محرومیت مادام‌العمر بن‌همام از فعالیت در فوتبال

بر اساس حکم کمیته اخلاقی فیفا، رییس قطری کنفدراسیون فوتبال آسیا تا آخر عمر از فعالیت در فوتبال محروم شد.

خبرگزاری‌های معتبر جهان خبر دادند که کمیته اخلاقی فیفا پس از برگزاری دو روز دادگاه و شنیدن دفاعیات محمد بن همام، وی را تا آخر عمر از فعالیت در فوتبال محروم کرد.

بنا بر این گزارش، همانطور که پیش از این فیفا اعلام کرده بود بن همام به پرداخت ۴۰ هزار دلار رشوه به یکی از مقامات فیفا برای گرفتن میزبانی قطر در جام جهانی و همچنین دیگر اتهامات متهم شده بود. در همین حال محمد بن‌همام رای صادر شده علیه خود را ناجوانمردانه خواند و اعلام کرد از طریق گروه حقوقی خود بی‌گناهی‌اش را ثابت می‌کند.حدود دو ماه قبل انتخابات ریاست فیفا انجام شد. در آن هنگام ریاست محمد بن‌همام قطری در کنفدراسیون فوتبال آسیا به اتهام رشوه به حالت تعلیق درآمد. روز شنبه نیز از سوی کمیته اخلاقی فیفا، وی مادام‌العمر از حضور در فوتبال محروم شد.

بن‌همام در این باره به فرانس‌پرس گفت: باعث تاسف است که فیفا مرا به خاطر گناه مرتکب نشده محروم کرد. از رای کمیته اخلاقی فیفا، ناراحتم و آن را غیر اخلاقی می‌دانم. چون برای من روشن است که در این قضیه بی‌گناه هستم.

این چهره ۶۲ ساله ادامه داد: پس از تعلیق از فعالیت در کنفدراسیون فوتبال آسیا، اکنون مرا از هرگونه فعالیتی در سطح ملی و بین‌المللی محروم کرده‌اند. مقابل این رای سکوت نخواهم کرد و با توجه به این که در پشت پرده صدور این رای،‌ اهداف سیاسی دنبال می‌شود، برای اثبات بی‌گناهی‌ام و این که بی‌دلیل نام من لکه‌دار شده، تلاش خواهم کرد.

رییس موقت AFC: فوتبال آسیا قوی‌تر خواهد شد!

«ژانگ جیلونگ»، نایب رییس ارشد و چینی کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از اعلام محرومیت محمد بن همام با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد، فوتبال در آسیا بهتر و قوی‌تر خواهد شد و ما روند حرکت برنامه‌ها را حفظ خواهیم کرد.بیانیه نایب رییس ارشد کنفدراسیون فوتبال آسیا با این جمله آغاز می‌شود: شنبه روز غم انگیزی برای AFC و فوتبال آسیا بود.در ادامه این بیانیه آمده است: کنفدراسیون فوتبال آسیا به تصمیم اتحادیه جهانی فوتبال فیفا احترام می‌گذارد و ما محمد بن همام رییس سابق را مطلع کرده‌ایم که حق درخواست تجدید نظر در رای صادره از فیفا را دارد.بیانیه نایب رییس ارشد کنفدراسیون فوتبال آسیا این چنین ادامه پیدا می‌کند: می‌خواهیم همه طرفداران، فدراسیون‌های فوتبال، تیم‌ها، بازیکنان و شرکای تجاری خود را مطمئن کنیم که کمیته اجرایی AFC با اتحاد به دنبال رفع مشکلات است و تلاش می‌کند سرعت پیشرفت فوتبال در آسیا حفظ شود. فوتبال در آسیا بهتر و قوی‌تر خواهد شد و ما روند حرکت برنامه‌ها را حفظ خواهیم کرد.