بود. جدا از این آنها دو مهاجم فوق‌العاده داشتند که در نهایت نتیجه بازی را نیز رقم زدند.»

«اروگوئه نمایش بسیار خوبی داشت، حتی زمانی که ما در نیمه دوم حمله می‌کردیم آنها کنترل بازی را در اختیار داشتند. گل‌هایی که اروگوئه به ثمر رساند بسیار هوشمندانه و زیبا بود. مهاجمان اروگوئه در این بازی عالی کار کردند.»