خروج منتخب جهان، از نصف جهان!

اتفاق جالبی که در مورد سپاهان رخ داده، جدایی ستاره‌های فراوان از این تیم طی دو پنجره نقل‌وانتقالاتی اخیر است. اگرچه باشگاه اصفهانی به خرید بازیکنان گران‌قیمت شهرت دارد، اما از جمع بازیکنان مهمی که در زمستان گذشته و تابستان امسال از سپاهان جدا شدند، می‌شود یک تیم منتخب در حد قهرمانی در لیگ برتر ساخت؛ هرچند این تیم فقط دروازه‌بان ندارد! تازه یادمان باشد احتمال جدایی رضا اسدی و  رضا شکاری هم وجود دارد!

خط دفاعی

سیاوش یزدانی: مدافع میانی پرحاشیه این سال‌های فوتبال ایران، گویا در سپاهان هم به آخر خط رسیده. آخرین اخبار از نصف جهان، حاکی از آن است که ژوزه مورایس، سیاوش یزدانی را در اختیار مدیران باشگاه قرار داده و دیگر مایل به ادامه همکاری با این بازیکن نیست.

محمد دانشگر: در مقدمه مطلب راجع‌به او نوشتیم و احتمالا جدا خواهد شد. دانشگر از دوستان صمیمی یزدانی است و اخیرا هم در فضای مجازی برای همبازی مغضوبش ابراز دلتنگی کرده بود.

رامین رضاییان: یکی از بهترین بازیکنان فصل گذشته لیگ برتر بود که پیش از آغاز فصل جدید در انتقالی جنجالی به استقلال پیوست. سپاهانی‌ها هم به جای او صالح حردانی را از استقلال گرفتند.

میلاد زکی‌پور: مدافع چپ فصل گذشته طلایی‌پوشان هم در آغاز فصل جدید به جمع آبی‌ها پیوست. استقلالی‌ها به تصور اینکه ابوالفضل جلالی سرباز خواهد شد، زکی‌پور را به تیم برگرداندند و حالا جلالی هم ماندگار شده است.

خط میانی

امید نورافکن: یکی از روی فرم‌ترین بازیکنان لیگ ایران که ابتدای این فصل برای گذراندن خدمت سربازی راهی ملوان شد، از همان ابتدا بازوبند کاپیتانی قوها را به دست بست و فصل را خیلی هم خوب شروع کرد.

محمد‌جواد حسین‌نژاد: پدیده فصل گذشته فوتبال ایران که حتی از سپاهان به تیم ملی هم رسید، اما به شکل عجیبی در ابتدای این فصل سر از لیگ روسیه در آورد. مواضع طلبکارانه‌اش از باشگاه چندان قابل هضم نبود، اما به هر حال یک فوتبالیست جوان و تکنیکی است که می‌توانست خیلی به کار این تیم بیاید.

احسان پهلوان: بعد از آن جرقه اولیه در ذوب‌آهن، سال‌های معمولی بودن و حتی نزول و افول را پشت سر می‌گذراند. به عنوان یک وینگر، آمارش خیلی راضی‌کننده نیست، اما به هر حال فرصت حضور در تیم‌های بزرگ از جمله پرسپولیس و همین سپاهان را داشته و الان هم یکی از مهره‌های ثابت فولاد است.

فرشاد احمدزاده: ابتدای فصل جاری از جمع طلایی‌پوشان جدا شد و برای چهارمین بار به پرسپولیس برگشت. او معمولا در ترکیب اصلی سپاهان قرار می‌گرفت و در مسابقات ابتدایی این فصل هم با نظر گاریدو به مهره اصلی پرسپولیس تبدیل شده، هرچند هواداران فعلا آن‌قدرها از این بازیکن رضایت ندارند.

خط حمله

عیسی آل‌کثیر: اشتباه بزرگ و عجیب سپاهان که خود این باشگاه و نیز متحد استراتژیکش یعنی استقلال را متضرر کرد. سپاهان بین دو نیم‌فصل گذشته به آسانی اجازه حضور عیسی آل‌کثیر در پرسپولیس را داد تا این تیم که با بحران در خط حمله‌اش مواجه بود، با اسباب بهتری به سمت قهرمانی پیش برود.

شهریار مغانلو: آقای گل دو فصل اخیر لیگ برتر است که به ترتیب با ۱۳ و ۱۶ گل این عنوان را به دست آورد. مغانلو قطعا یکی از بهترین مهاجمان سالیان اخیر فوتبال باشگاهی ایران بوده که حضورش در هر تیمی یک موهبت به شمار می‌آید. شهریار که در پیکان و پرسپولیس هم حضور موفقی داشت، ابتدای فصل راهی الاتحاد کلبا در لیگ امارات شد تا کنار مهدی قائدی توپ بزند.