دقیقه نودی‌ها

حضور ایوان تونی در الاهلی عربستان قطعا اتفاق قابل توجهی بود. مهاجم ملی‌پوش برنتفورد درحالی که مشتریانی نظیر آرسنال و چلسی داشت، با ۴۰ میلیون پوند به الاهلی، نخستین رقیب پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا پیوست. مانوئل اوگارته هافبک اروگوئه‌ای پی‌اس‌جی نیز با قراردادی به ارزش ۵۰ میلیون + ۱۰ میلیون یورو پاداش راهی منچستریونایتد شد. شیاطین سرخ البته دست آخر توانستند جیدون سانچو را به فروش برسانند و وینگر انگلیسی با قرارداد قرضی ۱۰ میلیون پوندی + بند خرید اجباری ۲۵ میلیونی راهی چلسی شد. در همین راستا هم آبی‌های لندن از شر رحیم استرلینگ خلاص شدند و او راهی نیمه شمالی لندن یعنی آرسنال شد؛ اما با قراردادی قرضی. چالوبا از چلسی به کریستال پالاس و آرماندو برویا از چلسی به اورتون، انتقال‌های قرضی دیگر آنها بودند. ضمن اینکه آرسنال هم در لحظات آخر ادی انکتیا را با ۲۵ میلیون یورو به کریستال پالاس فروخت و دیگر انتقال دقیقه نودی هم حضور سباستین هالر، مهاجم سرشناس دورتموند در لگانس بود.

به سرانجام نرسیده

در کنار تیاگو ژالو، مدافع یوونتوس که انتقالش به رم به دلیل رد شدن در تست‌های پزشکی منتفی شد، مهم‌ترین خبر جمعه شب مربوط به ویکتور اوسیمن بود. درحالی که پیشنهاد ۷۰ میلیون یورویی الاهلی به ناپولی بابت مهاجم نیجریه‌ای مورد پذیرش قرار گرفته بود، او آن‌قدر تعلل کرد که باشگاه عربستانی سراغ تونی رفت. از طرفی چلسی هم تا لحظات آخر مشتری اوسیمن بود، اما او حاضر به کاهش دستمزدش نشد تا در نهایت در ناپولی ماندگار شود و آن‌قدر مورد خشم مدیران باشگاه قرار گرفته که هم نامش را از فهرست خارج کردند و هم شماره‌اش را به روملو لوکاکو دادند!

جا مانده‌ها

البته که بازیکنان آزاد می‌توانند هنوز هم با هر باشگاهی که می‌خواهند قرارداد ببندند اما خب بیرون ماندن نفرات اسم و رسم‌داری مثل کیلور ناواس، گیلرمه اوچوا، سرخیو راموس، متس هوملس، آدرین ربیوت، وسام بن‌یدر و آنتونی مارسیال بسیار قابل توجه است و باید دید مقصد بعدی آنها کجا خواهد بود.